Vahur Kersna peldikupott ehk kuidas sõbrad su ajakirjanikele maha müüvad

juuni 5, 2007 at 8:39 e.l. 14 kommentaari

Vastne Kroonika on asunud Vahur Kersna salaelu paljastama, et kuidas eksnaiselt korterit välja pressida üritab, kantpäid kutsub, füüsiliselt ründab ja mis kõik veel.  

Aga, mitte sellest ei tahtnud ma … Seda võite ju Kroonikast isegi lugeda. Pealegi on mul suhteliselt kama, kuidas isand Kersna elab või kellega suhteid klaarib.  

Ma tahtsin kõnelda hoopis sõbrast või pigem “sõbrast”, kes on ka kõnelema saadud. Nimelt, mees kes alustab oma juttu lausega: “ No Vahur on minu väga hea sõber…;” ja jõuab tunnistuseni, et Vahur ei taha korteri pärast kohtusse minna, et ei peaks remondikulusid maksma ja et ta kavatseb korteri eksnaiselt üle võtta. Sekka segane jura Kersna elektroonilisest peldikupotist.  

Ma ei saa aru, kuidas sa ütled, et oled kellegi sõber, arvad ilmselt, et oledki ja siis räägid oma sõbrast esimesele ajakirjanikule esimest sitta, mida sülg suhu toob? 

Ja ega seekordne Kersna kaasus pole siis ainus selline. Igal staaril ja staarikesel on ikka mõni nn sõber, kes on valmis tema eraelu võimalikult nilbes valguses näitama, siivutuid pildikesi klõpsima ja toimetustesse laiali saatma, kroonikatesse ja õhtulehtedesse meile läkitama, et mu sõber (NB! jälle sõber) see ja too, oli seal ja seal lakku täis jne, jne. 

Ma saan aru kollaste väljaannete ajakirjanikest, neile makstakse skandaalijahi eest palka. Ma saan aru seltskonnafotograafist, kes klõpsutab kõike nagu masin.  

Aga ma ei saa aru, miks läheb suvaline inimene teise pihta sitta pilduma. Viie minuti kuulsus? Võib olla. Võimalus tunda ennast kordki parema ja õigemana kui imetletud staar? Kah võib olla. Aga ikka, kui sa ütled, et see, keda sa alatult maha müüd, on su sõber, siis mida ülepea tähendab su jaoks sõna “sõber”? 

Andke andeks, aga ma ei saa, ma põlgan inimesi, kes oma sõpradega nii teevad.   

 

Entry filed under: elu (pole vajagi osta).

Wallenberg – inimene või Miki-Hiir? Mahajäetud naised ja feministlik kasvatustöö

14 kommentaari Add your own

  • 1. nipitiri  |  juuni 5, 2007, 10:30 e.l.

    sõprade suhtes tunne sama… 🙂

    aga

    “Ma saan aru kollaste väljaannete ajakirjanikest, neile makstakse skandaalijahi eest palka. Ma saan aru seltskonnafotograafist, kes klõpsutab kõike nagu masin.”

    mina tõtt-öelda ei saa aru…
    miks nad just seda tööd tegema peaksid?
    ühiskondlik huvi?
    müüa ju õnnestub, paraku…

    üks telefonitsi müüja tahtis mulle kord “Kroonikat” müüa… ütlesin, et mind ei huvita… tundis end solvatuna ja pahvatas: kas teie arvates ei ole siis õigust kirjutada jne… vastasin, et mulle jääb igastahes õigus mitte lugeda…

    Vasta
  • 2. Kati  |  juuni 5, 2007, 11:12 e.l.

    nipitiri
    miks ikka mingit tööd tehakse? ehk see on hetkel parim võimalik, mis ripakil, ntx.

    kunagi ma kuulutasin ise ka, et mis iganes kroonikasse ja õhtulhte tööle ei lähe. nüüd ma ütleks, et ära iial ütle ei iial. mitte, et mul emba kumba väljaandesse praegu plaanis minna oleks, aga me lihtsalt ei tea, mis ja miks meie eludest saab.

    huvi ja himu muidugi on igasugu kollaste teemade vastu. ja mitte ainult ajakirjanduses. vaata või blogossfääri. kirjutad Kersna ja midagi kollakat, kohe loevad, kirjutad Wallenberg ja loe ise, kui tahad 😀

    Vasta
  • 3. nipitiri  |  juuni 5, 2007, 12:11 p.l.

    nojah…
    Wallenberg…
    Areenist lugesin ja siit ka…
    aga me ei tunne,
    et mul miskit öelda/lisada oleks…:(

    Vasta
  • 4. Kati  |  juuni 5, 2007, 12:29 p.l.

    no vat, see ongi kollaste teemade müügimehhanism (või noh, osa sellest kindlasti).

    nende kohta on kõigil alati midagi öelda, sest nad puudutavad pea alati midagi, mis meie eneste elus ka ette tuleb.

    seda ei saa ju tegelikult sugugi pahaks panna.

    oluline on vast, et see kollane värk ei moodustaki lõviosa meie tarbitavast infost.

    Vasta
  • 5. nipitiri  |  juuni 5, 2007, 12:33 p.l.

    e põrgutee on sillutatud meediaäriga…

    Vasta
  • 6. Kati  |  juuni 5, 2007, 12:35 p.l.

    või meediatarbijatega?

