Kas Eestis on hea elada?

november 8, 2007 at 10:21 e.l. 9 kommentaari

On inimesi, kes ütlevad, et ei suudaks ilmaski elada mujal, kui Eestis. Korraks ära võib ju käia, ütlevad nad, aga kodu on siin ja sellest pikalt eemal või äralõigatuna ei suuda nemad elada, luua ega lehvitada. 

Teisalt on neid, kes raputaks siinse tolmu jalgelt niipea, kui võimalus avaneb. Nõme, ütlevad nad, provintslik ja väiklane on siin. Elu, see on ikka mujal. On neidki, kellel on mitu kodu ja mitu kodumaad, kus nad vaheldumisi elavad ja mida nad ühtmoodi armastavad. Või ei ole “ühtmoodi” siin päris õige sõna? Ehk on täpsem öelda hoopis “isemoodi” või “omamoodi”. 

Kuidas teile tundub? Kas Eestis on hea elada? Miks? Või on kuskil mujal parem? Kus ja miks? Kas maailmas on ülepea paika, kus on absoluutselt hea elada? Ja kui kuskil ei ole nii hea, kui võiks, siis kas on mõtet püüda seda paremaks teha. Kuidas?  

Kui see teema teis mingeid mõtteid tekitab, olete lahkesti oodatud osalema järjekordses virtuaalses söömaklubis 16. novembril algusega kell 19. 00.  

Eriti oodatud ja natuke juba moositud on Kaja, kes võiks meile rääkida, kas kõige parem on Soomes, Eestis või Saaremaal (:. 

Oma kogemusi on lubanud jagada ka mu sõbratar Anneli, kelle elus on väga oluline koht Lätil. 

Oudekki, Siiri, Lisette, kas näiteks teie tahaksite ka sõna sekka öelda?  

Ja loomulikult on oodatud absoluutselt kõik, kes tunnevad, et neil on tahtmist meiega sel teemal lobiseda. Ma lihtsalt kahjuks ei oska kõiki häid inimesi nimeliselt kutsuda. 

Sööma-ja jutuklubiga ühinemiseks on teil vaja ainult aega,  viitsimist ja skype´i.  

Siin on ka Larko jutt söömaklubist. 

Kohtumiseni!

Pildil Eesti satelliidilt nähtuna. Pilt on pärit siit

Entry filed under: elu (pole vajagi osta), sotsiaalne närv.

Miks onud tädideks hakkavad? Emokiri Delfi kommentaatorile Kati+Matti= 20 aastat

9 kommentaari Add your own

  • 1. Nirti  |  november 8, 2007, 1:34 p.l.

    Minu jaoks on näiteks Eesti… Liiga soe!

    Ma olen loomu poolest talve ja külma ilma ning pakast armastav ja see soe niiskus, mis meil enamasti talve asemel on, teeb mu füüsiliselt haigeks.

    Aga muidu – mis siin Eestiski viga elada? Ega mujal parem pole.

    Vasta
  • 2. Kati  |  november 8, 2007, 1:45 p.l.

    ma armastasin ka kunagi hullult külma. suvesid oma palavaga üldse ei sallinud.

    aga enam kui kümme aastat ahjuküttega elu on mu eelistusi kardinaalselt muutnud. või siis vanadus. igatahes nüüd tahaks rohkem sooja.

    samas mõnus kohev lumi ja kuiv ent mitte liiga külm ilm on küll mõnsad.

    Vasta
  • 3. Helen  |  november 8, 2007, 7:14 p.l.

    Kas keegi võtab jutu linti ja kirjutab pärast kokkuvõtte ja/või tsiteerib pärast kõige huvitavamaid arvamusi?

    Vasta
  • 4. Siiri  |  november 9, 2007, 2:45 e.l.

