Miks on igal Eesti peol oma natsisiga?

november 19, 2007 at 8:59 e.l. 19 kommentaari

Kui L.O. Lili Marleeni saatel lollakalt marssis ja muidu pulli tegi, ajas nats end püsti ja katsus, ise küll raskelt jalul püsides, rooma tervitusega hakkama saada. Tõsimeelselt. Hetk hiljem nõudis ta, et seltskond koos Horst-Wessel-Liedi laulaks. Ja muidugi ta kurtis, et jube jama on, ei saagi avalikult haakrist rinnas ringi käia, pole meil järelikult miski vaba maa. 

See väike nats oli tõrvatilk muidu nii suurepärasel sünnipäeval, mida mu Vanamees juba võluvalt kirjeldab. Ei, ega ta minu jaoks meepotti ära ei rikkunud ja ma ei kirjutakski, kui mulle ei meenuks veel üks sünnipäev, hoopis teiste inimestega, kus noored, kenad, pealtnäha arukad tegelinskid, kellega ma olin mitu tundi lõbusasti juttu puhunud, esinesid korraga tõsimeelselt ja enesekindlalt loosungiga: “Juudid ahju!” 

Kui nüüd järele mõtlen, siis minu meelest on meil peaaegu igal peol, igas seltskonnas keegi, kes ajab kas otsesõnu natsijuttu või vähemalt mingit muud võõraviha ja kõvakäeihaluse segu. Kui ei taha päris juute ahju ajada, siis tiblad saadaks ikka Venemaale tagasi. Ei, mis siis, et isegi eesti keelt räägivad ja puha, ikka loomult on sihukesed venelased, noh. Või siis tulevad need pilusilmad ja hävitavad meid ära. Sellest üldse ei räägi, et pea iga teine pidu jõuab pea alati faasi, kus hakatakse arutama, kes meie kultuuri-ja meediakülast on kui pede ja kuidas neil see voodiasi ikka käib.  

Ma ei tahaks nüüd küll kuidagi alustada nutulaulu teemal Eesti ühiskond on ikkagi kuradi sallimatu mudaauk, aga ..aga …no öelge mulle ausalt, kas keegi kujutab ette, et näiteks Saksamaal või Soomes või kus iganes normaalses Euroopa riigis oleks võimalik, et igas suvalises seltskonnas on ikka ja alati oma nats, kes õhtu peale suu lahti teeb ning oma vaateid häälekalt kuulutab?  

Teiseks, kuigi enamik seltskonnast ennast seepeale silmnähtavalt halvasti tunneb, ei tee mikispärast keegi ka konkreetselt märkust, et ära aja seda möla. Kõik lihtsalt istuvad suu vett täis ja nihverdavad võimalusel minema, et piinlikku konfliktihetke ei tekkiks.

Ma ise ka ju. Läksin eest ära, õue suitsetama, kui ähvardas horstwesseldamiseks kiskuda. Ei öelnud ma midagi enda ja teiste kõrvakeste kaitseks.  

Tegelikult, huvitav miks? Miks me lubame enese ümber sellist eetilist ja intellektuaalset saasta, miks me end selle eest ei kaitse ega palu lihtsalt loll jutt suhu tagasi panna?

Illustratsioonile kommentaariks:lendav siga on ikka parem kui natsisiga (:

Entry filed under: elu (pole vajagi osta), minu inimesed, sotsiaalne närv.

NB! Söömaklubi jääb täna ära Aita kutsule kodu leida, palun!

19 kommentaari Add your own

  • 1. Oudekki  |  november 19, 2007, 9:21 e.l.

    Kati, mina ei julgeks ütelda, et Soomes igal peol oma natsisiga ei oleks, Soomes nad ehk ei julge nõuda, et kogu seltskond lausa Horst Wesselit laulaks, aga juttu “nõrgemad kuuluvadki hävitamisele” ja et mõned rahvused on halvemad kui mõned teised, kuuleb küll. Saksamaal ollaks tõepoolest ettevaatlikumad. Aga Ida-Saksamaa on täis linnakesi, kus peamiselt elavad neod.

    Lääne-Euroopas on natsisead koondunud omaette ja pehmed vormid asjast ka omaette, seega sina tavaliselt ei satu nendega suhtlema. Kuid samas, kui leidub mingi immigrantidega seonduv probleem, leiduvad kohe natsisead kes välja tormavad ja suvalise immigrandi läbi peksavad. Sest nemad on süüdi ja nemad on halvemad.

    Mina kardan kogu Euroopa pärast. Kapitalistlik majandus praeguses olukorras on hakanud elama üliodavast tööjõust, mida pakuvad teised. Selle tööjõu kasutamine toob aga kaasa “töötavate vaeste” klassi, rahulolematuse, kuritegevuse ning põrkab pallina sinna neonatside mõtteviisi kapsaaeda. Teistsugused on halvad, tapame maha, on ju näha, et meie elu on läinud sitemaks sestsaadik, kui nemad siin on.

    Unustades, et see, et nemad siin on, on meie enda otsus ja valik.

    Vasta
  • 2. Kati  |  november 19, 2007, 11:16 e.l.

    … ja et kui neid ei oleks, oleks meil võibla veelgi sitem. eks ta ole.

    Vasta
  • 3. muidumeez  |  november 19, 2007, 11:34 e.l.

    Huvitavates kohtades liigud… pulli pärst juba tahaks sellist imelooma näha.

    Vasta
  • 4. Kati  |  november 19, 2007, 11:37 e.l.

    oleks ta´s imeloom.

    mina näen säherdusi, kahjuks, küll sageli. sealjuures seltskondades, mis omavahel kuidagi kokku ei puutu.

    vahest on asi selles, et ma üldse liigun, aegajalt. kaugemal kui oma tuba ja oma blogi ntx 🙂

    Vasta
  • 5. vahur afanasjev  |  november 19, 2007, 12:03 p.l.

    olen belgias kah siukseid kohanud. ja viimati obinitsas. seal ähvardas nats käbigranaadi ja püstolkuulipildujaga.

    vot ei tea jah, mis teha siuksel puhul. vaielda idioodiga on mõttetu. kakelda veel mõttetum. ehkki ilmne, et kenal päeval tulevikus ei pea ma vastu ning lajatan pudeliga.

    tehkem eesti paremaks paigaks. ma ei tea, kuidas, aga kuidagi ikka saab.

    Vasta
  • 6. Kati  |  november 19, 2007, 12:23 p.l.

    mnjah, meie tulime enne ära kui oleks pudeliga löömiseks läinud.

    täpsemalt suuresti seepärast tulimegi, muidu oleks võinud veel nats pidutseda. aga vanamees kurtis, ta olla nii piisavalt täis, et kui natsipoiss veel mögiseb, võib tema lööma hakata.

    otsustasime, et parem mitte. see pole ka hää lahendus.

    aga ma vahest alustan järgmisel korral ikkagi sellest, et palun oma kõrvu mitte määrida vms.

    Vasta
  • 7. 'ganna  |  november 19, 2007, 12:29 p.l.

    Jaah, mul on ka yx muidu väga mõistlik sõber, keda mingis joobestaadiumis tabab suur & vääramatu doitsland-doitsland-yyberalles. Aga mispoolest ta halvem või parem on kui ma ise oma svjashennaja vainaaga?

    Sa muide märkasid, kui jäigalt jääkylmax muutusid pilgud Vanas Villemis pärast seda, kui me syydimatult yle kõrtsi Internatsionaalet röökisime? Harjukeskmise eestlase jaox on kahtlane kommunist ikka kiloga koledam koll kui hitlerjuugend ju!

    Et mis sihukeste pisikeste horstwesselitega teha? IIidse ugri kombe järele maa alla laulda! Meie laulud on ilusamad & neonats enamasti ei pea viisi nigunii!

