Meie igapäevast sügisballi…

september 24, 2007 at 9:58 e.l. 15 kommentaari

Mitte ei mõista, miks mõnijagu vingub, et “Sügisball” pole realistlik. Mu meelest, lisaks sellele, et tegu on hea filmiga, on see veel ka üks realistlikumaid, mida ma viimasel ajal näinud olen. 

Ses mõttes, et see ongi meie elu. Midagipaljuprotsenti suhteist (igast suhtest?) ongi ju selline nukkerirooniline suhtekomöödia. Ainult, katsu, kurat, komöödiat elada, siis ei ole enam üldse naljakas. Valus on.  

Mis, muide, võib olla üks põhjus, miks rahvas “Sügisballi” peale tikub nina kirtsutama. Et film ja ebausutav. Sest muidu, oma isiklikke komöödiad ära tundes tahaks ehk ka mõne komöödialavastajaga veriselt … 

Samas, pärast Paldiski öös, kohalike karpide akende all, kust ühest kostis pidu ja teisest peretüli, rääkisime Vanamehega, et isiklike sügisballide aeg on vist ikkagi möödas. Et tuleb tuttav ette nii mõnigi lugu, valik, reaktsioon, oi kuidas tuleb, aga ikkagi kuidagi minevikust. Et juba mitu aastat pole neid lugusid päris nõnd omal nahal maha mänginud.  

Aga, veel filmi juurde tagasi tulles, heidetakse ette, seal olevat nii umbes neli rida teksti. Ma ei tea, minu meelest oli teksti just kuidagi väga täpselt. Mida vaja ja nii palju kui vaja. Ja üldse, ega film ei ole luuletus, et peaks eeskätt sõnade najal töötama.  

Ja Tolk, sunnik, teeb pööraselt hea näitlejatöö. Tunnistan, et ei osanud talt midagi päris sellist oodatagi.  

Igatahes, ma tahan seda filmi veel. Ma tahan DVD. Ja kohe!

Pildil Tolk Matina

Entry filed under: Uncategorized.

Oled sa inimene või ajakirjanik? Nii väikesed asjad võivad NII õnnelikuks teha

15 kommentaari Add your own

  • 1. Punane Hanrahan  |  september 24, 2007, 10:33 e.l.

    Tegelikult sa võiks editi korras lisada, millest ka omavahel kõnelesime, et äkki on selle filmi häda selles, et ta kõnetab vaid väga kitsast sihtgruppi: 25-35 (hädaga 40) aastaseid intellektuaale ning neistki Tallinna omi (kes EKA jms. seotud või vähemalt päevade kaupa NoKus istunud) rohkem kui tartlasi (see on nüüd juba minu mõte:)). See rahvas saab aru irooniast “puhaste valgete pindade” aadressil jms., nooremaile ja vanemaile võib see tunduda mõttetu poslori.

    Ehk siis: äkki taandub see film kultuurikülasiseseks põlvkonnafilmiks? Ja meie saame filmist aru seepärast, et me oleme (otsapidi) kultuuriküla sees ja samast põlvkonnast?

    Vasta
  • 2. Kati  |  september 24, 2007, 10:39 e.l.

    vaata, ma ei teagi.
    see oleks nagu nii ja samas nagu poleks ka.
    ma seepärast otse ei kirjutanudki et ma ikkagi ei tea, noh…
    või kuidas muudele tundub, kes siia juhtuvad?

    Vasta
  • 3. eestifilmid  |  september 24, 2007, 1:22 p.l.

    Tõesti tõesti! Ja välimuse poolest on hr. tolk ju lausa vaese mehe serge gainsbourg – võetagu näiteks too joobnud ööklubi-stseen.

    Kultuuriküla-sisesuse üle ei pea küll muretsema, sest küla ise on ikka parasjagu suur. 25-35 (hädaga 40) aastaseid intellektuaale, keda film võiks kõnetada, elab ju laias maailmas teisigi.

    Vasta
  • 4. notsu  |  september 24, 2007, 1:38 p.l.

    Ma ei ole “Sügisballi” näinud, aga “Tühirand” äratas küll suurt ja sügavat vaimustust, hoolimata EKA ja NoKu puudumisest minu eluloos. Tõsi, vanusegrupp sobib.

    Vasta
  • 5. Kati  |  september 24, 2007, 4:35 p.l.

    ei usugi, et asi on otse ekas või nokus, pigem just mingi laiemas taustas, mida kultuurirahvas unepealt jagab. meie väike absurdimaailm noh. 😉

    Vasta
  • 6. kaja  |  september 24, 2007, 6:22 p.l.

    ekas ja nokus pole, ja aastaid ka yle neljakymne, aga ikkagi meeldivad… olen patoloogiline?

