Võtke mulle naine, palun*

mai 22, 2007 at 10:07 e.l. 7 kommentaari

Tegime tööl koosoleku-ja koristamispäeva, mistõttu sattusime filosofeerima koristamise viiside ja nendega seotud sooliste erinevuste üle. 

Väideti, et naised koristavad korralikult ja põhjalikult, panevad asjad ükshaaval ritta, võtavad kõigist nurkadest tolmu ära ja, mis peamine, kui koristavad, siis pühenduvadki sellele, mitte ei unusta end kolmandat, neljandat ja viiendat kõrvalist asja tegema.

Mehed seevastu pidavat koristama nõnda, et kisuvad asjad välja, siis avastavad sealt vahelt midagi põnevat (pooliku raamatu, lugemata ajalehe) ning unustavad end sellega tegelema. Pärast nihutavad koristatavate asjade hunniku natule viisakamaks ja lükkavad tolmurullid sügavamale kapi alla.  

Ma ei tea, kui asjad on nii, siis koristamisharjumuste põhjal olen mina mees. Raudselt. 

No näiteks see, mis praegugi toimub.  

Jõudsin ühe hunniku raamatuid-paberit laualt kokku korjata ja viisakasse hunnikusse tõsta. Siis leidsin mingi CD, millel olevast kraamist mul aimugi polnud. Tegin lahti. Sisaldas laste joonistusi. Päris lahedad olid. Vaatasin. Hea veerand tundi.  

Seejärel sokutasin mõned paberid prügikasti. Paberite vahelt tuli Kõlu-poisi naljaraamat välja. Jäin lehitsema. Veel veerand tundi. 

Ja nüüd tuli mõte, et peaks äkki koristamisest kirjutama. Ainult et kes mu laualt kohvitassid ära viib ja pliiatsid kokku korjab, ah? 

Tähendab, võtke, palun, mulle üks naine, kes selle jubeda tüütu tööga innukalt ja põhjalikult hakkama saaks.  

_________________

* Ettevaatust! Peaaegu šovinistlik tekst!

Entry filed under: elu (pole vajagi osta), feministi nurgake.

Klimt – jutustamatu lugu Ajakirjandus on surnud! Elagu…mis?

7 kommentaari Add your own

  • 1. nipitiri  |  mai 22, 2007, 10:41 e.l.

    😀

    no päris kindlasti ei ole mina see naine
    kes Sulle võtta tuleks

    *

    kusjuures ka see esialgne jutt
    kuidas naine
    kuidas mees
    ei pea mumeelest paika
    pigemini on nii, et
    st mehed teevad üht asja keskendunult
    näiteks küpsetavad kooki
    ja kook saab igati korralik
    *
    ja naised jagavad tähelepanu paljude paralleelsete toimingute vahel
    noh panevad supi keema, koogi ahju, hakkavad tolmu võtma, heliseb telefon, laps tuleb õuest jne
    ja kook kõrbeb raudselt ära
    *

    Vasta
  • 2. Karikate Emand  |  mai 22, 2007, 10:41 e.l.

    Armas tekst… meenutab mulle lapsepõlve ja ema, kes – vähe sellest, et koristas ühesuguse hoolega nii igat keskküttetorutagust kurrukest kui ka lakitud diivanilauda, kust iga tolmukübe paistis – jäi ka uurima iga paberitükki või vana eset, mis talle koristamise käigus kätte sattus. Labürintne koristamine… Nii et koristas nii mehe kui naise moodi, topelt 🙂 Ühe päevaga sageli ei jõudnudki.

    Kui mina tuba koristan, siis käib see nii, et asjad kappi, uksed kinni, tolm, põrand. Riiuleid koristan eraldi, ja siis ka sageli jõuan vaid 1/15 põnevatest paberitest läbi sorteeritud/loetud/õigesse kohta paigutatud v ära visatud.

    Väiksemana koristasin väikest ruumi, ja kui esimest korda oma majja elama sattusin, siis tundus koristamine nii üüratu töö, et võtsin paar kokteili enne, ja siis asusin vuhveldama. Paraku jäin ma niimoodi põrandate pesemise ajal mõnigi kord magama.
    Nüüd on mul kodused tööd päevade peale ära jaotatud. Kindlad tööd iga päev. Teisipäeviti on: triikimine, vannituba ja WC. 🙂

    Vasta
  • 3. Kati  |  mai 22, 2007, 11:01 e.l.

    nojah, koogijutu peale, mulle tundub, et tegelikult on lihtsalt inimesi, kes teevad edukalt mitut asja korraga ja neid, kes üle ühe asja paralleelselt ette võtta ei suuda.

    ja siis võib see veel kuidagi vanusest sõltuda.

    sest ma ise tegin vanasti suht edukalt mitut asja korraga, nüüd on aina enam asju, millele tahaks tervenisti pühenduda.

    Vasta
  • 4. nipitiri  |  mai 22, 2007, 11:21 e.l.

    mhmhh… mu vanaema sai paralleelsete toimetamistega paremini hakkama kui mina… ta ei lasknud oma mõtet nii lihtsalt katkestada…

    Vasta
  • 5. ahaa  |  mai 22, 2007, 12:16 p.l.

    mina koristan samuti mõlema hübriidina – väga põhjalikult ja hoolikalt (ma ei kannata räppa) , samas kõiki huvitavaid asju lugema/uurima jäädes… kuna sellisel moel võib juhtuda, et koristamine venib natuke planeeritust pikemaks, võib samuti juhtuda, et koristamine jääb pooleli… ja hunnikud keset tuba 😀

    Vasta
  • 6. notsu  |  mai 22, 2007, 1:20 p.l.

    ma koristan enamasti nagu Kati, aga üritan seda teha samas väga põhjalikult, sest ma teen seda väga harva (jõulud, sünnipäev, mehe sünnipäev… veel mõned tähtpäevad). (okei, siis on veel spontaanne hädakoristamine, kui mingi tolmurull näkku kargab, mispeale ma sealt kohast siis pühin või riiete/raamatuhunnikute koristamine, kui asju enam üldse üles ei leia).

    Aga mul on sõbranna, kes teatas, et kui ta kunagi abiellub, siis peab ta küll naise võtma (just selle koristamise poolest), aga kuna ta on heteroseksuaalne, siis peab see naine olema meessoost.

    Vasta
  • 7. otsija  |  mai 22, 2007, 10:16 p.l.

    Ka minu koristamine läheb sujuvalt üle ununenud asjades tuhnimiseks. Kui hommikul koristama hakkan, võib õhtu leida mu vaibalt tolmuimeja kõrvalt istumas ja kahekümne aasta tagust käsikirja lugemas. Või lapsepõlvefotode karpi lappamas. Ja tolm on endiselt võtmata. 😀

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

mai 2007
E T K N R L P
« apr.   juuni »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

