Ei näpi kella!

märts 26, 2007 at 7:04 e.l. 21 kommentaari

Mul isiklikult on jumalast kama, kas mõni prantsuse kukk hakkab praegu kuldmune munema või hobune hõbevirtsa kusema, aga mulle see kella kruttimine ei meeldi.

Eriti ei meeldi kevadeti. Mu organism on just-just hakanud talveunest ärkama. Hommikuti tõusmine ei olegi enam püsti piin, täitsa iseseisvalt saab silmad seitsme paiku lahti. Ja siis nad käsevad mul kella näppida ja kogu elu on jälle segi.

Mitu nädalat kohanemist, unisust, keskendumisraskusi. Peaaegu töövõimetust.

Huvitav, kas teisi minusuguseid on veel? Äkki me peaks tegema mingi kella keeramise all kannatajate esindusühingu ja nõudma moraalse ja füüsilise kahju eest hüvitust?

OK. Nali naljaks. Ma saan aru küll, et ega me kellakruttimisest pääse miskil moel. Aga need, kes selle välja mõtlesid, tahaks küll saata kuhugi…. kaugele. Tea, kas vanakuradi vanaema võtaks nad vastu?

Advertisements

Entry filed under: elu (pole vajagi osta).

Tänapäeval on igal korralikul inimesel blogi Hea asi on sündinud

21 kommentaari Add your own

  • 1. juuli  |  märts 26, 2007, 7:57 e.l.

    Võib-olla varajase hommikuse ärkamisega inimestele see nihutamine meeldib…
    Mina olen öökulli-tüüpi ning ilma mingi abivahendita tegin enne kella keeramist silmad lahti alles kella 9 paiku. Töökohustused sunnivad mind aga juba oma posti otsa kell 8. Hetkel, kus on tööpäeva algusest möödas pea 3 tundi, hakkan alles tundma, et nüüd olen lõpuks üles ärganud.
    Seega – neid töövõimetuid on teisigi!

    Vasta
  • 2. nipitiri  |  märts 26, 2007, 8:28 e.l.

    olen minagi kellakeeramise vastaline…
    tunnen seda enda peal…
    aga lasteaia- ja koolilastele on see lausa päris sadistlik… vaheaja viimane päev tunni võrra lühem…
    *
    nojah… kõutsukas jäi ka oma öistelt rännakutelt laekumisega hiljaks… st napilt jõudis täna hommikul sööma…

    Vasta
  • 3. Lee  |  märts 26, 2007, 8:53 e.l.

    Noh, aga õhtul saab kauem õues olla nüüd ju? Õueskäijad inimesed rõõmustavad. Hommikuse varavalguse magame ju niikuinii enamasti maha..?

    Vasta
  • 4. nipitiri  |  märts 26, 2007, 9:01 e.l.

    mina küll ei usu, et kella kruttimata mõni käik käimata või tegu tegemata jääks… kes saab elab niigi päikese järgi… kes kella järgi tööle-kooli-lasteaeda peab jõudma, see kannatab… mumeelest…

    Vasta
  • 5. Mari  |  märts 26, 2007, 9:43 e.l.

    Tunnen täpselt samamoodi-alles sai hakata pikka mõnusat kevadhommikut nautima, kui juba kaksasivad ära. Ühingu toetajaliige kohemaid. 🙂

    Vasta
  • 6. ieska  |  märts 26, 2007, 10:29 e.l.

    ieska ka toetab kellakruttijate küüditamisüritust. Varahommikuste ärkajate jaoks on see lihtsalt SADISTLIK!!
    Ja selle kruttimise sajandi või rohkema vanune point on nagunii juba oma pest bihvoori ületanud. Nüüdsed tehased huugavad 365/24/7 jms.

    Vasta
  • 7. kitty  |  märts 26, 2007, 10:37 e.l.

    oi, mina olen kellakeeramise suur sõber.

    ma hakkan kuskil märtsi algusest alates iga päev järjst varem ärkama (ISEENESTES, mitte ei harjuta seda kuidagi). märtsi keskpaigas läheb uni hommikuti ära kl 6 paiku. kellakeeramine on üks igavene õnnistus – lõpuks ometi jõuavad teised mulle natukenegi järele, ei pea enam tundide kaupa ootama, enne kui saab hakata asju tegema (trenni minna, kontorisse sisse pääseda, inimestele helistada). ja no õhtuti sama, mul kippus viimasel ajal kella kümne paiku uni tulema, nüüd venitab ikka poole kaheteistkümneni välja, kui ise ka natuke vaeva näha:)

    see, et päike tund aega hiljem loojub, on ka sur asi mu jaoks. ma pole pimedasõber.

    Vasta
  • 8. triin  |  märts 26, 2007, 11:13 e.l.

    Eh. Ma tunnen täpselt samuti, et just sain hakata hommikul ärkama, kui selline ninanips ja jälle peab end hommikuti üles kangutama. Samas on sügisene keeramine aga vägagi oodatud. Ma kutsun kokku grupi, kes soovib, et keerame kella ainult sügisel.

    Vasta
  • 9. Päikesejänku  |  märts 26, 2007, 11:47 e.l.

    Mina olen ka kittyga samas parteis. Selles päikesega koos ärkajate omas. Minu sisemine kell käib päevavalguse järgi ja seda ka magamistoa kardinate taga. Nii et minule kellakeeramine meeldib. Viimane kuu aega jõudsingi juba hommikul mõttetult vara tööle – kell seitse pole mul siin miskit teha.

    Vasta
  • 10. ants  |  märts 26, 2007, 12:44 p.l.

    Oh neid aegu!
    ‘Eesti ajal’ kehtis meil vööndiaeg, s.o. praeguses mõistes talveaeg. Kuid minu mäletamist mööda alustati tööd varem. Ma võin eksida, aga poed tehti lahti juba kell 8 ja viimane tärmin asutustele oli kell 9. (praegune 10 on minu jaoks arusaamatult hiline).
    Esimesel ‘vene ajal’ läksime üle ‘Moskva ajale’ – tund pregusest ees. Kellakeeramist ei olnud.
    Sakslased virutasid nuihti oma aja (Keskeuroopa aeg). Kaks tundi järel.
    ‘Teisel vene ajal’ elasime jälle Moskva järgi. Üks mu hea tuttav Gruusiast oli külla tulles sellest lausvaimastuses – kell 12 öösel, või õhtul, oli kõik veel hämmastavalt ja kaunilt, nagu ta ütles, valge. Ka siis kelli ei keeratud.
    Praegu meeldiks mulle, kui meil oleks pidevalt suveaeg. Pikad ilusad õhtud ja päike ei hakka juba kusagil kella 3 ajal und segama. Aga pikad valged veneaegsed õhtud olid meile, kes me siis veel noored, ka väga romantilised igasugusteks meeldivateks kahekesi jalutuskäikudeks ja ettevõtmisteks.

    Vasta
  • 11. Sakinah  |  märts 26, 2007, 1:47 p.l.

    Nõus ehk ma ka vastane. Kunagi Selma Teesalu võitles kellakeeramise vastu igasugu teaduslike uuringute tulemustega.

    Õues oled ju nii kaua, kui on valge, mitte kella järgi ja kes väga tahab võib ju varem üles tõusta hoolimata sellest, mis kell on. Mul on talveuni ja kevadväsimus ja mina tahan hommikul magada!

    Vasta
  • 12. Kati  |  märts 26, 2007, 2:17 p.l.

    vat mina mõtlen ka, et üles tõusta võib inimene, kui soovib. ja tööle hakata võib ka, kui soovib ja lilli istuda, kui meeldib ja õues olla. olgu või kell neli hommikul. aga ega´s ole vaja teisi kohe selleks sundida. vat.

    Vasta
  • 13. Oudekki  |  märts 26, 2007, 5:30 p.l.

    Minule ka meeldib kui kella keeratakse. Minu sisemine kell keerab ennast samuti – umbes nädal varem, kui “ametlik”, nii kevadel kui sügisel ma loen viimasel nädalal päevi, et see kellakeeramine tuleks ikka rutem.

    Mina tahan valges elada ja kellakeeramine “daylight saving” võimaldab mul rohkem valges elada ja samal ajal oma tavalisi päevatoimetusi teha. Mulle meeldib, et ma ärkan normaalsel ühiskondlikul ajal ja et õhtul on kauem valge, et kontoriinimestega saab ka väljas jalutamas käia.

    Ja need, kes tahavad kauem magada võivad ju vabalt tõusta siis kui soovivad ja minna tööle ka siis kui soovivad, näiteks kell 10? Ei või, sest kohustused? Nojah, me elame ühiskonnas seega see varem/hiljem tõusmine tuleb ikka natuke kokku leppida.

    Vasta
  • 14. heli  |  märts 26, 2007, 6:58 p.l.

    Mina magasin igatahes täna sisse.
    Ja kogu poole aasta jooksul organismi tiksuma pandud päevaplaan on sassis – sel kellajal, mil ma reeglina lõunat söön, ütleb kõht, et ei taha veel. Aga siis, kui kõht süüa tahtma hakkab, ei ole mul enam võimalust sööma minna. MA tean, et jälle läheb kaks nädalat kui kõik mu ihuliikmed kellaaja muutumisega ära harjuvad. Et siis poole aasta pärast jälle kaks nädalat ümber harjuda. Ega ei saa aru küll, milleks seda vaja on.

