Ja päästa meid ära politseiriigist

veebruar 11, 2008 at 2:11 p.l. 10 kommentaari

Õiguskantsleri kandidaat Indrek Teder ei poolda politsei võimu suurendamist, räägib tänane Päevaleht. Natuke varem on Teder samuti Päevalehele öelnud järgmist:  

Näeme praegu, kuidas terves maailmas muutub suhtumine inimeste põhiõigustesse ja -vabadustesse. Kas need on suure väärtusega või võib riik neid pidevalt natuke ahendada? Võib-olla võib. Võib-olla ühiskond tahab seda. Aga kas ta ikka tahab? Kui palju me oleme nõus oma privaatsust loovutama, et tasuda rahuliku ööune eest? /…/ Ma tahaks, et sel teemal tekiks avalik diskussioon: kui kaugele võib riik minna, et ei tekiks riiki, kus sõnas “vabariik” ei oleks rõhk enam sõnal “vaba”. “

Kui kena, et sellistest asjadest jätkuvalt ikka mõeldakse, mitte ei karjuta kooris, et kus metsa raiutakse võib ometi laaste lennata. 

Eriti ilus, et sedasi mõtleb ja ütleb mitte mingi järjekordne mässuline üliõpilane või paadunud humanitaar (või kes iganes, keda on lihtne kui ullikest ignoreerida), vaid juristihärra, kel suht kobedad väljavaated kohe-kohe õiguskantsleriks saada.  

Igatahes see mees, täpsemalt tema suhtumine, hakkab mulle meeldima ja ma hakkan teda kohe päriselt õiguskantsleriks tahtma. Äkki saab siis öösi rahulikult magada, olles kindel, et hommikul ei tule kindlasti politseiriiki ärgata.

Entry filed under: sotsiaalne närv.

Ükskord punaste mütside aegu… Hanrahanile, majanduskriisi teemadel, mälestustega

10 kommentaari Add your own

  • 1. Wild  |  veebruar 11, 2008, 3:29 p.l.

    Praegu näed unes isiklikku “saba”, käeraudu ning kuidas keegi Su pangaandmeid puistab, teadmaks, kus Sa oma viimase viina jõid?

    Vasta
  • 2. Urmas  |  veebruar 11, 2008, 9:18 p.l.

    See, et täna ei ole põhjust taolisi unenägusid näha, ei tähenda, et selliseid aegu ei saagi tulla. Mitte et kõik http://www.politseiriik.ee lehel allkirja peaks andma, kuid riigis toimuval ja uutel seadustel oleks tark silm peal hoida.

    Vasta
  • 3. Elver  |  veebruar 12, 2008, 12:15 e.l.

    “…juristihärra, kel suht kobedad väljavaated kohe-kohe õiguskantsleriks saada…”

    Ja nõnda need väljavaated ära kadusidki…

    Vasta
  • 4. Kati  |  veebruar 12, 2008, 9:04 e.l.

    elver,
    ei kadunud ju, täiesti realiseerusid 🙂

    wild,
    jah, ma näne unes, kuidas mind ajab käeraudadega taga “parim uurija” pikaro, kelle nägu muutub vahepeal pihli omaks ja omandab lõpuks bushi georgi kõrvad. ja mu õlli võtavad nad alati, saad aru, alati, ära :-))

    ok, veel päriselt ei näe.

    aga, ausaltöelda, kunagi ühe väga rõveda ja segase loo aegu on konkreetselt minu telefoni (st mu vanematekodu telefoni küll, aga paraku minu tõttu) pealt kuulatud. väga rõve oli. ja tagasi ei tahaks.

    Vasta
  • 5. Nirti  |  veebruar 12, 2008, 12:54 p.l.

    “Riigikogu võttis täna 80 poolthäälega vastu otsuse nimetada Indrek Teder uueks õiguskantsleriks, otsuse vastu oli kolm ja erapooletuks jäi üks saadik.”

    Teie haiglased soovunelmad politseiriigist on mingisugune perversne luul ja fantaasia. Kui te tahate politseiriiki näha, siis sõitke üle ookeani USAsse ja vaadake mis seal toimub – avad naisele uksele või lased esimesena sisse uksest, siis oled seksuaalkurjategija ning sind pannakse vanglasse. Kui 4-aastane poisike sind kallistab, siis sa kaebad selle poisikese kohtusse ja võidad kusjuures kohtus.

    Meil saavad mõrvarid, vägistajad, süütajad, pommipanijad – 2-3 aastat olenevalt kuidas kohtunikul tuju on, RIIGIVASTASTE AKTSIOONIDE KORRALDAJAD JA POLITSEI RÜNDAJAD (asi, mille eest USAs kohapeal maha lastaks ja mitte keegi ei kirjutaks taunivaid artikleid) saavad mõned kuud tingimisi või siis mittekodanike puhul riigist välja saadetud.