    Vasta
  • 7. Elver  |  juuni 5, 2007, 1:12 p.l.

    Miks too sõber intekat andis? Noh, eks ta soovis Kersnat aidata. Kui ajakirjanik otsib inimese üles ja ütleb, et näe, mul on sinu sõbra kohta siuke hunnik komprat, siis on täiesti loomulik, et see inimene hakkab ajakirjanikuga rääkima. Ta üritab oma sõpra kõige hullemast päästa.

    Siin aga tekib üks järelemõtlemise moment. Nimelt ajakirjanik ei saa lehte panna kõiki kuulujutte, mida ta kuulnud on. Tal on kõige lihtsam toppida sinna tsitaate, nagu sõber ise oleks tulnud Kersnat sitaga üle valama. Sellepärast laulab ajakirjanik inimesele kuulujutud ette ning kui inimene neid talle kordab, käsitleb seda tsiteeritava jutuna.

    Ja ongi artikkel valmis.

    Vasta
  • 8. Kati  |  juuni 5, 2007, 2:03 p.l.

    elver, ma mõtlesin mõistagi ka sellest variandist, et mees lasi end süüdimatult rääkima ahvatleda, sest ma ju tõesti ei tea, kuidas sel konkreetsel korral oli. ehkki mul on natuke raske uskuda, et täiskasvanud mees, ametilt psühholoog, nii naiivselt sõpra “päästma” läheb.
    kusjuures, jüri lina, kes muidu on hull paranoiateoreetik, suudab samas loos väga väärikalt öelda, et tema teiste asju kommenteerima ei hakka. järelikult kelleltki arvamust päris välja ei pressitud.
    aga muidu, kust tekkivad ikkagi need sõbrad, kes ise muudkui toimetustega ühendust võtavad ja kõmulisi uudiseid pakuvad? jumal paraku, nad on olemas ja neid ei olegi nii vähe

    Vasta
  • 9. 1helin  |  juuni 5, 2007, 3:55 p.l.

    Aga kes ütleb, et sõber üldse sellist juttu rääkinud on ?
    Me pole ju kõrval olnud. mõistan et kirjutakse, aga miks tavaline inimene seda kõike südamesse peaks võtma, mida kellegi tundmatu kohta räägitakse ? Koguaeg on õnneks valikud. Kas reageerida või mitte 🙂

    Vasta
  • 10. Kati  |  juuni 5, 2007, 4:14 p.l.

    no sellist asja nüüd pris pastakast imeda on ikkagi liiga ohtlik. seda ei tee küll ükski natukenegi täie aruga ajakirjanik, kollasest kollaseims seltskonnakaski mitte.

    aga mis sa selle tavalise inimese südamesse võtmisega nüüd õieti mõtled ?

    Vasta
  • 11. Ulmeguru  |  juuni 5, 2007, 9:19 p.l.

    Tegelikult taandub asi sellele, et kes/mis siiski on sõber… mulle on küll jäänud mulje, et enamus eestlasi peab sõbraks iga kärnakõrva, kellega paar sõna on vahetatud… antagu andeks, aga ma ei usu, et inimesel võib olla sadakond sõpra… aga paljud ju nii väidavad… enamike selliste sõprade kohta võib paremal juhul vaid sõna «tuttav» kasutada…

    Võibolla see Kersna sõber oli ka tegelikult vaid tuttav või siis naabrimees, kes end ise suureliselt sõbraks nimetas… või nimetas teda Kersna sõbraks ajakirjanik, kes tahtis niimoodi sellele plämale suuremat kaalu anda…

    Vasta
  • 12. luize  |  juuni 6, 2007, 4:55 e.l.

    jah, hakatuseks ei saa ma ka aru neist ajakirjanikest, kes selliseid lugusid kirjutavad. fotograafist isegi kusjuures saaks. et momendi jäädvustamine, samas ei peaks seda ju ära trükkima 🙂

    ma ei ole kroonikat ammu lugenud, aga selle loo nüüd lugesin läbi. ja vihastasin jälle iseenda peale, et miks ma pean seda teadma. naise motiivid jäävad ka veidi segaseks: te arvate, et kersna on kena inimene, aga ma räägin teile, et ta hoopis ei ole üldse! kõlab igatahes kättemaksu moodi.

    mis “sõpradesse” puutub, siis olen nõus, et selliseid endale ei tahaks.

    Vasta
  • 13. otsija  |  juuni 7, 2007, 8:50 p.l.

    Sellised “sõbrad” ajavad mind öökima. Selliste “sõprade” sõnu vahendavad ajakirjanukud ka.

    Vasta
  • 14. otsija  |  juuni 7, 2007, 8:53 p.l.

    Kenadel inimestel muide on kõigil ka pahupool. Nõnda võiks igaühest meist kirjutada ülivõrdes. Ja täpselt samamoodi võib igaühest meist kirjutada põlgusega. Mõlemad kirjutised on õiged. Sest inimest, kelle elus poleks eksimusi või kellel poleks ühtegi viga, pole olemas.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

juuni 2007
E T K N R L P
« mai   juuli »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

