Ehk meil ei tule kodusõda

aprill 27, 2007 at 7:56 e.l. 14 kommentaari

Linna on pestud. Klaasijad töötavad. Prillipoe neiud nopivad katkistest vitriinidest seda, mis prillidest järel. Rüüstamise jäljed kaovad tasapisi.

Aga ma tahaksin teada, kas suur osa meie poliitikuid eesotsas härra peaministriga küsib endalt nüüd (olgu või salakesi, vannitoa peegli ees), kas aasta otsa lärmamist ja pingekruvimist ühe kuju ümber oli ikka parim viis enesele kirjuid sulgi teenida.

Ja ma tahaksin samapalju teada, kas need, kes eile linnas laamendasid ja räusklesid, küsivad eneselt, on´s suits hambus vaateaknaid lõhkuda ikka väärikas ja õige viis kellegi mälestust austada. Ja ma loodan, et nad küsivad ka, kas nad tegid nüüd eestivenelaste kogukonnale rohkem head või halba.

 Ma arvan, et me kõik küsime eneselt, kas üks inimelu oli praegu paras hind maksta?

 Aga mu kodulinn, Paldiski, oli hommikul meeldivalt vaikne. Keegi ei laamendanud, keegi ei vaadanud teisest rahvusest kaaslinlasi pika pilguga. Sõnu nagu “tibla” või “fašist” ei pillutud. Ja nooruke vene neiu selgitas rongis sõbrataridele, et politsei tegi eile lihtsalt oma tööd.

See annab lootust, et kõik inimesed ei ole siiski eile Tõnismäel toimunu tõttu segi läinud. Et meid ehk ei ähvarda vastastikuse vägivalla ja kättemaksu laine. Et me ehk siiski ei ole kodusõja piiril.

Advertisements

Entry filed under: elu (pole vajagi osta), sotsiaalne närv.

Selgitusi Tõnismäe monumendi ja 8. mai liikumise asjus Reklaamipaus ehk kuula parem muusikat

14 kommentaari Add your own

  • 1. Telcontar  |  aprill 27, 2007, 8:28 e.l.

    Õnn, et see pussitaja kätte saadi ja selgus, et sama poole mehed.

    Vasta
  • 2. ahaa  |  aprill 27, 2007, 8:28 e.l.

    loodan väga!

    Vasta
  • 3. nipitiri  |  aprill 27, 2007, 8:43 e.l.

    jah, Telc, see on tõesti hea, et see uudis kiiresti ja selgesti levis…

    Vasta
  • 4. Mari  |  aprill 27, 2007, 8:55 e.l.

    Eilses tahtnuks öelda nagu see sell Donaldi-raamatus: Oh kruvid ja mutrid, mis mu silmad näevad; sest sellist asja pole nad veel näinud siin Maarjamaal.Olen ju rahuaja laps. Kõige vihasemad mehikesed paistsid olema need, kelle teadlik elu on kestnud sama kaua kui vabariik ja kelle teadmised sel teemal võiksid pärineda ajalooõpikust, vanemailt või ümbritsevalt. Neil puudub veel see kogemus, et korrad ja valitsused vahetuvad, aga on miskit, mis jääb. Nooruslik maksimalism ja äkiline ahvatlus raev vallale lasta on vägagi plahvatusohtlik segu. Jääb tõesti üle vaid loota, et selles olukorras suudame säilitada enesevalitsuse ja hoida kurjust vaos.

    Vasta
  • 5. annemuri  |  aprill 27, 2007, 9:25 e.l.

    Oh. Ma ei tea, kas selle asja nimi nüüd raev on… see peaks olema mõni selline sõna, mis mulle praegu pähe ei torka. Kujutan ette, et teatud kontingendile on märatsemiseks vaja vaid ettekäänet – ja siin ei mängi rahvus mingit rolli, pigem on asi oskuses end kuuldavaks ja nähtavaks teha. Need on inimesed, kes tunnevad, et niiviisi pildile pääseda on kõige lihtsam. Nii, nagu Herostratos põletas Artemise templi. Nii, nagu hordidena trügitakse realiti-soudesse vaevumata eristama tuntust ja naerualusust.

    Ma tahan väga loota, et siin ei alga midagi taolist, nagu oli Pariisis, kus kambad konkureerisid omavahel, kes rohkem lõhkuda suudab ja kelle “kangelastegudest” rohkem meedias räägitakse. Ma tahan väga loota, et pogrommide algatajad suudetakse tuvastada, nende teod tõestada ja neid karistada nii, nagu seadus seda võimaldab teha.