    Vasta
  • 8. Kati  |  november 19, 2007, 12:39 p.l.

    vahe vist ikka on. nimelt selles, et meie mõningaid asju lõugame siiski teatava irooniaga, nemad on aga päris tõsised kohe.

    ja need asjad, mida me irooniata lõugame, ei ole siiski natsihärrade repertuaariga ideoloogiliselt võrreldavad. ehk mina ei suuda internatsionaali ja horstwesseliaanat ike peris ühe pulga peale panna.

    aga maa alla laulda on hea mõte.

    pelaegi, meie oleme muidu ka ilusamad 🙂

    Vasta
  • 9. Punane Hanrahan  |  november 19, 2007, 1:25 p.l.

    Just-just, vaadake näiteks mind:)

    Vasta
  • 10. Oudekki  |  november 19, 2007, 2:57 p.l.

    Internatsionaali ikka Horst Wesseliga võrrelda ei saa, vabandage väga. Internatsionaali peavad oma hümniks mitte ainult kommunistid vaid ka anarhistid, sotsialistid ning sotsiaaldemokraadid, see on üks maailmas tuntumaid ja lauldavamaid laule. Praegu. Selles reaalsuses, mitte ajaloos.

    Ja mina ei laula seda “pisukese irooniaga”, mulle meeldib see laul – ega võitlus ei tähenda alati kohutavat vägivalda ja verevalamist ja teiste hävitamist.

    Aga horstwesselid õnnestub tavaliselt bandierarossade ja katjušadega maa alla laulda küll, soovitan ka siiralt seda süsteemi. Nagu Sirje ütleb, tuleb teha laulik.

    ‘ganna, muide, mina küll ei pannud jääkülmi pilke tähele – kellel need olid? Müüjad olid ju armsad isegi kui Kati oma joogi maha ajas ning teised külalised ei teinud nagu tähelegi panemast. Mina just mõtlesin, et vähemalt Internatsionaali saab rahus laulda.

    Vasta
  • 11. 'ganna  |  november 19, 2007, 3:10 p.l.

    Oudekki, oli. Teistes laudades. & — õhkkond värahtas hetkex, kui neile seal meist mõõtmatult madalamal ( 😛 ) pärale jõudis, mida nad kuulevad.

    Mina ka ei laula pisukese irooniaga. Vist. Enamasti. Mulle meeldib see vägi, mis nendes lauludes on. Isegi kui see vägi paratamatult kisub väheke vägivaldsex. Isegi kui see vägi on tänapäevases maailmas & minu kõhnades kätes tegelikult & teadlikult täiesti kohatu.

    & sedasama väge otsivad ka horstwesselid. Iseasi, et nad ei pea viisi, & meie laulud on ilusamad, & tõesti — me ise oleme ilusamad 😉

    Vasta
  • 12. Kati  |  november 19, 2007, 4:45 p.l.

    internatsionaali ma ka ei laula irooniaga.

    aga nõuk. liidu hümni olen küll laulnud. või teinekord laulukesi leninist. see on ehk enamvähem horstwesseliga kõrvutatav. ja siin mu meelest ongi iroonia päästev koht.

    noh, see on seesama, et miks mingid pioneeripilaüritused praegu on naljakad mitte mingi siiras stalinismiihalus vms. sest nad ongi naljakad, nad ongi nii mõeldud.

    aga mingid natsipeod ei ole naljakad. serveeritagu neid nii stiilipidudena kui tahes, nad ikka nõretavad siirast natsismiihalusest.

    kui nad laulaks ka oma horstwesseliaanat kui pila, poleks ju probleemi,

    Vasta
  • 13. Rents  |  november 19, 2007, 5:02 p.l.