    Ikka võin sõna sekka öelda 🙂 Muidugi, kui Eestis on kell 19.00, siis meil on 12.00 päeval ja ma praegu ei tea, kas saan just siis teiega oma lõunat süüa. Aga ma proovin.
    Kas Eestis on hea elada, seda ma praegu ei tea. Eestis OLI küll hea elada, kui ma veel seal olin. Materiaalses mõttes oli küll raskem, aga oli olemas oma väljakujunenud sõpruskond – olid olemas inimesed, kes aitasid, kui vaja.
    Ajakirjanduse vahendusel elu Eestis väga kaunis ei tundu, aga mujal maailmas tundub veel õudsam olevat. Niisiis usun ma oma sõpru, kes mulle Eesti elust kirjutavad, et pole seal hullu midagi ja puhast õhku veel jätkub 🙂
    Ja kui asjale sellest küljest läheneda, et “igal pool on parem, kui kusagil mujal” või et “seal on hea, kus meid ei ole”, siis Eesti on minu jaoks praegu “kusagil mujal” ja “seal, kus mind ei ole”, nii et järelikult on seal hea 🙂 Ja miks ei peakski seal hea olema – inimesed ju elavad seal, järelikult on elu seal võimalik. Ma enne New Yorki tulekut mõtlesin nii, et 8 miljonit inimest saavad siin elada, saan mina ka. Ja miks ma ei peakski saama, siin oli ju ees ootamas minu kõige tähtsam inimene 🙂 Muu polnud minu jaoks oluline.
    Eks see teema on jälle võrdlus, et mis on Eestis hea ja mis mujal hea (ja paha).
    Minu jaoks on hetkel Eesti New Yorgiga võrdne – hea meelega elaks korraga mõlemas kohas. Või natuke siin ja natuke seal. Olen elanud maal metsa sees mitu aastat (lähim vallakeskus 7 km, lähim väikelinn 17 km ja Pärnu 60 km kaugusel), kaheaastase vahepeatusega Pärnus maabumisega New Yorki. Mul pole kusagil halb olnud ja samas pole mul olnud ühegi elukoha suhtes erilisi ootusi – seega on ära jäänud kultuurišokid.
    Ahjaa, lugesin täna Tõnni http://uudisjutt.blogspot.com/ Meeste paradiis on Tais kahtlemata, tema arvates 🙂

    Vasta
  • 5. Kati  |  november 9, 2007, 9:54 e.l.

    helen,
    eks me püüa ikka kokku võtta ja tsiteerida.

    siiri,
    ma pena siis pöialt, et saaksid meiega lõunat süüa 🙂

    Vasta
  • 6. Airika  |  november 9, 2007, 6:37 p.l.

    No mina olen 3. kuud Taanimaal ja arvan küll, et panen siit tulistjalu Eesti poole putku kui aeg täis saab, kuigi pakuti veel võimalust pooleks aastaks jääda. Ei istu lihtsalt, ei teagi, kas asi on Taanis või Eestis…

    Vasta
  • 7. killuke  |  november 10, 2007, 11:01 p.l.

    Olen pea kakskümmend aastat Eestist eemal olnud (Kanadas) ja pean ütlema, et süda kisub väga-väga ,koju tagasi’. Peaaegu et ela justkui poolikut elu.

    Tean siin mitmeid vanemaid eestlasi, kes ainult Eestisse naasmisest unistasid. Kui see võimalus viimaks tuli, siis oldi kas liiga vanad või ei jätknud energiat uuesti elu sisse seada. Teisalt näen järjest siinseid pensionäre loobumas siinsest ning kolimas Eestisse. Mõni ei jää rahule ning tuleb tagasi; enamus nendest siiski ei kujutagi teist teed ette. Muidugi on taoline samm palju kergem, kui kõik lähemad elus sugulased Eestis on.
    Need, kellel lapsed või lapselapsed, ei taha loobuda nende lähedusest.

    Paljud noored eestlased proovivad õnne Eestis – aasta kaks, mõni jääbki sinna.

    Huvitav on see, et tean mõningaid eestlasi, kes kolisid suure tuhinaga siia ning varsti ei jõutud ära kuulata nende virisemist, kui halb siin kõik on. Kui siis Eestisse oma kila-kolaga lennati, siis ei jõutud seal ära kuulata nende virisemist, kui halb Eestis on… Nii see on, kes ainult viriseda oskab, jääbki seda tegema ükskõik millises situatsioonis, ükskõik kus.

