Noored mehed ei peaks surema

mai 5, 2007 at 2:34 p.l. 12 kommentaari

Ma ei taha selliseid uudiseid lugeda.

Kurat, mu oma vanamees on 37. aastat vana ja ma vaatan teda kui noort tervet meest, mitte potentsiaalset surijat. Või peaksin ma seda?

Kas ma peaksin mõtlema kuidas üks tuttav rääkis hiljuti oma sõbrast, ka noorest mehest, kes lennukis kokku kukkus. Too õnnestus küll siia ilma tagasi tuua, aga napilt.

Või peaksin ma mõtlema ühest teleinimesest, taas noorest mehest, kes tuli välismaalt töölt, istus hetkeks maha, ega tõusnudki enam?

Või siis peaksin meenutama noormeest, kes ei suutnud oma segaste äridega hakkama saada ja otsustas, et lihtsam on end ära tappa?

Ma ei tea, mis oli Põldroosiga. Keeldun sel teemal ka spekuleerimast, sest see oleks lihtsalt inetu.

Aga ma tean liigagi hästi, mis on tavalised noorte meeste suremise põhjused.

Stress. Kohustus olla aina edukam ja rikkam. Oskamatus lõdvestuda. Ka puhkus peab olema võistlus. Peab tegema rohkem trenni, peab niitma rohkem muru, peab ehitama ilusamat maja, peab olema uhkem ja seksikam. Oskamatus muret kurta või abi küsida. Mehed ei nuta. Mured uputame pudelisse, kuhu siis veel? Tahtmatus või julgematus oma tervisega mõistlikult ümber käia. Ma vajangi ainult kolm tundi und. Ma ju puhkangi ühest tööst teist tööd tehes. Mis ma ikka sinna arsti juurde lähen. Mis see väike südamevalu teeb. Jne, jne.

Nõnda siis ollaksegi nagu olematud rüütlid, koosnedes vaid raudrüüst ja tahtejõust, kuniks miski mureneb ja monstrum kukub kokku.

 

Ometi, mehed, te ei pea olema kõik see aeg nii targad, tublid, julged, töökad ja vastupidavad. Olge vahest kasvõi pillivad luuserid ja hellikud (tegelikult kõik inimesed ju vahel ongi), aga olge elus. Nõndamoodi on teid vaja.

Lisa, mis ei rõõmusta: Vanamees helistas äsja ja teatas, et üks ammune tuttav, kindlasti mitte eas, kus suremine oleks ootuspärane, on ka loojakarja läinud. Järgmisel nädalal saab matuseid. Misasi toimub?

Entry filed under: sotsiaalne närv.

Luulest ja läbust, esimesest rohkem Noppigem lilli ja olgem tublid kodanikud

12 kommentaari Add your own

  • 1. muidumeez  |  mai 5, 2007, 3:55 p.l.

    Mees olla on vahel kohutavalt raske, nii raske, et seda ei elagi üle.

    Vasta
  • 2. Kati  |  mai 5, 2007, 4:21 p.l.

    saaks seda lihtsamaks teha?

    Vasta
  • 3. sirje  |  mai 5, 2007, 10:15 p.l.

    Lihtne. Tuleb ära unustada soorollid ja aru saada, et meestel ja naistel on võrdsed kohutused. Et mehed võivad olla samamoodi ilused kui naised ja naised võivad samamoodi vastutada perekonna sissetuleku eest nagu mehed Tegelikkuses toimib see küll, aga tunnistada ei taha keegi. Kui inimesed suudaksid kokku panna tegelikkuse ja selle, mida ühiskond neilt ootab, oleks kena algueks.

    Vasta
  • 4. notsu  |  mai 5, 2007, 11:57 p.l.

    Tegelikult on vist lugu veel keerulisem, sest isegi titeemad räägivad, kuidas väikesed poisid jäävad kergemini haigeks kui väikesed tüdrukud. Et meestel lihtsalt on väiksem vastupanuvõime, võrdõiguslikkus või mitte. Seda kahjulikumad need konkureerivad soorollid muidugist on.