    Tegelt on meie kliimas nagunii kogu inimeste elu tagurpidi: siis kui päikeselt eriti energiat ei saa, rabame tööd nagu segased,piitsutame end takka, ajame end vara tõusma jne. Ja selle tagajärjel põeme kevadväsimust ja deprekat ja mida kõike. Aga suvel, kui päike annab energiat, nii et mine või mägesid nihutama, me puhkame!
    MEie vaarisad vangutavad kuskil mätta all pead, ma arvan. Nemad teadsid täpselt, et talv oli toas nokitsemise ja juttudevestmise aeg, suvel aga rabati tööd varavalgest hilisõhtuni. Ja kellakeeramise peale nad puuriksid oma pahliku sõrmega natuke aega meelekohta, muud midagi.

    Vasta
  • 15. Lee  |  märts 26, 2007, 7:06 p.l.

    Teesalu on jah väga häid artikleid kirjutanud kellakeeramise vastu.
    Aga mulle see ajaliigutamine meeldib. Nii kevadel, kui päikselist aega rohkem antakse kui ka sügisel, kui üks unetund juurde kukub.
    Kui minu sees on üks kell, siis võpatab uue aastaaja tulles ja muudab natuke aega:).

    Vasta
  • 16. myself  |  märts 26, 2007, 8:31 p.l.

    tohib ma võtaksin ainult suveaja pikkade õhtutega?

    Vasta
  • 17. a-muri  |  märts 27, 2007, 7:51 e.l.

    Mina ei ole sellega nõus, et kell 12 peab olema minu virgeaja keskpunkt. Olgu kuidas on, aga ööpäeva enamvähem arvsirgena ette kujutades ja pimeda ning valge aja ära tähistades ning arvestades, et inimene peaks magama heal juhul ca 8 tundi ööpäevas, oleks ju üsna napakas joonistada see uneaeg neli tundi keskööst ettepoole ja teist neli tahapoole, nagu “astronoomilise aja” apologeedid soovitavad. Olgu siis nende kella seitsmeste ja kella üheksaste ärkajatega nii nagu on, neid, kes ärkaksid igal hommikul probleemideta kell neli (ja läheks tuttu kell kaheksa õhtul), on ikka väga vähe. Kaugelt vähem, kui seitsmeseid, üheksasi või minu pärast kuueseid ärkajaid.

    Igaühe jaoks mõistlik peaks olema, et võimalikult heal hulgal inimeste endi vaba aega oleks õhtuvalges. See soodustaks värskes õhus toimetamist ja annaks vähemasti meie kliimas võimaluse inimestel natukenegi valgustuse pealt säästa. Jutt sellest, et tõuse varem üles ja tee oma toimetused varem, on ju tore, aga ma ei saa muuta oma tööaega, mis on kaheksast viieni ja näiteks praegu lisandunud tund õhtuvalgust annab mulle võimaluse minna kasvõi lapsega koos rattaga sõitma, (üksi ta ei sõida).

    Jäetagu see kell paigale. Harjuksid siis needki, kelle jaoks hommikune ärkamine ei ole lihtne.

    Vasta
  • 18. ahaa  |  märts 27, 2007, 10:12 e.l.

    hmm… kas seda kuidagi teistmoodi ei annaks lahedada?
    mulle näiteks meeldib hommikuti magada. s.t. tööpäeva hommikuti :). nädalvahetusel ärkan ma meelsasti varem ja lähen õue :). aga üldiselt jääme selle juurde, et hommikul võiks saada magada. aga samas võiks õhtud tõesti pikemad olla – sest varem hakkas peale tööd juba pimedaks kiskuma ja mina paadunud õueinimesena olin üsna õnnetu, et pean valge aja kontoris passima.

    et ühesõnaga, kas ei saaks kuidagi pikemaid valgeid õhtuid koos hommikuse magamisega, s.t. 7-tunniseid tööpäevi? 🙂

    Vasta
  • 19. Kati  |  märts 27, 2007, 10:16 e.l.

    ahaa, sul oleks siis vaja lõputut jaanipäeva?
    🙂

    Vasta
  • 20. ahaa  |  märts 27, 2007, 1:07 p.l.

    ei, öösel võiks ikka pime olla. pime ja romantiik, junõu 🙂

    aga tööd võiks vähem olla ja vaba aega rohkem 🙂

    Vasta
  • 21. notsu  |  märts 28, 2007, 2:09 p.l.

    Mulle meeldiks üldse, kui ööpäev oleks pikem. Kuidas on võimalik 24 tunnise ööpäevaga 9 tundi magada, 6 tundi tööd teha, kolm tundi linna peal asjatada (no üks jalakäija ei saa ju rutem, onju) ja 8 tundi huvitavate asjadega tegeleda? Või lihtsamalt, mida teha, kui tahaks 8-9 tundi magada, aga 16 tunniga ei jõua ju nii ära väsida, et tahaks magama minna?

    Vasta

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

märts 2007
E T K N R L P
« veebr.   apr. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

%d bloggers like this: