Tädi Maali läheb valima. Savisaart?

veebruar 3, 2007 at 4:04 e.l. 11 kommentaari

Minu rohelise sissekande alla on siginud meeldivalt konstruktiivne poliitväitlus oopiga. See pani mind omakorda mõlgutama, mida või keda väike inimene õieti valima läheb.

Ilmselgelt ei minda üldjuhul oma häälekesega toetama mingeid eriti suuri ideid, mille nimel võiks ka kartulikoori süüa. Seda juhtub ehk nii üks kord elus.

Aga muidu – maailma parandada on ju tore küll, aga ausaltöelda tahaks enne teada, kas ja kuidas need bussid käivad, mis palka makstakse ja kuhu lapsed järgmisel sügisel kooli lähevad, kas kodu juurde või suurde linna? Ja kes neile trenni ja muusikakooli raha maksab?

Lühidalt: poliitikutelt, riigilt, valitsuselt oodatakse ikka eeskätt inimväärset või natuke paremat elujärge. Vähemalt mul isiklikult on küll täiega kama, kas Eesti on viie rikkaima riigi hulgas, või kus on kellegi õnn, või millega nad kuskil Narvas või Leedus elektrit teevad, kui ma ise näiteks ilma palgata virelen või saan suurde linna asju ajama ainult kord päevas üheainsa rongiga.

See on põhjus, miks ma jorisen, et näiteks rohelised võiks oma avaldustes olla selgema ja konkreetsemad, et ma siis teaksin, mida mul ikkagi on neilt oodata. Lihtsalt filosoofiat? Tänan, ei. Selleks tuleb raamatuid lugeda, mitte hääletussedeleid täita.

See on ka põhjus, miks mulle tundub, et Eesti valija hing röögib tegelikult pehmete väärtuste ja sotsiaalsema ilmavaate järgi.

Järgmise lause eest saan ma ilmselt tappa ja valusalt, aga siiski – härrased poliitikud võiksid endalt kord tõsiselt küsida, mis asi on siiski see Savisaare fenomen? Miks ta korjab koguaeg hunniku hääli. “Rahvas on loll” ei ole õige vastus, ma arvan.

Loomulikult on Ets tõeline sigapopulist lubades inimestele asju, mida ta ei saa ega kavatsegi täita. Aga ta, suslik, loob mulje sellest, et ta hoolib väikesest inimesest. Et pakub talle tõeliselt vajalikke asju. Ja kui nüüd keegi teine neid nagu pakkuda ei taha, siis … Ei pea ju seda lauset lõpetama, eks?

Loo moraal: sina, poliitik, ei pea mulle lubama pudrumägesid ja piimajõgesid, mida sa anda ei saa, aga sa pead mulle selgeks tegema, mis kasu mina konkreetselt sinust saan. Ja siis pead sa neid lubadusi ka täitma. Sel juhul ma armastan st valin sind.

 

Entry filed under: sotsiaalne närv.

Aamen selle peale Juutide hirmsad vandenõud

11 kommentaari Add your own

  • 1. ants  |  veebruar 3, 2007, 5:50 e.l.

    “Loomulikult on Ets tõeline sigapopulist lubades inimestele asju, mida ta ei saa ega kavatsegi täita. Aga ta, suslik, LOOB MULJE sellest, et ta hoolib väikesest inimesest. Et pakub talle tõeliselt vajalikke asju. Ja kui nüüd keegi teine neid nagu pakkuda ei taha, siis … Ei pea ju seda lauset lõpetama, eks?”

