Kivirähk võlla! Või siiski mitte?

mai 7, 2007 at 10:16 e.l. 7 kommentaari

Kivirähu personaalküsimus kogub tuure, et kas tohtis kõnelda või mitte ja kas lüüa sotsiaalselt risti või mitte. Iseenesest kurb, et me üldse selliseid asju arutame. Aga rõõmustav, et nii mõnedki lugupeetavad (sealhulgas Raud, Rumm ja Tammerk) on otsustanud kindlalt sõnavabaduse eest seista.

Kipun ise aina tihedamini mõtlema, et pronksiöö kõige sitem tagajärg ei ole mitte eestlaste-venelaste vaen (seda ma igapäevaelus õnneks eriti ei näegi kuskil), vaid see, et me hakkame omade st siinkohal eestlaste keskel nõiajahti pidama. Ikka, et kes oli poolt, kes vastu, kes kritiseeris ja keda. Ja valesti arvajad mõistame hukka ja laseme lahti.

Veel halvem, kui me edaspidi enam ei julge üldse mõelda ega öelda midagi, mis riigijuhtide või arvamusliidrite või lihtsalt enamuse arvamusest erineb, sest on hirm vastalise plekki külge saada.

Ma ei mäleta, kas ma olen sellest varem kirjutanud, aga parim asi, mida mina oma lapseajuga Balti ketis seistes Eestile soovisin, oli mõtte-ja sõnavabadus. Hiljem, kogu oma täiskasvanuelu olen ma olnud väga õnnelik, et meil see on. Ja ma loodan, et me ei hakka seda nüüd ise ära hävitama. Sest mu meelest on demokraatliku riigi üks olulisemaid tunnuseid, et inimesed tohivad arvata mida iganes (minu pärast kasvõi soovida, et Russalka Pika Hermani torni pandaks või peaminister Raeplatsis pea peal käiks), aga kuni nad oma arvamust avaldades demokraatlikke ja seaduslikke vahendeid tarvitavad, ei tohi nende suud lukku panna.

Niisiis, Kivirähuga nõus või mitte, võlla tõmmata ikkagi ei tasuks tohiks.

Entry filed under: sotsiaalne närv, Uncategorized.

Kui ma oleksin koer või vampiir Haakristi võiks välja naerda

7 kommentaari Add your own

  • 1. otsija  |  mai 7, 2007, 3:07 p.l.

    Eks nõiajahi pidajaidki ole iga rahvuse hulgas alati olnud. Sõltumata riigikorrast.
    Teisitimõtlejad ja teisitiütlejad on läbi aegade võllas kõlkunud – mis ta siis mõtleb erinevalt, kui tuleb mõelda nagu Meie!

    Vasta
  • […] siis ka päevakajalisi teemasid, käisin jälle teemajas, hakkasin kommenteerima, aga nii pikaks läks, et otsustasin seda siin teha. Ega ma eriti ei tea, […]

    Vasta
  • 3. MM  |  mai 7, 2007, 6:51 p.l.

    No on siis tõesti suur nõiajaht või? Nii mind kui enamust minu tutvusringkonnast jätab küll üsna külmaks. Lihtsalt üks arvamus… Päris samamoodi ei arvanud, aga risti ka ei kippunud lööma.
    Ma arvan, et ajakirjandus lihtsalt vahutab üle. Uudiseid (õnneks) viimasel ajal vähevõitu…

    Vasta
  • 4. Kati  |  mai 8, 2007, 7:43 e.l.

    no kui kas poliitikut, kellest muide üks peaks olema oma ilmavaatelt justkui liberaal ja teine on hästi palju rääkinud otsedemokraatiast, on nõudnud Kivirähu vallandamist ebasobivate vaadete eest, siis see ikka nats nagu nõiajaht välja näeb, minu arvates.

    kuulub igatahes minu jaoks asjade hulka, mida viisakas riigis ei tehta. ja muidugi mul on heameel, et mõned teisedki härrased ajakirjanikud minuga siinkohal sama meelt on.

    Vasta
  • 5. Larko  |  mai 8, 2007, 9:24 e.l.

    Kui Russalka tõepoolest Pika Hermani otsa tõmmataks, kardan et peaministril poleks seejärel enam pead, mille üpeal käia. 😉

    Riigiametnik on mõistagi kodanik, kellele kuuluvad kodanikuõigused. See ei tohiks isegi arutelule kuuluda. Hea tava näeb ette, et teatavad kõrged ametnikud, nagu näiteks õiguskantsler, riigikontrollör ja kaitseväe juhataja, poliitilistel teemadel avalikult sõna ei võta, kuid Kivirähu taoline riigiteenistuja öelgu mis süda käsib. Ma pole temaga nõus, kuid valmis kaitsma tema õigust rumalusi rääkida.

    Vasta
  • 6. Kati  |  mai 8, 2007, 9:52 e.l.

    no vat sellist suhtumist ma nagu ootaksingi inimestelt ja riigiisadelt (:

    Vasta
  • 7. 1helin  |  mai 8, 2007, 1:34 p.l.

    Siin on ehk see ka, et kuni kristallöödeni mängiti elu. Poliitikud mängisid poliitikad, ajakirjanikud ajakirjandust jne. Kohati oli tunne, et pole hullu, kui mäng “surmaga”lõpeb, sest siis tuleb game over ja kohe new game. kuid nüüd selgub, et new game-i ei tule, vaid old game käib täiega edasi ja igaühel tuleb silmavaadata oma tehtud tegudele. Ja neil tegudel on tagajärjed, tahame või mitte…

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

mai 2007
E T K N R L P
« apr.   juuni »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