    Vasta
  • 7. Kati  |  september 24, 2007, 6:42 p.l.

    na ei, ärgend tähtustage seda ekat-nokut nii palju ka. ma seda just ei oleks tahtnud ja sestap ka ei kirjutanud seda mõtteuidu sissekandesse.

    ma pigem arvan, et kui keegi on ntx tõepoolest eluaeg aus traktorist või müügijuht või elektriinsener olnud ja ei ole end mingite teoreetiliste kultuuriaruteludega vaevanud, siis talle ehk ei jõua päris pärale asjad stiilis, polegi pessoad lugenud, nagu päris inimene kohe.

    minu jaoks see oli mingis mõttes võti, rohkem kui arni mainit puhaste pindade koht. noh, see oma üleanalüüsitud ja ülekirjeldatud ning ülekultuuristatud paradigmas munemine, mis kohati tekitab tunde, et polegi nagu päris inimesed. ja tekitab ka (vist) selliseid suhtekomöödiaid.

    ses mõttes, kaja, sa oled vist küll patoloogiline, nagu ma isegi. ka kukuta ja nokuta.

    Vasta
  • 8. Kati  |  september 24, 2007, 6:43 p.l.

    aga vanusest, ma lihtsalt olen märganud tut vuskonnas, et enamasti läheb film peale nii koolmekümnestele, palju noorematele ja palju vanematele nagu mitte nii väga. aga see ei pruugi muidugi reegel olla.

    Vasta
  • 9. abele  |  september 24, 2007, 8:12 p.l.

    üks asi on see, et sinna ekasse-nokusse (mitte võtta sõna-sõnalt) satub ka igasuguseid tüüpe, maalt ja hobusega. ja miks peakski kõiki neid mingi “pesso” huvitama?

    teiseks vaatavad need kultuurikülast väljaspool seisjad filmi teistmoodi ja võivad niiviisi meilegi oma vaatenurgaga uusi ideid anda. ma näiteks vaatasin “sügisballi” teist korda päevasel ajal, kui saal oli juhtumisi suhteliselt täis vene keelt kõnelevat noort publikut, kes tegid üsna valjuhäälsete vahemärkustega selgeks, et nad on lasnamäelt. see oli mulle ka teistmoodi filmielamus, sest enne ei tulnud mulle pähegi seda filmi niimoodi kohaspetsiifiliselt vaadata. üleüldse nad leidsid nagu teistsuguseid pointe sealt, mulle tundus.

    samas “sügisball” tõestas end tõeliselt hea filmina, sest kui algul olin ma oma filmielamuse pärast lärmaka publiku tõttu üsna mures, siis üsna ruttu suutis film kogu saali endasse imeda. ma usun, et küll kõik aru saavad, aga vastavalt oma taustale. see ongi sedasorti film, et jätab päris palju lahtiseks ja eeldab endalt mingit valmisolekut.

    Vasta
  • 10. Punane Hanrahan  |  september 24, 2007, 8:20 p.l.

    Nojah, aga blogiruum, ning mitte ainult, on täis peamiselt sõimu ja kisa. Ning enamik sõimajad on kas alla 25 või siis üle 35 aasta vanad.

    Vasta
  • 11. Siiri  |  september 25, 2007, 1:37 e.l.

    Oh Hanrahan, kui ise ükskord 40 saad, siis näed, et asi pole vanuses 🙂

    Vasta
  • 12. Punane Hanrahan  |  september 25, 2007, 3:56 e.l.

    Asi polegi vanuses, asi on mälestusis, mis said tekkida ainult teatud ajahetkel. Asi on sündmusis, mis toimusid ajavahemikus 1995-2000 Tallinna noorintellektuaalide ja -kunstirahva kogunemispaigus. Kes neid sündmusi ei tea, seda metakeelt ei valda, sel võib olla raske nähtud filmile päriselt pihta saada. Sellest, et millest nad seal õieti räägivad, mis pirne omavahel vahetavad.

    Vasta
  • 13. Kati  |  september 25, 2007, 7:23 e.l.

    ei tea jah, igatahes näikse see film vaatajaid rämedalt polariseerivat, sest kõik hinnangud, olgu positiivsed või negatiivsed on ülivõrdes, sihukest vahepealset, et olii kah ja käib küll suhtumist nagu polegi kuulnud.

    Vasta
  • 14. Siiri  |  september 27, 2007, 11:41 p.l.

    Natuke kurb ju, kui film on tehtud kitsale ringile, kellel on oma keel 😦 Aga ma vaatan ta kunagi ära, kui võimalus tekib. Loodan, et miskit ikka minuni jõuab 🙂

    Vasta
  • 15. Kati  |  september 28, 2007, 7:02 e.l.

    ei päris kindlasti nii see ka ei ole, mingi kitsa ringi film. ma arvan. aga vaata igal juhul.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Inimestele meeldib

Kalender

september 2007
E T K N R L P
« aug.   okt. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