    Politseiriik my ass, OLEKS siis siin neetud banaanivabariigis politseiriigi hõngu tunda! Oleks siis seaduste kontroll ülitugev, lastaks siis kas või toiduainetega ebaseaduslikult mängivaid kartellijuhte maha, tehtaks siis väga karme seadusi ja täidetaks neid…

    Pffft.

    Vasta
  • 6. notsu  |  veebruar 12, 2008, 1:16 p.l.

    Nirti, kohtu- ja politseiasjad pole samad asjad. Või õigemini, kui kohtu- ja politseiasjad ongi samad asjad, siis on juba küll politseiriik.

    Vasta
  • 7. Wild  |  veebruar 12, 2008, 1:22 p.l.

    siuksed kõrvad?
    Skeeri…

    Vasta
  • 8. Kati  |  veebruar 12, 2008, 1:24 p.l.

    aga, nirti, sa tahaksid siis nagu sellist riiki, nagu su kirjeldatud usa?

    või nagu venemaa, kus ametivõimude tegevuse kritiseerimine on karistatav kui ekstermimism ja beslani emmed lähevad selle eest ilmselt istuma?

    mina küll ei tahaks.

    ja ma ei ole väitnudki, et meil praegu juba on kole politseiriik. aga ma ei taha ka, et me tipa-tapa sinnapoole astuks. ja et me seda ei teeks, ongi aeg praegu sellest rääkida.

    Vasta
  • 9. Kati  |  veebruar 12, 2008, 1:25 p.l.

    wild,
    jeeeeh 🙂

    Vasta
  • 10. Siiri  |  veebruar 12, 2008, 4:23 p.l.

    Kaks minu kokkupuudet politseiriigis politseinikega:
    Sõidan jalgrattaga kõnniteel inimtühjal tänaval. Ühes kohas on maas tumesinised marjad, mis pritsivad mu sääred mustikasiniseks. Vahin oma sääri ja sõidan kõmmdi hoovist heki tagant väljunud valgele autole vastu küljeust (autod sõidavad siin maruvaikselt). Autouksele on tekkinud minu ratta kummijälg ja väike mõlk. Auto on tegelikult muidu ka siit-sealt mõlkis juba enne minuga kohtumist. Autojuht on mustanahaline (ma ei tea, kas see omab tähtsust). Tänaval, teiselpool autot on juhuslikult politseinikud, kes saavad aru, et miskit juhtus ja tulevad vaatama. Autojuht räägib, et tema küll hüüdis “Miss! Miss!”, aga mina ei teinud väljagi (ma tõesti ei kuulnud midagi, olin väsinud ja pea ka valutas). Mina olen vait (olin olnud siin pool aastat ja English enam kui puudulik). Politseinikud küsivad minult, et ega ma viga ei saanud, raputan pead ja ütlen, et “I’m okay”. Politseinik ütleb autojuhile “Shit happens” ja kõnnivad minema. Mina ütlen autojuhile “I’m very very sorry” ja sõidan edasi.
    Me olime ju mõlemad süüdi – mina sõitsin kõnniteel ning autojuht ei teinud kindlaks, et ta kõnniteel kellegagi kokku ei põrka vaid sõitis hoovist välja.
    Pärast mu mees kodus ütles, et kui oleks mustanahalised politseinikud olnud, poleks ma nii kergelt pääsenud.
    Teine juhtum. Pildistan Rockefelleri keskuse juures linna peamist jõulukuuske. Rahvast on tohutult. Oleme koos mehega. Kui ära minema hakkame, tahab üks tänaval seisnud mees minuga juttu ajama hakata. Põgenen temast kiiresti eemale, sest arvan, et ta tahab mulle DVD-sid või “Rolexeid” või mida iganes müüma hakata. Minu mees aga läheb selle mehega vestlema. Jään teda eemal ootama. Mu mees tuleb natukese aja pärast ja ütleb, et tegemist oli erariides politseinikuga, kes tahtis teada, et ega ma teda ei pildistanud. Oleksin pidanud oma fotokast talle pilte näitama, et teda seal peal pole. Õnneks mu mees suutis talle selgitada, et politseinikke mu piltidele küll ei jäänud. Vat selline nuhkimine mulle ei meeldi. Muidu vormis politseinikke olen ma pildistanud küll ja veel ja keegi pole kobisenud, hoopis naeratavad ja mõni ka poseerib lausa.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

veebruar 2008
E T K N R L P
« jaan.   märts »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