    Vahel mõtlen, et kodu on koht, kus su kõige lähedasemad on. Kui sünnivad lapsed, siis olulisemaks muutub nende tulevik ning ei mõtlegi nii palju enam, kus täpselt elad. Ja siis lähed Eestisse külla ning ei saa aru, miks ma pean tagasi oma tavalise elu juurde minema. Võib-olla on hoopis elu Eestis see sillerdav täheke jõulupuu ladvas, mis kõiki juurde meelitab oma iluga, aga lähemal vaatlemisel osutub tavaliseks metallitükiks. Siin ma olen oma igapäevase töö ja toimetamiste juures ja külaskäigud Eestisse on puhkuseks. Mis siis kui ma pean seal seda igapäevast elu elama, kas see täheke on ikka sama ilus?

    Jälgin huviga neid, kes on oma vahepeatused mujal maailmas ära teinud ning nüüd Eestis on. Siiani olen saanud ainult positiivset vastukaja. Nii ei saa see sugugi liiga hull olla. Kindlasti on eemalolek õpetanud rohkem tolerantsi ja loodetavasti suudavad maailmarändurid eestlastesse tuua rohkem positiivsust ja sõbralikkust.

    Lugesin hiljuti raamatut kahest tüdrukust. Üks elas ühel pool mäge ning unistas elust teisel pool mäge, kus täpselt samasugune tüdruk ei suutnud mõtteid jätta, kui hea oleks olla hoopis teisel pool mäge. Ilmselt on tähtis osata olla rahul sellega, mis sul on ja leida kullaiva sellest, mis sul käes on.

    Vasta
  • 8. Tiia  |  november 13, 2007, 9:34 p.l.

    Kuna just kolisin siia tagasi ja võrdlusmoment on veel värske, siis arvan, et Eestis on hea elada küll. S.t. minul ja praegu. Nagu igal pool on piisavalt rahvast kinnitamaks mõlemat küsimuse vastust, aga lähedased ja sõbrad tunduvad olevat siin täiesti paiksed. Need, kes ära käivad, tulevad tagasi. Või siis plaanivad oma elu nii, et vahepeal kogemusi ja vara koguda ning paari aasta pärast tagasi tulla. Tavaliselt on see naasemine seotud lastega, kuna siin on lastega vist siiski kergem toime tulla. Esiteks juba kasvõi selle pärast, et ise on siin üles kasvatud ja sellel on lapse kasvatamisel oma olulisus küll.

    Omade seas on hea olla, selle pärast on siin hea elada. Kuna need omad on siin nii tihedalt koos, siis vahest tuleb väljaspool hingamas käia, aga pärast tõmbab ikka tagasi. Need inimesed, kelle jaoks see kuuluvustunne nii väga oluline pole, võivad vabalt kuskile mujale jääda. Samas kohtasin NYs ka mitu korda selliseid tegelasi, kes kangesti tahavad tagasi, aga ei julge tulla, kuna nad ei näe siin enda jaoks enam võimalusi ega kohta. Kui aastaid oled kuskil illegaalina töötanud, siis pole midagi nagu ette näidata ka… Näiteks nagu majandusharidusega inimene, kes viimased 10 aastat baaridaam on olnud. Jah, mõistlikkusega keegi neist ei hiilanud…

    Aga lõpetuseks siis vastuseks algsele küsimusele – on küll. Ja tundub, et järjest paremaks läheb, eriti kui selle heaolu nimel ise ka natuke vaeva näha.

    Vasta
  • 9. leeloo  |  november 15, 2007, 1:46 p.l.

    Jah ja ei. Sõpradele/perele ja mustale leivale ei muul maailmal midagi vastu panna. Valgust ja soojust on mujal rohkem. Mul on Eestis vahel tunne, et selle väiksus ahistab. Värskendav on mõnda aega mujal elada.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Inimestele meeldib

Kalender

november 2007
E T K N R L P
« okt.   dets. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

