Meesõiguslust ka: vabastage tuhvlialused!

märts 11, 2007 at 6:54 e.l. 14 kommentaari

Ivari kaudu leidsin Toom Õunpuu loo tuhvlialustest, kust omakorda leidsin rea naiste väidetavaid küsimusi/ütlusi meestele.

Naerma ajasid ja nõutuks tegid ning tekitasid tahtmise omalt poolt kommenteerida.

Saunast tulles paned selga selle pesu!

Mis see minu asi on, mida vanamees saunast tulles selga paneb. Üldse, kui aus olla, siis ma täpselt ei tea, millist sorti pesu tal on.

Täna pead kindlasti juuksuris ära käima!

Seda ma võin ehk endale öelda, kui peeglist midagi liiga karva-ja väljakasvanut vastu vaatab. Millal vanamees seda teeb, ei ole taas minu asi. Siiani on ta sündsuse piirid isesesivalt säilitanud.

Kas südamerohtu juba võtsid?

Võiksin küsida küll, kui inimene peaks neid võtma kindlal ajal ja kindlas koguses. Ma ise unustan selliseid asju vabalt ja usun, et teised võivad ka unustada.

Õhtul lähme minu sõbranna sünnipäevale!

Tuleb ette. Aga me võime minna (ja lähemegi teinekord) vanamehe sõprade-sõbrannade sünnipäevadele või muidu koos jooma.

Sokid peavad olema sama värvi kas pükste või kingadega!

Ausaltöelda ei pea. Võivad, muide, ka ilu pärast üks sinine ja teine punane olla, kui kandja ise rõõmus on.

Kas sa tõesti ei tea, et magustoitu süüakse dessertlusikaga?

Üldiselt mul kama, kes millega mida sööb. Aga, mis vanamehesse puutub, siis tuleb tal elementaarised lauakombeid tunda. Mitte minu pärast. Aga oleks ju piinlik küll, kui ta kuskil väljamaa poliitikute keskel kahvliga mannavahtu sööks. Muidugi kui pole juba see seltskonnaelufaas, kus kõik üldse kätega söövad (:

Mingeid erootikafilme sa vaatama ei hakka!

Ei no, kui hea film on, siis võiks ise ka vaadata.

Näita siia need meilid, mis sulle tulnud on!

Ei! Ei! Ei! Nii ei tehta ja mina ei ole mölakas.

Jäid töölt tulekuga pool tundi hiljaks! Kus sa kolasid?

Üldiselt on meil kujunenud kuidagi nii, et kes kuskilt tulema hakkab, helistab teisele, et nüüd olen teel. Viisakas ja mugav viis, sest kodusolija teab siis arvestada, kas panna kamin kütte ja söök tulele vms.

Ma ju ütlesin sulle, et helistad sealt mulle iga poole tunni järel!

Huvitav kus peaks inimene küll viibima, et midagi sellist nõuda? Suures ohus? Või spordivõistlustel, või valmiskomisjonis, et oleks koguaeg vaja tulemusi teada?

Kes sulle sõnumi saatis?

Tuleb ette, et küsin. Kui sõnum laekub näiteks keset meie omavahelist jutuajamist või umbes südaööl. No siis huvi pärast ikka kohman, et mis oli.

Kas sa tõesti ei näe, et prügikast ajab üle?

Küll välja viiakse, kui aega saadakse.

Issand hoidku, kust sa selle küüneseene endale hankinud oled? Niiviisi võid veel ka aidsi saada!

Väga kummalised arusaamad aidsi levikust. Või siis seente.

Olen ma sinu näol alles risti kaela saanud!

Ei vasta tõele. Järelikult ei saa nii ka öelda.

Nali naljaks. Tegelikult haakub see kõik päris hästi eelmise teemaga. Kahjuks. Ehk siis mulle tundub, et need vaesed naised, kes püüavad oma elu elada eeskätt mehe kaudu, mitte ise, just niisugusteks terroriseerivateks hanedeks muutuvadki. Veidike võrdsust ja õiglust peaks ka suure osa tuhvlialuseid vabastama, nii ideaalis.

Entry filed under: feministi nurgake.

Ei taha olla Tõeline Naine Armas karjajuhtide jumal…

14 kommentaari Add your own

  • 1. otsija  |  märts 11, 2007, 8:22 e.l.

    Pean tunnistama, et ka mina neid küsimusi lugedes mõtlesin läbi, milliseid ma esitan ja milliseid mitte. Mõned küsimused ikka esitan, aga vist mitte sellises ultimatiivses toonis, mis neist näiteks toodutest läbi kumab. Kuid kas see tähendab, et minu abikaas on tuhvlialune.
    Kusjuures naljakas on see, et meie pere vanurliige on veendunud, et
    a)mul on tuhvlialusest mees, kuna me kakeluseta jõuame seisukohale, et teeme minu soove mööda.
    b)mina olen liiga hea naine, kuna me kakeluseta jõuame seisukohale, mis teeme mehe soove mööda.