    Arvan, Sa tabasid märki. (ühe koha kriipstuasin alla) Olen ise palju mõelnud ‘Savisaare fenomenist’
    Kaks põhjust on:
    1. Venelaste hääled. Venemaale nad nuidugi iialgi ei lähe, aga rahvus on rahvus, ning pole nad unustanud ka omaaegset vene keele prioriteeti.
    2. 500 või 700 krooni. Tädi Maalile ei lähe korda ei Keila Joa suvilad, korteriskandaalid, Pronksõdurid, Sakala keskus… Tema ei teagi, mida sõna ‘eetika’ tähendab ja pealegi on mõisnikud ja valitsejad alati elanud teistmoodi kui lihtrahvas. Ega ta 25.000 palka just päriselt ei usu – aga näe tema andis ikka 700 krooni! Ja keegi teine andnud ju ei ole!
    No, ja näiteks ehk loodab Kallaste volikogu, või ongi talle midagi lubatud?!
    Võibolla hakkab mõnel kahju, et Savisaart liiga palju kritiseeritakse, sest ega mõni teine ka palju etem ei ole?! Paraku ei ole mul lähedal ühtegi tuttavat, kes Keski pooldaks, aga asja oleks väga põnev täpsemalt uurida. Sul mõni nende valija teada on?
    Eile käisin Vanemuises Sotsdemide koosolekul Pikhofi toetuseks. Jättis hea mulje oma lihtsa väljapeetuse tõttu. Kedagi teist ei löödud risti, lubadused reaalsed ja Marianne Mikko kõne suurepäraselt vormistatud.

    Vasta
  • 2. toivo  |  veebruar 3, 2007, 7:18 e.l.

    mis kasu saad kui valid rohelised? saad otsedemokraatlikult hääletada, oma valla või linna asju otsustada. jah, just SINA, mitte savisaar. hääletusi ei pea korraldama kord päevas, lihtsalt juba sellise võimaluse olemasolu mõjuks valitud poliitikute eetikataset tõstvalt.

    Vasta
  • 3. toivo  |  veebruar 3, 2007, 7:21 e.l.

    Mitu aastat on arutatud selle üle, kas ehitada sild Saaremaale.
    Otsedemokraatlik rahvahääletus võimaldaks selle küsimuse üheselt
    lahendada. Esiteks peaks korraldama hääletuse, kus saarlased oma
    seisukoha välja ütlevad. Siis saab riik teha konkreetseid arvutused.
    Valikuvariantideks, mida kaaluda ei ole ainult sild, vaid ka
    raudteeühendus üle väina. Mina soovitaksin hääletajatel põhjalikult
    läbi kaaluda silla keskkonnamõjusid, rahvas võib öelda sellele ka oma
    kindla “ei”. Kui arvutused on tehtud, keskkonnamõjud selged, siis saab
    panna Saaremaa püsiühenduse rajatise ehitamise veelkord hääletusele (kuna see on niivõrd kallis projekt),
    kus saavad osaleda kõik Eesti elanikud.

    Vastuväiteid?

    Vasta
  • 4. toivo  |  veebruar 3, 2007, 7:22 e.l.

    kurat

    … Saaremaa püsiühenduse ehitamise …

    Vasta
  • 5. Elver  |  veebruar 3, 2007, 8:35 e.l.

    Toits, kas sa magad ka kunagi?

    Vasta
  • 6. a-muri  |  veebruar 3, 2007, 10:11 e.l.

    Ma tunnen tädi Maaliga teinekord rohkem hingesugulust kui ehk minusugusest arvata võiks. Juhtus täna hommikul kohvi kõrvale kätte üks vanem Maaleht, vist eelmise nädala oma, kus proua Repš ajab ikka päris soppa suust välja, ikka selle nimel, et Keskerakonna valimistulemus tuleks arvestatav.

    Huvitav, kas nemad, kes tahavad endid valida lasta ja valituks saada, tõesti usuvad, et inimestel on nende oma viissada krooni see kõige tähtsam asi maailmas?

    Mis Savisaare fenomeni loob? Mu arust on olemas mitmeid selliseid väga tugevaid narratiivikujundeid ebaõiglaselt rõhutud kangelasist, kellega on kerge samastuda ja kellele kerge kaasa tunda ning Savikas on osanud selle samastumisefekti väga mõjusalt enda kasuks tööle panna. Just ebaõiglaselt koheldu aura on see, mille paistel Savikas hiilgab, ja justnimelt võrdselt koheldud vaeste ajastust pärit rahvale läheb see oluliselt paremini peale kui müüdid ajalehepoistest, kes miljonärideks saavad. Mitte kellelelgi neist ei lähe korda, kuivõrd hämarad on näiteks need teed, millega härra Savisaar iseenda majandusliku seisu on kujundanud. Vaeste ja rõhutute kaitsjat meil teist ju ei ole, siis kiitkem seda ühte, olgu ta missugune ta on. Lisaks on ta “tugev juht” kah veel.