    See vist sõltub kohast kah. Tartus on neid apelsine nii palju, et paratamatult jätkub pea igale suuremale peole – kuigi mina oma nooruseuljuses ei saa muidugi kunagi mainimata jätta, et ehk ajaks seda ila kodus oma emale. Millest tihti ka tüli tõuseb, aga pole midagi parata, on põhjust ka – nimelt on meid näiteks korra rünnatud (ilma ühegi sõnata), põhjendades seda hiljem sellega, et meie seltskonnas olnud noormehed olid rastadega, järelikult pooldasid nad black powerit (jaa, Eesti on kahtlemata täis valgeid inimesi, kes pooldavad black powerit, aga eks põhjuse leiab ju alati). Pärnus on siiani nagu vaiksem olnud, Tallinnas on meiega siiani venekeelne kontingent tüli norima tulnud (mitte et ma arvaks, et Tallinn väga vägivaldne koht on, aga olen sinna siiani sattunud aastavahetusel jm sellistel hetketel, kus linn purjus inimesi täis on ja tüli käigus tekib jooming või vastupidi). No ja väiksemates kohtades tuleb juba see “ma olen nii kõva mees ja pean oma territooriumi kaitsma – ja te raudselt arvate, et ma olen maakas” sündroom. Nii et kokkuvõtteks saab ikka öelda ainult seda, et vägivald (kasvõi vaimne) lokkab igas Eesti nurgas.

    Vasta
  • 14. Kati  |  november 19, 2007, 5:09 p.l.

    see koll pold tegelt pärnu kohalik. talnast tuli nagu meiegi. seega otse pärnu linna ei saa seekord süüdistada, aga teisalt ma usun, et sealgi linnas omad töllakad on.

    Vasta
  • 15. oliver  |  november 19, 2007, 10:50 p.l.

    Elu on näidanud, et inimesed, kes (reaalselt) kurjale meelele-sõnale vastu ei astu (või seda alles hiljem – virtuaalselt – teevad), ei astu vastu ka kurjadele tegudele… Ja see on väga kurb.
    Mõnes mõttes austan rohkem seda natsisiga, kes kasutab oma võimalust ja vabadust arvamust avaldada, jääda kogu oma rõveduses iseendaks… Rohkem kui neid, kes samal ajal vaikselt nurgas nohistavad…

    Vasta
  • 16. Mart  |  november 20, 2007, 7:29 e.l.

    Võistulaulmine on tore ja väga eestlaslik 🙂

    Mina isiklikult annaksin “Internatsionaalile” vastu lauluga “Eestimaa mu isamaa”, kui tõesti kõrtsis laulmiseks läheb. Vaiksemas ning sõbralikumas seltskonnas võibolla vastaks hoopis lauluga “Eesti muld ja Eesti süda”.

    Irooniale vastaks omapoolse irooniaga “Me vaenlased on verised”

    Kui aga asi väga karmiks kisuks, ei jätaks välja toomata ka “Kord võitles Lõuna-Venemaal” ja viimase variandina “Metsavendade laulu”.

    Vasta
  • 17. Kati  |  november 20, 2007, 8:07 e.l.

    haa,
    siis lõpuks saaks ilmselt ka laskurkorpuse hümni ja ma ei tea , mida veel ((-:

    aga tegelt mulle meenus, et selsamal sünnipäeval sai laudade vahel ka tõepoolest võistulaulmine maha peetud. täitsa ilma natsilauludeta, ehedas regilaulu vaimus ja vormis. see oli päris lahe.

    Vasta
  • 18. Siiri  |  november 20, 2007, 5:34 p.l.

    Ma olen vist kuskil teises Eestis elanud, ei suuda meenutada ühegi natsimeelse inimese kohtamist pidudel. Mingeid muid äärmusi ka pole kohanud. Kas peaksin selle pärast muretsema?

    Vasta
  • 19. Kati  |  november 20, 2007, 6:25 p.l.

    eip, sa peaks õnnelik olema 🙂

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

november 2007
E T K N R L P
« okt.   dets. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

