Suitsetajal on ka inimõigused

jaanuar 7, 2007 at 12:41 p.l. 14 kommentaari

Kui kõik ausalt ära rääkida, siis ma ei suitseta eriti tihti. Ja ma olen täiega selle poolt, et avalikes kohtades ei käiks laustossutamine. Eriti ajavad mind vihale kodanikud, kes suits hambus tänaval jõlguvad ja mu riideisse koniauke teha ähvardavad. Aga aegajalt ma suitsetan küll ja siis midagi head, enamasti sigarillosid.

Seda ma tegin ka viimati. Suitsetasin ja rääkisin kaaslasega just sellest, et on vahe, kas imeda suvalist sitta suitsu või nautida midagi tõelist. Siis tuli misjonärihingega suitsetamisvastane, kes kuulnud ära meie jutulõpu, teatas:“Te võite ju rääkida, et on vahe. Aga mina ei ole kunagi ühtki suitsu teinud ja mina ütlen teile, et mingit vahet pole.“

Uuuuuups! Kui sa kunagi ühtki suitsu teinud pole, siis kust sa tead?

Noh, lõpptulemuse osas pole, arvas ta. Iseenesest küll, aga lõpptulemuse osas pole ka vahet kas elada või mitte ja kui surra, siis millesse ja millal, eksole.

Nii et ma misjonäridelt eeldaksin ikka natuke paremaid argumente. Ja, tegelikult, kui päris aus olla, eeldaksin koguni, et kui mina aegajalt suitsu tehes arvestan igati mittesuitsetajate vajadustega, lähen välja ja soostun olema eraldi ruumis ja üldse ei sunni neid minu tekitet tossu hingama, siis lasevad nemad ka minul elada ja ei misjoneeri. Palun, eks.

 

 

Entry filed under: elu (pole vajagi osta).

Voodis on asju Vasakpoolsete valus peegel

14 kommentaari Add your own

  • 1. lepainglane  |  jaanuar 7, 2007, 2:19 p.l.

    Mõned mittesuitsetajad on nagu jehoovatunnistajad…

    Vasta
  • 2. unekott  |  jaanuar 7, 2007, 3:31 p.l.

    minu mäletamist järgi (15a konitamiskogemust) käituvad ca 90% mittesuitsetajatest jehoovatunnistajatena. vaid mõned üksikud mittesuitsetajad on nõus suitsetajatega koos elama ja neist enamus nõuavad suitsetamist majast (jutt käib nt ühisest elamisest, omanik või kaasomanik võib vabalt olla seesama suitsetaja) väljas või rõdul… olen täheldanud ka mõnda suitsetajat kes niimoodi ennast ning teisi piirab, kuid neil juhtudel on arvatavasti tegu SM-mõttemaailmaga. minu meelest.

    Vasta
  • 3. noiaelu  |  jaanuar 7, 2007, 3:49 p.l.

    mu meelest on iseenesest hea ja kena, kui suitsetaja elades koos mitesuitsetajaga, ei suitseta ühistes ruumides.

    mina, kes ma harva suitsetan, olen selle tarvis töitsa nõus õue minema (näiteks mere öörde jalutama)vüi siis hoidma pea hästi kamina ligi, et suits käbelt ära tämbaks.

    aga kui nii ei viitsi, siis võib ju koju ka korraliku vendiga suitsetamiskoha teha.

    küll on see, et mittesuitsetaja ei peaks ometi tulema teistel suitsutegu üldse ära keelama või halvustama.

    Vasta
  • 4. lassie  |  jaanuar 7, 2007, 9:21 p.l.

    Türa, suits lihtsalt haiseb. Ja suitsetaja samuti. Kui oled ikka oled sinu kqrval olevate inimeste suitsuhaisu tqttu paar korda bronhiidi saanud, siis arvad, et suitsetajad tuleks maha lasta. Ja nad tulekski maha lasta, sest nii saaks lahti inimkonna peaprobleemist, mis pole küll suitsetamine vaid see, et inimesi on maailmas liiga palju.

    Vasta
  • 5. Kaspar  |  jaanuar 8, 2007, 1:10 e.l.

    Ebameeldiv on mittesuitsetajal. Olen olnud lühikest aega suitsetaja ja peale lõpetamist ikka piisavalt häirib. See on paratamatus, mittesuitsetajate lõhnataju on kordi tugevam. Ma mõistan. Kui vaja, siis vaja. Isegi kui alati tegelikult pole. Ja suitsetavad tüdrukud ei maitse hästi.

    Aga padumittesuitsetajad ei tea lihtsalt midagi.

    Vasta
  • 6. ahaa  |  jaanuar 8, 2007, 9:12 e.l.

    hmh. tegelt ei ole jah lõpptulemis vahet – haiseb ja ajab pea ilgelt valutama jas sunnib riided pesumasinasse viskama ükskõik missugune toss – on see siis sigaret, sigarillo, sigar või piip. kuigi piip lõhnab nendest (oleneb muidugi tubakast) kõige paremini, kuid samas jätab ruumitekstiilile kõige ilgema haisu. olen ise neid kõiki oma 10-aastase suitsetajastaazhi jooksul tõmmanud, seetõttu oman ka kogemust. nüüdseks ei suitseta ma juba samuti ca 10 aastat.

    mind ei häiri suitsetajad, kes teevad seda kusagil omaette, nii, et nad mittesuitsetajaid ei ahista ei tossu ega haisuga. ka ei kiida ma heaks mittesuitsetajate pidevat vingumist suitsetajate kallal – v.a. juhul, kui suitsetajad neid oma tossuga ahistavad.
    tegelikult saan ma isegi natuke aru, miks mittesuitsetajad kohati nii tigedad on – kui oled sunnitud päris paljudes kohtades lihtsalt seda jubedat haisu + enda mürgitamist välja kannatama, siis paratamatult tekib teatud emotsionaalne allergia iga “selle liigi” esindaja vastu. samas ei saa osad suitsetajad ka aru (või ei taha saada), kui vastik see mittesuitsetajale on. vabandega nüüd võrdlust, kuid tõenäoliselt ei saaks ka krooniline pidevpeeretaja aru, kui jälk see mittepeeretajale olla võib (kusjuures see ilmselt ei kahjustaks sel määral tervist ega jäta ka riideid niimoodi haisema) 🙂

    Vasta
  • 7. nipitiri  |  jaanuar 8, 2007, 10:15 e.l.

    mulle on nikotiinitoss alati tugeva allergeenina mõjunud…
    plikastpeat tuli ette, et kannatasin suitsetajate seltskonna välja… st ei lahkunud “õigel” ajal…
    preemiaks peavalu niiet süda paha…
    *
    õnneks mu lähiümbruses suitestajaid ei ole –
    ei tööl ega kodus…
    kui ma mingi valearvestuse tõttu satun reaalis suitsetajate seltskonda… leian “viisaka” põhjuse lahkumiseks…
    *
    vingumine pole pähe tulnud…

    Vasta
  • 8. noiaelu  |  jaanuar 8, 2007, 11:39 e.l.

    ei, suitsetajad on ikka leebemad inimesed kui misjonärid. minu poolest misjonäre küll maha laskma ei peaks 🙂

    aga mis sellesse puutub, et suitsetavad tüdrukud ei maitse siis, kas mul on inimsööjaga au?

    Vasta
  • 9. ahaa  |  jaanuar 8, 2007, 1:33 p.l.

    nuuh, khmm, ma ntx siiamaani imestan, kuidas üks mu endine boyfriend, kes jälestas tubakahaisu- ja maitset minuga suudlemise välja kannatas. mina ei kannataks 🙂

    Vasta
  • 10. noiaelu  |  jaanuar 8, 2007, 8:11 p.l.

    no tead, ahaa, suudelda on siis ka päris kole, kui teine enne söönud on. või joonud, noh ptleme piima.

    ega ei pea siis ju suitsetama kui suudlemine plaanis on 🙂

    Vasta
  • 11. ahaa  |  jaanuar 8, 2007, 9:39 p.l.

    üldiselt suitseja puhul pole vahet :). on üsna jäle (kuigi veidi vähem jäle) ka paari tunni pärast – hingeõhk haiseb nagu läppand tuhatoos. aga jah, söömisega on sama lugu nagu küüslauguga – kui teine sama teeb, siis pole hullu 😀

    Vasta
  • 12. notsu  |  jaanuar 9, 2007, 2:22 e.l.

    Haiglaselt lõhnatundliku mittesuitsetajana tean öelda, et kõige hirmasam on autotossu ja sigaretisuitsu kombinatsioon. Seda saab eriti elavalt kogeda näiteks bussijaamas (ja jumal paraku vahel ka muidu tänaval). Võtab peaaegu pildi tasku. Eriti just siis, kui väljud bussist, kus terve tee otsa on kergelt vingu sisse ajanud, mõtled, et nüüd saad ometi hingata, ja siis keegi suitsetab otse näkku. Ma olen sõna otseses mõttes selle pilve eest ära jooksnud.

    Huvitaval kombel sigari-, piibu- ja sigarillosuits nii tapvalt ei mõju (kuigi riiete küljes ja suudeldes pole paraku tõesti vahet).

    Vasta
  • 13. heli  |  jaanuar 13, 2007, 4:09 p.l.

    Inimesed on ikka väga erinevad.
    Minule on lapsest saadik sigareti lõhn meeldinud. Ma sättisin end alati ligidusse, kui pidude aegu mõni külaline kuskile suitsu tegema maandus. Ja kui ma abiellusin, siis mu abikaasal oli üks suur puudus küljes: tal polnud sigaretilõhna! 😀

    Vasta
  • 14. notsu  |  jaanuar 13, 2007, 8:08 p.l.

    Võib-olla on see siis pärilik, mul on vanemad ka mittesuitsetajad… a mine võta kinni, onu ja vanaisa jälle suitsetasid. Eemalt niisama haistes on mulle hirmus just sigaretisuits (nii et paberiving siis), piibulõhn on päris mõnus. Põletamata tubakapuru lõhnab kohe väga hästi. Aga autovingu ja tubakasuitsu kombinatsioon on jah, kuidagi väga tappev, tekivad stiilipuhtad mürgituse tunnused – külm higi, jalad värisevad, silme eest kisub mustaks jne. Seepärast lähen tipptunnil tänavasuitsetajast kauge kaarega mööda ja hoian pealetuult. Autodest on kahjuks raskem nii kauge kaarega mööda käia, et haisu ei tunneks, neid sunnikuid on ju rohkem ka.
    See, et kõrtsist tulles pead peab pesema, on teine teema, loetavasti ei meeldi see juuste ja riiete külge jääv kolkunud lõhn ka paljudele suitsetajatele. A mul on mittesuitsetajana ikka eriti mõttetu kõrtsis käia, suitsetamisest lõbu ei saa, pigem ajab köhima, aga paha hais jääb ikka külge. Sestap käingi seal ainult pesemata peaga ja siis, kui on midagi poolpidust ja päris mustaks kandmist vajavat selga panna.
    Ahjaa, samamoodi jääb riiete ja juuste külge autohais, nii et peale bussi- või autosõitu tahavad need kah pesemist või kõva tuulutamist.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

jaanuar 2007
E T K N R L P
« dets.   veebr. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

