Mees kui ideaalne kodumasin

jaanuar 11, 2007 at 6:42 p.l. 7 kommentaari

Juhtus, et oli üks täiesti tibide õhtu ja täiesti tibine jutt ehk peale kolmanda šampanjapudeli avamist jõuti teemani, milleks kellelgi mees majas on. 

Mina ja majaperenaine kinnitasime kui ühest suust, et ilma intellektuaalse tõmbeta ei ole ega tule miskit suhet ehk teisisõnu, kui mehega rääkida, arutleda, vaielda ei saa, siis pole teda vajagi. Mina pean saama hommikul kell viis üles tõusta ja poliitikast rääkida* 

Kolmas seltskonnas olnud naisterahvas aga vaatas meid suuril silmil ja teatas: “Ega´s oma mees ole rääkimiseks. Kui siis ainult niipalju, et mis suguvõsas juhtus, kes suri, kes lapse sai. Aga muidu on oma mees ikka muudeks asjadeks ja rääkimiseks on teised.  

Seepeale meenus mulle kunagine klassiõde, kes kiitis. “Hea mees mul, ei joo ja viib prügiämbri välja kui käsid.” Ja veel meenus mu ülikooliaegse saksakeele õpetajanna jutt. Talle üks saksa naisterahvas oli kurtnud: “Te eestlased olete kuidagi nii…praktilised. Naised näiteks ütlevad, et hea mees, parandab aia ära ja autot remondib ka, aga kordagi ei räägi, et nad armastavad seda meest.” 

Aga ükskord jälle üks mees rääkis, et tema on kodus peamiselt rahakott ja siis alles inimene. 

No vat, võta siis näpust! Mees näikse olevat üks multifunktsionaalne koduloom, pakub kellele mida just.  

Aga, ehkki paljusus on ju iseenesest hea, tundub mulle see töömehe ja rahakottmehe pidamine siiski natuke jube. Tundub, teate, koguni, et mehed on täitsa arukad (nad mõtlevad ja räägivad) ja emotsionaalsed (nad täitsa tunnevad) ja teinekord üsna hellakesed. 

Äkki võiks neid siis ka kohelda mitte kui tundetuid ja kõnevõimetuid ent seevastu koguaeg tegusaid ja asiseid, vaid kui normaalseid inimesi, kes võivad vahel rinna naal nuttagi. Naise rinna naal, ma mõtlen. 

See muidugi eeldab, et tibid ei olegi nii tibid. Ei olegi koguaeg kõige nõrgemad ja ei lasegi end pidevalt ülal pidada ja kõnelevad ka muust kui mustadest sokkidest. Aga see omakorda, ma tean küll, on juba kole feminism. (: 

Siiski, ma arvan, et mehed tuleks vabastada igal juhul. (:

________________________________________ 

* sellist versiooni meie, st minu ja vanamehe, lobisemiskommetest levitab küla peal laulja ja literaat T. K.

Entry filed under: elu (pole vajagi osta), feministi nurgake.

Kommionud võiks ära tappa? Minu naba on maailma keskpunkt

7 kommentaari Add your own

  • 1. ahaa  |  jaanuar 11, 2007, 7:24 p.l.

    /hirnub natuke/

    täitsa päri
    aga muidu.. no kui keegi peaks MIND kell 5 üles ajama ja tahtma minuga poliitikast rääkida, siis kui ma kunagi mitme tunni pärast üles ärkan, siis ma saadaks selle tahtja.. no kui mitte siberisse, siis vähemalt kohvi tegema :). sestap ma mõtlen, et las need mehed ka ikka magada ja olla inimesed 😛

    Vasta
  • 2. nipitiri  |  jaanuar 11, 2007, 8:59 p.l.

