Miks ma anonüümseid kommentaare ei kirjuta

august 2, 2007 at 12:49 p.l. 7 kommentaari

Agnessa arvas, et lehesabakommentaare pole mõtet lugeda ja küsis, mis inimesed neid küll kirjutavad. Mina tahaksin pigem rääkida sellest, miks ma selliseid anonüümseid kommentaare ei kirjuta. Tähendab enam ei kirjuta.

Kunagi, jah, olen seda teinud küll. Siis kui Delfi oli veel koht, kus aegajalt täitsa normaalset juttu räägiti ja kui oli veel vana hea Mega, kus veelgi normaalsemat juttu räägiti ehk kui oli veel lootust, et sedasorti foorumid võiksidki mingiks rahva hääleks kujuneda. Aga mitte sellest ei tahtnud ma jahuda, kuidas rohi vanasti rohelisem oli. Seega tagasi asja juurde.

Ja asjaga on nõnda, et tükk aega tundus, kui inimene räägib ühe kindla aliase alt, mitte päevas kümneid kordi nime vahetades, siis see alias toimib kui kindel kaubamärk, peaaegu nagu pärisnimi, ja on seega hea käitumise tagatis.

Esimene mõra sellesse kindlasse usku tekkis siis, kui ühes kommentaariumis kaks inimest väga veriselt isikliku armuelu pärast kaklema läksid. Toimetaja otsustas seepeale, et ta ei kustuta seda jama, vaid laseb neil ühes kohas ära märatseda, et seesama öga ka teiste teemade alla ei leviks.

Paraku leidus ka üks oi-kui-moraalne kommentaator, kes arvas, et tegu on toimetuse ja konkreetselt selle toimetaja tahtliku müüginõksuga, et lavastatud kaklusega kogutakse klikke. Kogus siis see inimene samutiarvajad kokku ja saatis toimetajale vastva sõimukirja. Alla ei kirjutanud kamp aga mitte oma nimesid, vaid netialiasi.

See toimetaja sai tookord vist parasjagu valusalt haiget. Sest veel tükk aega hiljem kuulsin mina talt midagi stiilis, kurat, mina olen neile avalikult iseendana, nime- ja nägupidi kättesaadav ja süüdistatav, aga nemad ei vaevu isegi ütlema, kes nad on, vaid karjuvad anonüümselt.

Siis ma mõtlesin esimest korda, mis piirini võib põõsas istudes püssi paugutada? Kas on hea ja ilus teiste inimeset elust, tegudest, mõtetest midagi arvata, kui ise mugavalt varjus passid?

Nojah, siis vahepeal oli mul hullult tööd, siis pandi Mega kinni, Delfi läks aina hullemaks ja lehesabad läksid aina delfimaks ja ega ma seejuures tükk aega kuskil kirjutanudki.

Kuni tegin kord mingi lehe lahti, mingi lugu jäi silma, tegin kommentaarikastikese juba lahtigi ja siis vilksas korraga pähe: Stopp! Kui mul on selle loo kohta midagi päriselt öelda, siis miks ma ei kirjuta praegu arvamuslugu või lugejakirja või lihtsalt täiendavat infi ajakirjaniku meilile või loos kõnelevatele allikatele enesetele, kui nende kontaktandmed on saadaval. Ah, et ei viitsi nagu. Aga äkki siis ei olegi vaja midagi nii väga öelda.

Ja sellest hetkest ei ole ma kirjutanud ühtki anonüümset lehesabakommentaari. Sest ma ei taha olla mingi väiklane ja arg elukas, kes pritsib sõnu, mille eest ta ei ole nõus vastutama või mida tema enesegi arvates pole tegelikult vaja öelda.

Muidugi, see ei kehtiks juhul, kui ma tunneksin, et pean millestki kindlasti rääkima, kuid rääkimine võiks tuua kaasa rämedat tagakiusamist või koguni panna ohtu mu elu ja tervise. Aga et ma ei tea praegu midagi nii kardetavat enese hinge peal olevat, hoidun ma pigem anonüümsetest sõnavõttudest. Kui vaja, eks siis räägin enda eest ja enese nimel.

Aga teie? Kas te kirjutate anonüümseid kommentaare võrguväljaannetesse või mitte? Miks?

Entry filed under: sotsiaalne närv, Uncategorized.

Mina, Larko, teie kõik ja tasuta lõunad ehk sööme jällegi Eile olin ma neljateistaastane. Jälle.

7 kommentaari Add your own

  • 1. Wild  |  august 2, 2007, 1:12 p.l.

    Mina, nii vähe, kui üldse, kasutan “anonüümset kaubamärki”, sest need päris anonüümsed kommentaarid, eriti kui nad ongi suunitlusega lihtsalt kellelegi või millelegi pang s…ta pähe valada, on nagu isiksuse lõhestumine ja teatud hetkedel elamine “kellegi teisena”, keda ei kõlba inimestele näidata, endal hakkab häbi. Veidi väsitav vist, kindlasti enam, kui avalik okaskera olemine.

    Vasta
  • 2. notsu  |  august 2, 2007, 1:46 p.l.

    Ma ei taha enam üldse delfisugustesse kohtadesse midagi kirjutada… mõeldes vanasõnadele lollidega vaidlemise mõttekusest.

    Vasta
  • 3. kukupai  |  august 2, 2007, 2:04 p.l.

    minu arvamus http://kukupaike.blogspot.com/2007/07/kommenteerimisest.html

    Vasta
  • 4. duhh  |  august 2, 2007, 4:35 p.l.

    Ei kirjuta.
    “isem6tleja” nime all olen vast tosina kommentaari erinevatesse lehesabadesse jätnud. Googel toob nad välja.

    Vasta
  • 5. Larko  |  august 2, 2007, 5:13 p.l.

    Kunagi eelmisel sajandil sai mõned kirjutatud. Jäi blogimisega ise enesest ja märkamata ära. Lõplikult ja teadlikult lõpetasin isegi peldikuseinte külastamise seoses sellega, et Mega ühe mu blogiloo avaldas, millele järgnesid päris haiged kommentaarid. Mu isiku kohta avaldasid kindlameelselt arvamust arvukad kommentaatorid, kes sellest mitte midagi ei teadnud. Väga harvad võtsid loo teema kohta sõna.

    Seda võiks ka reaaleluga kõrvutada: ega ma oma arvamust ka sellistes kohtades avaldama ei kipu, kus laamendavad purjus debiilikud. Pigem isegi sellistesse kohtadesse oma jalaga ei astu. Erinevus seisneb vast selles, et veebis on viisakad kohad kergem ette teada.

    Vasta
  • 6. hundikass  |  august 4, 2007, 1:21 p.l.

    ma pole kunagi kirjutanud kommenteerimaks kollaseid teemasid – kellegi elu, suhteid…
    Kui juhtuda aga neid lugema, siis tekib jube masendus : kas tõesti on olemas nii palju tigedaid ja purulolle inimesi siinsamas meie ümber !
    vt. nt:
    http://www.elu24.ee/?r=1&id=861&com=1

    Aga ma ei pea üldse mitte vajalikuks esineda iga mõttekillu juures oma dokumenteeritud nimega.
    Seda ei oota ma ka teistelt.
    Mul on absoluutselt ükskõik, mis sinna nimekasti on klikitud.

    Vasta
  • 7. Nirti  |  august 6, 2007, 4:28 p.l.

    Esinen üldiselt netialiase all igal pool.

    Aegajalt olen kirjutanud anonüümseid kommentaare, aga enamasti nimeks siis N. või mis iganes sinnakanti. Anonüümsed oleme me kõik nagunii suuremal või vähemal määral siin netis ja tegelikult on Nirti 3 inimese väljamõeldud kirjanduslik antikangelane, nii et mis siin siis ikka pikemalt rääkida.

    Toodles!

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

august 2007
E T K N R L P
« juuli   sept. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