    Aga selliseid suhteid, kus üks pool on tõepoolest tõeline tuhvlialune, olen ma kahjuks siiski kohanud küll.

    Vasta
  • 2. Ramloff  |  märts 11, 2007, 8:54 e.l.

    Lugesin selle artikli läbi ja kohe ei suutnud lugemata jätta ka kommentaare.

    Mis silma torkab, on ikka see, et eesti rahvas on psühholoogilises mõttes üsna harimatu.

    Milles ma aga olen üsna veendunud, et artiklis kirjeldatu on üks oluline meeste alkoholismi põhjuseid, ehkki üheks teiseks sama oluliseks põhjuseks on jälle meeste liigne “macholikkus”.

    Sellest tuleneb mõte, et naiselikkuse/mehelikkuse osas isiksuse koostises on võimalik muutumisprotsent suhteliselt väike ning niipea kui inimene satub välistesse oludesse, mis nõuavad temalt sellest temale loomulikust lubatud muutumisprotsendist suuremat erinevust tema loomulikust mehelikkusest/naiselikkusest, tekib tõsine psüühikahäire, mida psühholoogiliselt ignorantne inimene suure tõenäosusega ravib alkoholiga … ja nii see algab.

    Ja veel tekkis just neid kommentaare lugedes tunne, et ligi pooled inimesed ei peaks üldse abielluma ;),

    Vasta
  • 3. Ivar Sild  |  märts 11, 2007, 10:09 e.l.

    Nali naljaks, aga TV3 uudistes, kus oli juttu meeste riskikäitumisest, andis humorist Anti Liiv hea küünilise vastuse, et ainus muuta seesinast machotamist ja tervisega riskimist (siis jälle selle mõistetamatu keskmise mehe) on mees kastreerida… nagu kõutsid muutuvad pärast kõutsikesteks…nuuks

    Toomi artikkel oli minu poolt pandud ka mitte niivõrd “õpikunäitena”, kuivõrd üsna muheda lugemisena, et kui väga saab partnerit piirata… oleks võinud sarnase asja ka otsida juurde, mismoodi mees naist kiusab või valitseb…

    Mina nüüd ei saa ju suurte psühholoogide vastu, aga kuna mu partner on kah Marsilt ja mitte Veenuselt, küllap siis lahenevad meie olukorrad seetõttu lihtsamalt ja tülideta. Ehkki samas tean homopaare, kelle juurde kuulub pidev nääksumine ja ettekirjutamine ja italianod… Aga enamasti muidugi lagunevad sellised suhted kiiremini kui sulab esimene lumi… Seega ositi tuleb isegi nõus olla, et ei jõua inimesed ennast “lõplikult siduda”, et avasatada nati hiljem sobimatus. Selle eest ma tõesti pead ei anna, et homod-lesbid oleks võimaluse korral arukamad abiellujad kui Toom Õunapuu näidispaar…ehh

    Vasta
  • 4. notsu  |  märts 11, 2007, 3:00 p.l.

    Macholikkus ühelt poolt, näägutamine teiselt poolt… ühesõnaga, naisõiguslus on ühtlasi meesõiguslus. Vabastagem endid/üksteist kohustusest machotada ja näägutada.

    Kuigi “täna õhtul läheme minu sõbranna sünnipäevale” on nagu minu eraelust maha kirjutatud. Nojah, tegelt on meil ühised tuttavad, aga mõte on selles, et mina olen see, kes teab, millal neil sünnipäevad on 🙂

    Vasta
  • 5. Tatsutahime  |  märts 11, 2007, 3:25 p.l.

    Ivar, mida sa mõtled, et “nääksumine, ettekirjutamine ja italianod”? Mismõttes italianod?

    Aga mina olen kunagi rääkinud ühe niisuguse naisega, kes oma vabaabielus enamvähem sedasi käitub, nagu ülal kirjeldatud. Ning ta ise leidis ka, et suur osa tema enesehinnangust püsib asjaolul, et ta ühe taibuka ja mitte-eestlasliku välimusega mehega koos elab.

    Vasta
  • 6. Ivar Sild  |  märts 11, 2007, 5:08 p.l.

    Nääksumine ja ettekirjutamine ehk oma teisepoole mitteaustamine ja oma nägemuste iga hinna eest pealesurumine. Italianod ehk transkribeerides italjaanod on teadupärast üsna levinud väljend kirgliste ja purustavate tülide kohta, mille käigus esimese asjana purunevad taldrikud (vaesed loomakesed).

    Seda ma ei tea, kui keskpärased meie kahekesi oleme, aga n.ö minu isiklikku malli mööda keskpärased mehed ei sobinud mulle mitte. Eeldan tahtmatult oma partnerilt minu mõttekiiksude või mõttetustega sobivat taibukust, mida loodetavasti ka tema minult ootab. Seega ei mingit hinnaalandust kallimale, vaid seetõttu, et ise tark välja näha.