    Ma väga loodan, et valitsuses ei ole keegi päriselt nii rumal, nagu hr Padar äsja raadiole antud telefoniintervjuus välja ütles – et valitsus ei USKUNUD, nagu oleks “tuvastamine” selline teema, mis võinuks esile kutsuda nii vägivaldset reaktsiooni. On ju seesama “tuvastamine” niivõrd abitu ja sisutu eufemism, et mitte keegi ei usu, et haudade tuvastamise sildi all just sedasama monumendi teisaldamise asja ei aeta ja kui seal sõdurihaudu poleks, siis tuleks nad välja mõtelda.

    Vasta
  • 6. notsu  |  aprill 27, 2007, 9:40 e.l.

    Ausalt öelda ei saa ma uudiste põhjal aru, miks seda pussitamist üldse selle sõdurilaamendamisega seostatakse. Kas ainult sellepärast, et samal ajal?

    Vasta
  • 7. ahaa  |  aprill 27, 2007, 10:20 e.l.

    ja kui valitsus tõesti ei uskunud, siis on see üks väga rumal ja küündimatu valitsus. niii lühinägelik ei saa ju ometi olla.

    Vasta
  • 8. Kati  |  aprill 27, 2007, 10:27 e.l.

    nad ei saa (ega julge) ju ometi öelda, et arvata oli, et löömaks läheb. sest see mõjuks ikka kohutavalt küüniliselt.

    Vasta
  • 9. annemuri  |  aprill 27, 2007, 11:51 e.l.

    Jah… ja alternatiiviks on välja paista ikka USKUMATULT LOLL.

    Jube vastik punnseis küll. Tark inimene osanuks ehk üldse siukse olukorra teket vältida.

    Vasta
  • 10. Kati  |  aprill 27, 2007, 11:56 e.l.

    vähem küünilised inimesed ei oleks teinud enesele kujust valimiskampaaniat.

    kui mõned siiski tegid, oli ilmselt ka selge, millega see kord lõpeb. kahjuks.

    Vasta
  • 11. Lee  |  aprill 28, 2007, 8:07 p.l.

    Oi, Kati, kas sa tõesti arvad, et nad mõtlesid hetkekski langenute mälestusele? Nad ei ole ju marslased. Ei ole alust arvata, et mälestamine tähendab sinu jaoks vaikset mõtlust, aga tema jaoks varavastaseid kuritegusid ja tegemist on lihtsalt kultuurierinevustega. Nõukogude (ega vene) võim ei ole kunagi oma sõdureid hoidnud, iseäranis elavana mitte. Miks peaks uskuma leina, teades nende sõjapidamisviiside efektiivsuse tausta, nende kommet kohelda oma sõdureid, kes olid vastase kätte vangi langenud, nende suhtumist sõjainvaliididesse; nende kommet tänaselgi päeval kohelda oma ajateenijaid. Siiski oli ju nõukogude võim see, kes rajas väidetavale hauaplatsile trollipeatuse, või ei olnud. Siin nõutakse sinult suuremat lugupidamist langenute vastu, kui nad iial ise on osutanud. Miks uskuda äärmist silmakirjalikkust, ma ei saa aru. Nagu ei saa ma aru ka sellest, miks oli täna päise päeva ajal liinibussi vaja pipragaasi lasta, kus oli kümmekond pensionäri ja paar üliõpilast ja koeraga jalutaja. Kas protestist valitseva võimu vastu?

    Tsiteerin:
    “Ja ma tahaksin samapalju teada, kas need, kes eile linnas laamendasid ja räusklesid, küsivad eneselt, on´s suits hambus vaateaknaid lõhkuda ikka väärikas ja õige viis kellegi mälestust austada.”

    Vasta
  • 12. Kati  |  aprill 28, 2007, 9:45 p.l.

    lee, ma arvan, et need, kes praegu linnas märatsevad, ei mõtle tõesti kellegi mälestusele.

    ei nõukogude riik ega praegune venemaa ole ka tõesti riigid,mis oleks oma kodanike tunnetega arvestanud.

    ometi on kusagil päris tavalised venelased, kes tõesti mälestvad ja leinavad oma päris reaalseid sõjss hukkunud lähedsi.

    kahju, et nemad ja nende tunded jäävad nii poliitmängurite (eesti ja vene omade) kui marodööridest rahvuskaaslaste vahele.

    Vasta
  • 13. Lee  |  aprill 29, 2007, 8:41 e.l.

    Jaa, mul on neist kõige enam kahju, kellele see monument leina tähendab! Ei tohtinud meie oma Sinimägede veterane leinata, nüüd ei saa ka nemad oma vanaisasid rahulikult mälestada. Ideoloogia risti ja põiki jalus.

    Vasta
  • 14. koduloom  |  mai 4, 2007, 3:21 p.l.

    Lee, miks ei saa? Nüüd, olenemata meedia poolt külge kleebitud turismimagneti tiitlist, on monument leinajate jaoks sobival kohal. Või ei ole?

    Vasta

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

aprill 2007
E T K N R L P
« märts   mai »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

%d bloggers like this: