Avameelsusest ja objektiivsusest ehk ajakirjaniku õigus elule

aprill 5, 2007 at 10:29 e.l. 10 kommentaari

Tänase päeva kuum teema on siis, kas blogi on ajakirjandus ja kas ajakirjanikel ametnikel ja muudel poolavalikel tegelastel on üldse õigust eraelule või vähemasti selle kapist välja laskmisele. Ja kui neil juba on midagi nii jubedat kui eraelu ja arvamused, kuidas saavad nad siis üldse oma tööd teha.  Ma ütleksin selle peale järgmist:

  1. blogi saab käsitleda ajakirjandusena või tööga seonduva infokanalina, kui blogipidaja seda ise niisuguseks peab;
  2. kui blogipidaja annab teada, et blogi ei ole ajakirjandus ega muul viisil tööalane, siis see seda ei ole;
  3. ajakirjanikel ja ametnikel on õigus oma elule, maailmavaatele ja selle väljendamisele;
  4. kui nad selle käigus ei levita seisukohti, mis on kas põhiseadusega vastuolus, avaliku korra rikkumisele üles kutsuvad, otse vaenu õhutavad või vägivallale kutsuvad, mistahes muude seadustega vastuolus või tööandjat, allikaid, kolleege, kliente kahjustavad või kelle iganes kohta käiv teadlik laim, ei ole kellegi asi nende arvamuste kallal iriseda;
  5. seda, kui hästi inimene oma tööd teeb, ei määra tema maailmavaade vaid see, kuidas ta järgib tööd tehes hea töö kriteeriumiks olevaid reegleid, näiteks neid
  6. kui soovitakse anda hinnangut inimese tööle, siis tuleb vaadata tema töötulemusi, mitte lähtuda tema isiklikest mõtteavaldustest.
  7. niisiis, kui keegi räägib kuidas näiteks see või too ajakirjanik on kallutatud, tuleks tal näidata, kuidas tolle inimese selles, teises või kolmandas loos kallutatus avaldub, kui seda ette näidata pole, on tegu, minu arvates, eelarvamusliku sildistamisega.

 Teemal räägivad:

Arni 

Infopartisan

Jüri Saar

Entry filed under: sotsiaalne närv.

Sõnad õhus Kampaania koolidele – löö last?

10 kommentaari Add your own

  • 1. toivo  |  aprill 5, 2007, 12:23 p.l.

    Pigem käib (mingi osa) vaidlusest vist ikka selle üle kas abs. tõde on olemas? (Jälle küsimärk siia lause lõppu)

    Vasta
  • 2. Kati  |  aprill 5, 2007, 12:37 p.l.

    oot, mida sa täpsemalt silmas pead?
    hästi huvitav tees siin kontekstis, aga ehk seletad natuke lahti?

    Vasta
  • 3. sepp  |  aprill 5, 2007, 4:10 p.l.

    milleks nii pikalt jahuda… lühidalt: avalikus kohas oma arvamust välja öeldes arvesta võimalike tagajärgedega. lihtne 🙂

    kehtib iga meediumi kohta, kehtib iga seisukoha kohta. kuidas internet erand on?

    Vasta
  • 4. Kati  |  aprill 6, 2007, 9:14 e.l.

    niisiis, avalikult ära ütle välja midagi, sest sel on tagajärjed?

    Vasta
  • 5. sepp  |  aprill 6, 2007, 10:02 e.l.

    ei, seda ma ei ole öelnud. isegi mitte sinnapoole 🙂

    “tagajärgede” all ma pean silmas ka positiivset tagajärge

    Vasta
  • 6. Kati  |  aprill 7, 2007, 5:33 e.l.

    no see kõlab juba kenamini 🙂

    Vasta
  • 7. Larko  |  aprill 8, 2007, 8:53 e.l.

    No ma ei saa aru miks just mu head sõpra ja Sinu abikaasat tahetakse siinkohal vaibale saada. Minu sõpru juba ei ründa! Kui ei taha minu käest peksa saada. Ma võin teinekord ka kurjaks minna, kui mu sõbradele liiga tehakse.

    Arni blogi pole kindlasti ajakirjandus, sest ta on seda ise välja kuulutanud. Minu omad aga osaliselt on, sest sinna ma postitan ka ajakirjanduslikku materjali. Aga seal on ka isikliku laadi asju. Eks tägid annavad märku, millega tegemist.

    Vasta
  • 8. Kati  |  aprill 9, 2007, 7:27 e.l.

    no ärgem veel lööma hakakem.

    lootkem, et see sõda ikka niisama otsa saab.

    ja kui ei saa, siis on mul hirmus salarelv ehk ma lihtsalt helistan emand halliki arrole ja palun tal veelkord rääkida seda, mida ta kunagi iraagi sõja aegu arnile ajakirjanike arvamuseavaldamisest rääkis. vat.
    🙂

    Vasta
  • 9. Punane Hanrahan  |  aprill 9, 2007, 12:17 p.l.

    Ah krt, selle peale tuleb mõni ja leiab, et Halliki Arro ja koos temaga kogu Eesti meediaeetika on vasakule kaldu. Ma üldse ei imestaks.

    Vasta
  • 10. Kati  |  aprill 9, 2007, 12:23 p.l.

    no a las leiab, eks katsugu temaga vaielda siis 🙂

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

aprill 2007
E T K N R L P
« märts   mai »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