    Vasta
  • 5. Madam Mina  |  mai 6, 2007, 2:23 e.l.

    Mu oma vanamees on 45 aastat vana ja muudkui jaurab oma stressist. Ei ole tema stressil miskit pistmist soorollidega – nii palju võin öelda. Oijah, mitu korda olen ma talle öelnud, et nõndaviisi langeb ükspäev surnult nagu niidetud heinakõrs? Oijah.

    Vasta
  • 6. Kati  |  mai 6, 2007, 8:19 e.l.

    eks ma kipun sirjega nõustuma. mu meelestki võiks mehed olla jumala rahulikult vähem mehed, ehk siis palju vähem mingite rolliootuste pärast mures ja nõus end nende pärast kasvõi ära tapma.

    teisalt olen sedagi kuulnud, et viimasel ajal kummitavat infarkt nöiteks päris palju ka noori naisi

    et siis vähegi tegusas eas inimestel on kombeks nii pingeliselt elada, et see elu kipub käbelt ära kuluma.

    Vasta
  • 7. Siiri  |  mai 6, 2007, 3:03 p.l.

    Kas riikides, kus soorollid on väga kindlalt paigas ja enamuse poolt aksepteeritud, surevad mehed ja naised ühe-ealiselt?

    Vasta
  • 8. ahaa  |  mai 6, 2007, 8:33 p.l.

    mumeelest ei ole see stress ja kogu see lugu sugugi ainult meeste kohta käiv, naistel täpselt sama lugu.

    Vasta
  • 9. notsu  |  mai 6, 2007, 10:15 p.l.

    Kui ma kirjutasin “konkureerivad soorollid”, siis pidasin tegelikult silmas, et “sooroll, mis sunnib konkureerima”.

    Vasta
  • 10. tumeblondi  |  mai 7, 2007, 7:09 e.l.

    Ma arvan, et soorollid ei tapa mehi. Mehed, kes päeva stressi võivad õnnelikult maandada rahulikus kodus, kus neid ootab armastav naine, rahuldav seks, perega ühiselt ettevõetud tegemised ning võimalus olla mõni minut päevas ka täiesti omaette – nendel reeglina stress juhtmeid kokku ei jooksuta.

    Tapab üksindus. Nii füüsiline kui hingeline. Kadunud Kurt Vonnegut ütles ühes oma essees, et tegelikult tapab üksindus maailmas kordi rohkem inimesi kui ametlikult esireas olevad südame-veresoonkonna haigused. Ma millegipärast usun teda…

    Vasta
  • 11. Kati  |  mai 7, 2007, 7:23 e.l.

    jah, aga kui kõik see ilus armastavast abikaasast hea seksini püsib vaid seni, kuni mees suudab oma kena kodu majanduslikult ülal pidada. kui aga mingi kriis tuleb, ei jää seesama mees ilma mitte ainult tööst ja korterist, vaid ka armastavast naisest ja perest. kas teadmine või hirm, et nii läheb, pole iseenesest väga kurnav?

    seetõttu ma kardan küll, et jäigad soorollid, mis panevad kogu vastutuse pere hakkama saamise eest mehele, on teataval määral nende stressis ja suremises süüdi.

    Vasta
  • 12. tumeblondi  |  mai 7, 2007, 7:38 e.l.

    Loll naine võib mehe tappa ka ilma ilusas kodus, selles suhtes on sul õigus:) Hoolimata sellest arvan, et asi pole mitte soorollides, vaid inimlikus tarkuses ja headuses, soost täiesti olenemata. Kui on tark üks osapool, kes suudab teisega kohustusi ja stressi jagada sõltumata soorollidest, on kergem üheskoos.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Inimestele meeldib

Kalender

mai 2007
E T K N R L P
« apr.   juuni »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