    😀

    “Siiski, ma arvan, et mehed tuleks vabastada igal juhul. (:”

    no tule Sa vabastama… mu mees on mu autojuht ja punkt… 😀

    *

    aga kui tõsiselt…
    siis ma arvan, et tubli törts tõde on selles Ristikivi ütlemises, mille kord ka Su Punase Vanamehe blogisse linkisin…
    “Kuid on vaja peale armastuse ka sõprust, kamraadlikkust või kuidas seda nimetada, lihtsalt ajaga ära proovitud ühtesobimise kestvust. Abiellunud ei ela ainult magamistoas, erootikast üksi on vähe.”
    http://www.sirp.ee/2003/11.07.03/Kirjand/kirjand1-2.html
    *
    mäletan ka üht lobaõhtut kooliajast,
    kus arutasime klassiõdedega,
    milline mees peaks olema…
    kes ütles brünett, kes blond, kes kui pikk…
    kes mida oluliseks pidas… ei joo, ei suitseta… jne
    kui ütlesin, et mu mees peaks olema must targem,
    siis tegid mitmed suuuuuuuuuuuuured silmad…
    ja arvasid, et ju ma vanatüdrukuks jään…
    *
    mu mees on minust nii “mudrejee” kui “umnejee”…
    ja see on hea… 🙂

    Vasta
  • 3. noiaelu  |  jaanuar 12, 2007, 9:35 e.l.

    mina ei oska vist sellist absoluutset tarkuse määra küll öelda. on kohti, kus vanamees on minust viisteist korda targem, parem ja kompetentsem ja vastupidi, on kohti, kus olen seda jälle mina.

    aga räägivad, et see ollagi hea suhte alus, et kummalgi on oma tugevad ja nõrgad valdkonnad. 🙂

    ahaa, tavaliselt magan ka mina kell viis, aga meil on mõni tuttva, kelle jaoks kõik kellajaad enne kolme päratslõunal on kell viis hommikul. 🙂

    Vasta
  • 4. nipitiri  |  jaanuar 12, 2007, 10:06 e.l.

    ega minagi absoluutsest räägi – ikka suhtelisest ju…
    *
    võib-olla oleks siis õigem öelda “usaldatav”,
    et olen valmis usaldama rooli tema kätte
    (ja mitte ainult autot juhtides…:))
    kusjuures selline usaldus ei välista,
    et on valdkondi, milles olen mina kompetentsem…
    st ega ma siis lolli mängima, kavaldama või end tagasi hoidma pea…
    *

    Vasta
  • 5. noiaelu  |  jaanuar 12, 2007, 10:11 e.l.

    kusjuure ma olen kuunud suhtest, kus peabki lolli mängima. (muidugi ma ei kahtlusta, et sul selline oleks).

    mis “roolidesse” puutub, siis mina olen nõus käest andma mitmed “roolid”, mida ma ei taha ega oska keerata. ja olen nõus võtma neid, mida oskan.

    aga miskit Elu Rooli ehk otsustamist minu jaoks olulise ja põhilise üle, ma käest ei anna(ks)ega taha seda ka teistelt võtta.

    Vasta
  • 6. nipitiri  |  jaanuar 12, 2007, 10:52 e.l.

    võimu võib anda ainult neile, kes seda ei kuritarvita…:)

    mingi “säärane mulk ehk 100 vakka tangusoola” taoks muidugi vastu rindu ja otsustaks ükskõikmille üle “omaenese tarkusest”… “mudrõi” seda kindlasti ei tee…

    /mulle meeldib see venekeelne “mudrõi”… definitsiooniga, et “mudrõi” ei satu olukorda, millest “umnõi” leiab hea väljapääsu… eestikeeli peaks vastama “arukas”, aga see venekeelne oma definitsiooniga on liiga hea mumeelest, et sellest loobuda… kui just keeleilu arusaadavusest olulisem ei ole…

    Vasta
  • 7. heli  |  jaanuar 13, 2007, 4:23 p.l.

    Minu jaoks igatahes on ka kõige olulisem usalduslik suhe ja see, et mehega saab enam-vähem kõigest rääkida. Just nii, nagu eelpool öeldud, et mõnedes asjades on tema minust mitmeid kordi targem ja mõnedes asjades jälle mina temast. Nõnda me täiendame teineteist. Ja eelkõige on mees mu jaoks hea sõber, kellega on turvaline.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

jaanuar 2007
E T K N R L P
« dets.   veebr. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