    Vasta
  • 7. nipitiri  |  märts 12, 2007, 8:29 e.l.

    mnjah, tuhvlialused…:)
    millestki tekivad ka sellised anekdoodid:
    *
    perekonnas otsutab tähtsad asjad mees
    ja vähemtähtsad naine
    ja naine otsutab, mis tähtis, mis vähem…
    *
    enesektiitika?
    võib-olla…
    aga milleks mulle tuhvlialune?!
    parem ikka: ela ise ja lase teisel elada…:)

    Vasta
  • 8. ahaa  |  märts 12, 2007, 10:23 e.l.

    njah
    üritan ise mitte nääksuda, kuigi vahel tuleb ette (miks need mustad nõud siin on, miks sa ei võta uut prügikotti, kui vana juba üle ajab jne). kontrolli kindlasti ei harrasta.

    aga mis mind tegelikult hämmastab, on see, et toom õunapuu sellisel teemal kirjutab. oma kodus on ju tema selline hirmuvalitseja, kelle kärkimise all elavad nii naine kui ka tütar. täitsa jabur on tast midagi taolist kirjutada, kui ta ise täpselt sellist türanniat harrastab (jah, küll mehena, mitte naisena).

    Vasta
  • 9. noiaelu  |  märts 12, 2007, 12:37 p.l.

    ivar, eks minagi lugeisn seda osalt kui muhedat huumorit.

    samas, ei saa salata, et sedasorti nääksuvaid, kontrollivaid, iriseivaid suhteid tuleb kahjuks siiski ette küll.

    ja ma kardan, et üks põhjus, miks, on tõesti, et inimene, kes ise midagi väärt ei ole (või pigem ei usu, et ta on) ning arvab oma eneseteostuse teise läbi käivat, muutubki ilmselt selle teise suhtes kontrollivaks fuuriaks.

    ega´s nii ainult abikaasad. eks need vanemadki, kes peamiselt oma laste kaudu elada üritavad, muutu samasugusteks tontideks.

    Vasta
  • 10. ahaa  |  märts 12, 2007, 12:55 p.l.

    võim on selle asja nimi 🙂
    seesama, millest arni väitis, et see on üks paha asi iseenesest ja mina väitsin, et iseenesest ei ole, osade käes on, osadel mitte.

    Vasta
  • 11. nipitiri  |  märts 12, 2007, 1:05 p.l.

    ahaa,

    äkki siis võimuiha?

    Vasta
  • 12. ahaa  |  märts 12, 2007, 1:08 p.l.

    mhmh

    Vasta
  • 13. a-muri  |  märts 13, 2007, 11:55 e.l.

    Õudselt lihtne maailmaparandamise valem, mida väga paljud teavad, on see, et teised peavad muutuma paremaks. Kaoks võimukad naised, siis poleks tuhvlialuseid. Paraku, ükski maailmaparandamise valem, mis suundub väljast sissepoole, ei toimi. Teised ei muutu sellest, et meie seda nõuame, ihkame või soovime. Ainus, keda võime kuigivõrd muuta, oleme me ise. Sellest tulebki alustada. Teine tõde on see, et võim ja vastutus käivad koos. Kui ei taha vastutada, siis ei saa ka otsustada. Ilmselt on see ka üks tõsiasi, mis on jäänud artikli kirjutanud selsinasel kelmikal härrasmehel avastamata. Eks sinna tuhvli alla ole vabatahtlikult poetud, sinna sattumise vastu pole midagi õigel ajal tahetud või viitsitud ette võtta. Keda süüdistada, abielulaevuke ei saa ju elumerel kaptenita sõita 🙂 Tuhvlialusus on ainult üks viis vastutusest kõrvale hiilida, teistest viisidest võiks näiteks nimetada minemajooksmist (mis tegelikult teeb sama välja tuhvlialusega, sest mõlemal juhul MEES peres puudub) või vägivaldsust (niikuinii on naine alati süüdi ja saab selle eest tappa, tra, raisk).
    Lõppkokkuvõttes on isand toomõunapuu hala näol tegu järjekordse üpris mõttetu mulliga, mis mingit stereotüüpi peegeldades laseb igasugustel (nagu näiteks mina) sellesse peeglisse vahtida ja nägusid teha. Mine tea, ehk ennastki ära tundes.

    Ehk unistab naine sellest, et tal oleks keegi, keda usaldada ja uskuda, kelle poole alt üles vaadata, kelle toele ja abile alati loota. Mõni ime, et ta kibestub, kui mõistab, et sellele unistusele pole eales mõeldud täituda. Nii et käibefraas “unistamine pole kahjulik” ei pea igal puhul alati paika.

    Jutt sai pikk, aga segane.

    Vasta
  • 14. http://google.com  |  veebruar 13, 2013, 10:25 e.l.

    I personally found this specific post , “Meesõiguslust ka:
    vabastage tuhvlialused! Väike nõiateemaja”, particularly enjoyable not to mention the post
    ended up being a very good read. Thanks for your time,Marlys

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Inimestele meeldib

Kalender

märts 2007
E T K N R L P
« veebr.   apr. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