    Rahajutt käib iga päe, igamehe suus. Kõik see suur pläma majandusedust ja riiklikult laialijagatava söögiraha suurenemist teeb erasektoris palgatööd tegeva tädi Maali väga murelikuks. Järjest raskemaks läheb liisingu- ja laenuvankri vedamine ning kui populistlikud rahapritsimise lubadused tõesti teoks peaksivad saama, siis on põhjust tõeliselt mures olla.

    Vasta
  • 7. ahjualune  |  veebruar 3, 2007, 11:35 e.l.

    – Eesti valija hing röögib tegelikult pehmete väärtuste ja sotsiaalsema ilmavaate järgi. –

    Selle lause eest saad Sa igatahes kiita!
    Ainult et Eedikul jah tõesti ei ole mu meelest küll kummagagi erilist pistmist peale selle, et ta neist sekka kenasti kõnelda mõistab. Või siis mõne meelest kenasti.

    Mis aga tädi Maalisse puutub, siis teda ma ei alahindaks. Tema teab igasugu asju ja teinekord pareminigi kui…
    Või kui õigust öelda, siis see tädimaalitamine mulle tegelikult kohe sugugi ei meeldi.
    Kes on tädi Maali? Või kes on rohkem? Kas karjanaine Ihamarust, pensionärist endine vabrikutööline Kalamajast, koristajamutt Karlovast või hoopis Mai Treial või Ene Ergma?

    Ma vahel küll võtan suhu sõna ‘lihtinimene’, aga enamasti hammustan kohe ka keelde.

    Vasta
  • 8. noiaelu  |  veebruar 3, 2007, 7:20 p.l.

    tädi maali on selles kontekstis kes iganes, kes pole otse poliitikas või muidu paja juures. mina ise näiteks olen siinses kontekstis vägagi tädi maali. ja halvustavalt ma seda väljendit kindlasti ei mõelnud.

    eedikul ei olegi päriselt midagi pakkuda, aga tema fenomen püsib mu arust peamiselt sellel, et suurem osa teisi ei vaevu üldse midagi pakkuma.

    kui sa tahad vöga juua, aga puhast vett ei pakuta, siis neelad ehk hobusekusegi alla lõpuks. ja kinnitad, et sobis juua küll, sest kuidagi peab ju oma valikut põhjendama.

    vat ets ma arvan, ongi väga paljudele see hädaga joodud hobusekusi. ja süüdi ei ole mite joojad, vaid need, kes etsi kõrvale midagi pakkuda ei viitsi või oska.

    Vasta
  • 9. noiaelu  |  veebruar 3, 2007, 7:36 p.l.

    veel niipalju töpsustuseks, et minu meelest me kõik oleme mingitel hetkedel ja mingis suhtes need tödi maalid või lihtinimesed, keda huvitabki oma pisike maailm eeskätt. mina küll olen, ja ma ei arva, et see oleks halb.

    aga kui normaalsed tegijad sellega ei arvesta, ongi platsis populistid, kelle sabas joosta.

    savikas konkreetselt ei ole küll minu jaoks mingi magnet, aga ei julgeks ma küll öelda, et mõni teine mitte vöhem populist selleks iialgi osutuda ei võiks, kui ma parasjagu tunnen, et minu elulisi vajadusi muud kollid ei rahulda.

    Vasta
  • 10. Sakinah  |  veebruar 7, 2007, 9:17 e.l.

    Ükspäev kõndisin tänaval ja minu ees kõndisid kaks vana naisterahvast. Paistsid sellised lihtsad, keskmised, vanad eesti naised. Üks küsis teiselt, et keda Sa valima lähed, kas Keskerakonda või keda Peeter sul käsib valida? Teine sai pahaseks ja porises vastu, et ei käsi see Peeter mul midagi ja üldse ei lähe valima, sest ei tea keda peab valima.

    Vasta
  • 11. Jutud, arvamused, vestlused jms. » Blog Archive  |  veebruar 25, 2007, 9:18 p.l.

    […] See on ka põhjus, miks mulle tundub, et Eesti valija hing röögib tegelikult pehmete väärtuste ja sotsiaalsema ilmavaate järgi.” noiaelu.wordpress.com/2007/02/03/tadi-maali-laheb-valima-savisaart […]

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

veebruar 2007
E T K N R L P
« jaan.   märts »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

