Prostituutidest ja usklikest, ühe ajakirjandusliku visiooni valgel

november 26, 2007 at 3:33 p.l. 2 kommentaari

Prostitutsiooniga võitlemine on mõttetu ja tarbetu. Tähtsam on arusaam sellest, et see on ikkagi vale tee ja religioossest seisukohast lähtuvalt patt, mida mitte mingil juhul ei tuleks ühiskonnas heaks kiita. 

Ravil Khair Al-Din EPL Offline´is 

Tjah, prostitutsioonist nii väga ei tahakski rääkida. Kui siis, et juhul kui prostitutsioon on sisuliselt ikkagi vaba valik, nagu selles loos mõista antakse, siis mis siin ikka keelata ja häbimärgistada? Pigem legaliseerigem. Ükski osapool ju sel juhul ei kannata.   

Kui see aga siiski ei ole nii väga vaba valik, vaid mingi piirini kui mitte sotsiaalne paratamatus, siis vähemalt õnnetus, olen küll tuliselt selle poolt, et püütaks ja karistataks kupeldajaid ja kliente mitte prostituute.  

Kuidas konkreetselt nende Iirimaal tabatud prostituut-eestlannade väga vaba valiku ja muude võimalustega, mida Ravil Khair Al-Din väidab kindlalt olemas olnuvat, mina ka ei tea. Ma tahaksin küll arvata, et ei pea ise kunagi sellisel viisil leiba teenima. Teisalt olen aususe huvides sunnitud tunnistama, et kui nälg endal või lähedastel silme ees, võiksin ehk hädaga minna ka otse prostituudiks, eksole. Vähemalt ei tahaks pühakut mängida ja oma tänase heaolu otsast kellegi pihta kive loopida.  

Aga mind jahmatab täiega see “… religioossest seisukohast lähtuvalt patt, mida mitte mingil juhul ei tuleks ühiskonnas heaks kiita.” 

Mida? Kuidas? Mis põhjendus ühiskondlike otsuste tegemiseks järsku  on “religioossest seisukohast lähtuvalt patt” ? 

Kas see tähendab, et me peaks hakkama oma ilmalikku ühiskonda nüüd mingi grupi (millise, palun?) usulistest huvidest lähtuvalt kujundama?  

Tänan, ei. Ei taha! Kategooriliselt! 

Jah, ma olen ka ise vaieldamatult religioosne inimene. Mu tutvuskonnas leidub erinevate usutunnistuste esindajaid. Ma ei ütle kindlasti, et usklik inimene peaks istuma kapi taga ja hoidma suu vett täis. Igaühel on õigus oma religioossete tõekspidamiste järgi elada ning neid vabalt väljendada, kuni see kedagi ei kahjusta. Kindlasti on ka igaühel õigus teha ühiskonnaelus valikuid, mis käivad kokku inimese usuliste vaadetega. On vast loogiline, et tubli katoliiklane hääletab pigem abordi vastu kui poolt ja tubli maausuline üritab hiitele seaduse kaitset saada jne, jne.  

Aga tervet ühiskonda, mis on ometi erinevate (usuliste) tõekspidamistega inimeste kogum ei saa hakata kujundama mingi (veelkord, millise?) seltskonna religioossetest arusaamadest lähtuvalt. Või, noh, saab hakata, aga ei ole vaja. Ja, mu meelest isiklikult, lihtsalt ei tohi.  

Ma pigem olen jätkuvalt nõus siin blogis juba kord kiidetud ja tsiteeritud Slavoj Žižekiga, kui ta väidab: Ateism on Euroopa pärand, mille eest tasub võidelda ka sellepärast, et see loob turvalise avaliku ruumi usklikele.“ 

Just! See on ainuke asi, mis annab meile, mistahes usutunnistuse esindajatele, võrdsed õigused ja võimalused oma rida ajada ilma, et me üksteist ahistama hakkaksime. Kui me tahame kõik kenasti ellu jääda ja vabalt oma mistahes usku praktiseerida, on ainus mõistlik võimalus üldühiskondlikes asjades otsustada ikka ratsionaalselt ja ilmalikust mõtteviisist lähtudes ning jätta oma usu-ja uhhuuasjad sügavalt isiklikeks.  

Aga üldiselt ma nüüd ei teagi, kas peaksin Päevalehte õnnitlema, sest neil on õnnestunud leida andekas kirjutaja, kes suudab lugejaid sügavalt puudutada (näe, mind ajab juba teist korda pöördesse) või peaksin pigem olema kurb, et leht, mida olen ikka pidanud avarapilgulise, liberaalse ja sotsiaalselt tundliku ilmavaate kultiveerijaks, hakkab pisitasa kujunema mingi “tagasi keskaega ja ruttu” mõtteviisi kandjaks. Olgu pealegi, et ainult Offline´i tasandil. 

Keskaegsel puulõikel on kujutatud avalikku sauna. Saunatamisega kaasnes, nagu pildiltki näha, ka ohter prostitueerimine.

Entry filed under: sotsiaalne närv.

Aitame poistel naisi ära rääkida? Puder ja kapsad In Boili peas?

2 kommentaari Add your own

  • 1. Elver  |  november 26, 2007, 5:13 p.l.

    Aaaaga… Eestis on ju prostitutsioon legaalne. Kupeldamine mitte, aga seksteenust võid ilma karistuseta müüa küll. Vähemalt minu teada on olukord selline.

    Vasta
  • 2. Kati  |  november 27, 2007, 10:09 e.l.

    noh, ma kardan, et see on pigem selline loogika, et üksiküritajast lihtsalt ei tehta välja. seda oleks ka väga raske, et mitte öelda ilmvõimatu kriminaliseerida, sest tee sa nüüd kindlaks, mida ja mis tingimustel need kaks seal täpselt teevad.

    samas ma ei ole väga kindel, et sa saad ntx FIEks hakata kirjutades tegevusalaks rahus seksteenuse müük.

    ja kui ntx kolm piigat töötaks koos ning üks võtaks parasjagu kliendi telefonikõne vastu ning selle pealt vahele jääks, saaks ta mu teada küll kupeldamise eest istuma panna.

    mu point on tegelikult see, et kui asi on nii ilus ja armas ja vabatahlik ja puha, nagu mõnijagu räägib, siis poleks põhjust kedagi karistada.

    aga kui ta ei ole (seisukoht, mida ma ise pigem jagan), siis kindlasti ei tohiks karistada prostituuti kui selles skeemis niigi ohvrit.

    kõige alatum ja totram on minu meelest ikkagi see suhtumine, et tegu on täiesti vaba valikuga, aga see on lihtsalt (religioosselt ntx) pähh ja valijat peab karistama.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

november 2007
E T K N R L P
« okt.   dets. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

