Isariik ja alaealised kodanikud

august 17, 2007 at 7:47 e.l. 1 kommentaar

Evi Arujärv väidab Päevalehes, et kuna inimesed pole täiuslikud, on neil vaja neid hooldavat Isariiki.  Et muidu valitsevad rullnokad. 

Ma olen väga nõus sellega, et inimesed ei ole täiuslikud (pole mina veel kellegi pluusi alt inglitiibu turritamas näinud). Aga ebatäiuslikkusest infantiilsuseni on minu meelest üsna pikk maa.  

Või kui ei ole, ei saa mina ikkagi aru, kuidas saab nii et need laps-kodanikud ikkagi otsustavad riigiasjade üle, kasvõi valimas käies? Kuidas saab olla, et lapsed valivad isa? Kuidas nad oskavad? 

Ja teiseks, kust võetakse siis need Isariigi riigiisad? Kas nemad ei ole siis ebatäiuslikud? Mille põhjal me seda otsustame? Ja kes otsustab? Kas ikkagi need infantiilid? 

Ei saa parata, aga minu pisike blond aju vigiseb koguaeg, et kui kodanikud on alaealised, peaksid valitsema küll ainult jumalast seatud monarhid (ilmeksimatu klassijuhataja ju võib paremad poisid välja valida).  

Demokraatlikkus maailmas peaksime me vist siiski tunnistama, et inimesed, olgugi, et ebatäiuslikud, on siiski täiskasvanud ja enamasti otsustus- ning vastutusvõimelised. Või mis?

Aga et mis siis rullnokside vastu aitaks? Noh, seesuur et, me pole küll ideaalsed, aga meil on ometi ideaalid. Me saame neid ju kogu oma ebatäiuslikkuses arvesse võtta.

Entry filed under: mõte kiusab, sotsiaalne närv.

Miks Eestis uurivat ajakirjandust pole? Meie, ebanormaalsed

1 kommentaar Add your own

  • 1. ellom  |  august 19, 2007, 12:09 p.l.

    Ma olen alati sama asja üle pead murdnud. Kui keegi kaebab kui rumalad inimesed on, siis olen nõus. Aga kui sellest korraga järeldub, et nende elu tuleks võimalikult rangete ja rohkete keeldude ja käskudega reguleerida siis. . . kes peaks reguleerima? Rumalad inimesed? Ainult jumalast seatud monarh tundub mõistetav argument ühtede inimeste kõrgemale seadmiseks teistest. Ma usun lisaks inimeste ebatäiuslikkusele ka nende arenemisvõimesse ja positiivsetesse tungidesse. Ja neid tugevdab ainult respekt inimese vabaduse vastu, mitte selle vabaduse piiramine.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

august 2007
E T K N R L P
« juuli   sept. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

