Nii lolli müügikõnet EI TOHI teha, ausalt

jaanuar 28, 2008 at 3:12 p.l. 17 kommentaari

“Tere, mina olen S. Sellest-Ja-Tollest elukindlustusest, me rääkisime teiega, aga te ei tulnud konsultatsiooni…”

“Eee…rääkisime, millal? Kas ma lubasin midagi? Ei meenu?”

“Jaa, 2005. aasta mais.”

“Ah nii ammu, aga, teate, mul on nüüd see Hansapanga elukindlustus laenujäägi ulatuses või kuidas ta täpselt oligi. Ma teist elukindlustust küll ei …”

“Ega ma ei tahagi teile midagi pähe määrida.”

“Tore. Head ae…”

“Aga ma tahaksin teid konsultatsioonile kutsuda. Siis te saate teada, mis see elukindlustus on ja.On teil huvi tulla?”

“Ausalt öelda, ega ei viitsi küll. Ehk tegelete kellegi perspektiivikamaga.”

“No saate aru, ma pinnin teilt praegu välja, et millal ma võin tagasi helistada. Kas ma võin siis helistada?”

“Ei noh, te võite ju põhimõtteliselt koguaeg helistada, aga mis kasu teil sellest, kui ma teie kindlustust ei taha. Ärge raisake oma aega.”

“Ma siis helistan mais, siis on ilmad ka ilusad.” 

Vaat´ selline kõne oli mul justsama. 

Olen seni arvanud, et igasugu müügiagendid on ka inimesed ja teevad lihtsalt oma sitta tööd ning need, kes noid vaesekesi mõnitavad ja sunnivad kiusamiseks mõttetut juttu ajama, on ise ühed väiklased jobud. Aitab ju, kui viisakalt ja konkreetselt ära öelda, et enam ei tülitataks ja teinegi lootusetu kliendi peale oma eluaega ei kulutaks. 

Aga nüüd ma ei teagi, kui ikka konkreetne äraütlemine ei aita, mis siis saab? 

Kui ta tõesti mais taas helistab, ütlen vist küll, et rääkigu edaspidi oma lemmikfilmist või vanaema kassist. Lõppeks, kui tal on vaja mulle ilmtingimata helistada, no rahuldagu siis see himu, aga ka minul võiks sealjuures mingi inimlik lust olla.  

Tegelikult, selliseid müügikõnesid ei tohi teha, kui eesmärk pole just klient seitsme penikoorma saabastega eest ära jooksma panna.

PS Kui sina, kes sa olid too helistaja, peaksid seda juttu lugema juhtuma, siis tea, et ma ei ole sinu peale isiklikult kuri, aga palun, austa teinekord mu tahet ja võta mu konkreetset äraütlemist kuulda. Ma tavaliselt mõtlengi, mida ütlen. Selline loll komme noh.

Entry filed under: elu (pole vajagi osta).

Reetmise anatoomia Inimene, kes kasvatas mõrtsuka

17 kommentaari Add your own

  • 1. Elver  |  jaanuar 28, 2008, 3:24 p.l.

    Väga hea meetod sellistest lahti saamiseks on nende aega raisata. Näiteks aja neile mingit väga nilbet juttu. Pikalt ja põhjalikult.

    Vasta
  • 2. heli  |  jaanuar 28, 2008, 3:39 p.l.

    Tundub, nagu oleks mingi teismeline kohmetu kutt selle töö peale seal palgatud. 😀

    Vasta
  • 3. Kati  |  jaanuar 28, 2008, 3:42 p.l.

    heli,
    hääle järgi oli hoopis tublisti keskealine naine.

    elver,
    seesuur, et ma raiskan paraku siis oma aega ka ju.

    Vasta
  • 4. kaja  |  jaanuar 28, 2008, 3:45 p.l.

    aga mul juhtus möni aeg tagasi nii, et kui olin yhe eesti päevalehe myygiagendi yle virisenud, ryndas mind selle firma endine myygimees, pragune noorpoliitik, ja siis koos nend eolemasolevate myygimeestega hakkaisd lahmima, et ma olevat isiklikult solvunud selle firma peale, kuna väidetavalt olevat mind sealt alhti lastud… no on ikka elu. ma nimetaks seda myygimeeste dikatuuriks. tegelikult sul tavalise inimesena puudub öigus oma tahtmist välja öelda. siis hakatakse kohe sinust paska puhuma… ma ei tea, kas see on ainult eesti porbleem, aga tylgastav see on. ja praegu ka, kui selle noorpoliitiku nime kuskil näen, vastik hakkab ja oksele ajab, nii nömedad olukorrad. nii et ole kati ettevaatlik siis myygimeeste gildi vastu astumisega – kaevab möni usin noor poliitik (harjutab tulevaseks suure paksu poliitiku eluks), ke enne on myygimees olnud, äkki sinugi kohta midagi erilist ja pikantset, mida sa ise äkki ei teagi…sest ega poliitikutel on ju kombeks manipuleerida, ja mis see myykki muud on kui manipulatsioon….

    Vasta
  • 5. Elver  |  jaanuar 28, 2008, 3:59 p.l.

    Kati,
    Think of it as entertainment 😛

    Kaja,
    Saada innoirjale anonüümne kiri. Tõmmatakse see ülbe noorpoliitik kohe avalikult oksa. Boonuspunktid, kui tegu reformierakondlasega! 😛

    Vasta
  • 6. jospel  |  jaanuar 28, 2008, 5:11 p.l.

    irw… ma peaks vist üles otsima vana hea skeemi ‘anti-telemarketing’. ise olen ükskord katsetanud, väga hästi töötab, ja isiklik fun on kah garanteeritud :D:D:D:D
    enivei, kui leian, panen lingi siia kah 😀

    Vasta
  • 7. hedi  |  jaanuar 28, 2008, 5:23 p.l.

    Olen ise proovipäeval käinud ühes sellises firmas, mis tegeleb siis nö pähe määrimisega. Jube.

    Tegelikult on neil oma süsteem seal. Peale kõnet tehakse kastikesse teatud tähendusega kujund. Erinevad kujud on ei soovi, soovib, helistada tagasi, ei saanud kätte. Kolmele viimasele variandile on nad kohustatud tagasi helistama. Teatud ajaperioodi jooksul. Päris mitu korda korratakse seda protsessi. Aga see, kes sulle tagasi helistab võib olla täitsa uus inimene.

    Sain aru, et mulle see töö ei istu, kuna kuuldes teisi enda ümber töötamas ja kuidas nad pähe määrisid, jube lausa. Kui mulle öeldi ei, siis fine ja kõne lõpp. Kaks korda sain sõimata ka. Aga see pidi tavaline olema.

    Nüüdsest suhtun ise viisakamalt nendesse töötajatesse, kes on raha teenimise eesmärgil sunnitud sellist tööd tegema. Just sellepärast, et tean nüüd ise ka, mis tunne on, kui sinuga halvasti räägitakse, sina ju loed ainult paberilt seda juttu, mis kästi. =)

    Aga teinekord on nendest tõesti jube raske lahti saada. Endal sama kogemus ühe Eesti ajalehega. Pidevalt helistab sealt üks ja sama mutike ja tüütab. räägib nii kiiresti, et ei jõua midagi vahelegi öelda. Aga saab aru kui ei öelda. Ja kui uus kampaania käsil. Helistab jälle. =) Ühe teise ajalehe sama töötajaga tekkis aga hoopis meeldiv vestlus. Tahtis isaga rääkida, kes oli aga parasjagu tööreisil. Ja kui mainisin kus riigis, siis oli juttu lausa pooleks tunniks.Aga see oli meeldiv kogemus.

    Ärge unustage, et ka müügitöölised on inimesed. Nende töö pole sugugi meelakkumine. Tean omast käest. Aga jah, kui tõesti väga tüütu on, siis püüdke ikka viisakaks jääda. Päris halb tunne on kui esimesel korral sind juba igasse auku saadetakse…=)

    Vasta
  • 8. Mirri  |  jaanuar 28, 2008, 5:59 p.l.

    Tegelikult heliststakse ju vähemalt kord nädalas. Eriti aktiivselt pakutakse igasuguseid kodukaunistus ja kokaraamatiud. Aga tavaliselt aitab, kui kuulutad, tänan, ma pole huvitatud ja paned toru ära. ūks kindluataja kummitas ka. Ka tema puhul oli piisav kiiresti jutt tänades ja argumenteerimata lõpetada.

    Vasta
  • 9. Kati  |  jaanuar 28, 2008, 6:14 p.l.

    hedi,
    ma üldiselt ei arvagi halvasti noist inimestest, kes peavad seda tööd tegema. ja ma saan aru, et see on raske. oma maja telemarketingi tüdrukute pealt näen ju vahel ka, kuidas see käib

    sellest saan ka aru, et kui annan mingitki lootust, helistatakse tagasi. sestap ma üritangi kohe selgesti ära õelda, saan mina rahu ja tema tegelda kellegi teisega, kes ehk ostabki.

    kusjuures viisakas ja kindel ära ütlemine reeglina aitabki. seekord läksingi turri just seepärast, et ei aidanud.

    ma muidugi ei tea, kas see inimene oli nüüd ise tobu või neid õpetaksegi sedasi agressiivselt müüma. kui nii, siis on see õpetaja küll igavene loll.

    Vasta
  • 10. poliitiliselt korrektne printsess  |  jaanuar 28, 2008, 7:58 p.l.

    See müügiagent tundus vähemasti asjast huvitatud, noh, “huvitatud”. Kuigi paneb tõesti mõtlema, kas vabatahtlikult. Aga minu viimane kogemus oli selline:

    – Tere, olen Triinu* [arusaamatust kohast].

    – Vabandust, kuskohast?

    – [Sealt-ja sealt.]

    – Ee, mis asi see on?

    – Mingi firma.

    Vasta
  • 11. Valle  |  jaanuar 28, 2008, 11:18 p.l.

    Selle postituse peale hakkasin täitsa mõtlema, et peale numbrivahetust (mis oli ikka vähemalt pool aastat tagasi) pole enam eriti keegi helistanud erinevalt varasemast küllaltki tihedast tüütamisest. 😀
    Samas väga ei häirinudki. Üritasin alati viisakalt suhelda. Kuigi vahel tõesti mingi asi pooleli ja siis üritad kärsituse kiuste kuidagi hambaid kiristades inimeseks jääda. 😛

    Vasta
  • 12. Meelis  |  jaanuar 29, 2008, 12:15 e.l.

    Õnneks on olemas Rootsi:
    http://www.postimees.ee/190108/esileht/olulised_teemad/tarbija24/too/307157.php

    Vasta
  • 13. notsu  |  jaanuar 29, 2008, 12:49 e.l.

    Huvitav, kas kellelgi on sedaviisi õnnestunud midagi maha ka müüa?
    Nii kui minu telefonist kostab kellegi müügiagendi jutt, lülitub mul peas automaatselt ei-ütlemise nupp sisse.
    naljakam juhus oli, kui mulle helistati firmast x ja kuna ma teadsin, et nad tegelevad pmst minu töövaldkonnaga, siis oli minu esimene reaktsioon “ahah, te tahate mulle tööd pakkuda. Ei, kahjuks ei saa võtta”. ja alles siis selgus, et ei, hoopis müüa tahavad midagi.

    Vasta
  • 14. Wild  |  jaanuar 29, 2008, 5:35 e.l.

    Küsi nende müügimeeste/naiste käest, mis neil seljas on ja keeldu müüdava toote osas enne rääkimast, kui oled põhjaliku kirjelduse saanud.

    Vasta
  • 15. Ni  |  jaanuar 29, 2008, 8:04 e.l.

    Kas see on Hansa Varakindlustus?

    Vasta
  • 16. Kati  |  jaanuar 29, 2008, 9:31 e.l.

    eip.
    aga ma ei ütleks, mis ta on, sest ma ei taha tegelt konkreetset ettevõtet ja inimest isiklikult peetida. eks teevad teisedki vahel lollusi.

    Vasta
  • 17. ahaa  |  jaanuar 29, 2008, 1:54 p.l.

    aga äkki ta üritas loominguline ja alternatiivne olla ja sina jobu ei saanud aru :)))

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Inimestele meeldib

Kalender

jaanuar 2008
E T K N R L P
« dets.   veebr. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

