Kati on lits ehk harjutusi sõimule ja sõnavabadusele

märts 18, 2008 at 5:26 p.l. 22 kommentaari

Kati on lits. Kui keppi tahad, helista 51XXXXX.  

Kes teist, härrased, oleks nõus sellise sõnumi keset päist päeva ütleme Viru Keskuse seinale sodima? Või kes tuleks mulle koju ja kirjutaks selle õkvast mu tapeedile? 

Suurem osa ilmselt mitte. Ja sest suuremast osast omakorda suurem osa ei sodi roppusi seinale, sest nii ju lihtsalt ei tehta. Vähemalt mitte pärast varapuberteedist välja kasvamist. Väiksem osa aga ei sodi ehk tõesti vaid hirmust, et muidu tuleb politseionu, teeb trahvi või viib üldse arestimajja.

Need viimased on ilmselt kodanikud, kes sodivad rahumeeli virtuaalseid seinu, portaale, blogisid, foorume, sest seal nad saavad olla anonüümsed ja justkui karistamatud.  

Pahatahtlikud anonüümsed kommenteerijad, on viimasel ajal olnud teemaks üsna mitmes blogis. Ramloffil, Kajal ja Larkol näiteks.

Sealjuures on Larkol kuradima õigus, kui ta ütleb, et tegelikult pole need kollid anonüümsed ühti. Ega olegi. Politsei on üles leidnud nii mõnedki laimavate või vaenu õhutavate kommentaaride autorid. Olev Hannula “juudid ahju” kaasus on vast tuntuim, aga väidetavalt olevat ka näiteks üks laimav kodanik kenasti vahele võetud vaatamata sellele, et ta laimu levitamiseks kasutas sõbra karuperses asuva  maakodu wifit.

Paraku ei ole enamik netis (olgu siis blogides või mujal) levitatavast anonüümsest sõimust ei otse laim ega ka muidu kriminaalne, mis tähendab, et sellega ei saa ka seaduslikult midagi peale hakata.  

Kui keegi ütleb, et Kati on lits ja kümne vallaslapsega rongaema, siis ma võin ta kenasti laimu pärast kohtusse kaevata. Kui see keegi aga ütleb lihtsalt, et Kati on idioot, ajukääbik, nõme naine ja kole ka, siis, jumal paraku, avaldab ta vaid oma arvamust. Arvamust, mille toon küll avaldajale au ei tee, kuid mis sellegipoolest veel kuritegu ei ole.  

Sellise arvamusega ei ole kohtuniku manu mitte midagi teha. Isegi ära kustutada on seda natuke jama, sest see annab kenasti õiguse kustutajat sõnavabaduse piiramises ja sallimatuse süüdistada.  

Sestap ma arvan, et taoliste õeluste vastu aitab ainult inimlik iseregulatsioon ehk õelutseja konkreetne ja kindel paika panek. Mu ligi üheksa aasta pikkune netielu kogemus ütleb, et kui nõmetsejale rahulikult öelda, et selline toon ei sobi aga asjast võime küll rääkida, siis 90 protsendil juhtudes tõmbab solvaja uttu. Ülejäänud puhkudel aga hakkabki mõistlikku juttu rääkima, mis on ju hea. 

Igatahes pole mu meelest mõtet esimeste nõmetsejate peale saba jalge vahele tõmmata ja näiteks blogimist lõpetada või blogi eriti karmilt salasõna taha peitu panna. Et mõne jaoks tähistab sõnavabadus jauramisvabadust, et tähenda ju, et teised peavad oma mõistlike juttude rääkimist piirama.  

Teine külg on muidugi, et kui midagi avalikult kirjutada, peab arvestama ka sellega, et teised seda loevad, sellele kuidagi reageerivad, sellega üldse nõus ei pruugi olla või koguni kirjutajat ennast täiega lolliks ja nõmedaks peavad. Ehk siis, mulle  meeldib väga jällegi Larkolt pärit kujund blogist kui blogija elutoast, kuid kui me oleme elutoa uksed võõrastele pärani lahti teinud ja elutoas salongi pidama hakanud, ei saa või õigemini pole väga mõistlik käituda nii nagu oleksime me ihuüksi kodus.     

Sestap ei soovitaks mina isiklikult küll kellelgi kasutada näiteks avalikku blogi siiraks kontrollimatuks väljaelamiseks, et panen aga kirja, mis sülg suhu toob. Mitte et peaks olema silmakirjalik või vältima teravaid isiklikke teemasid, aga enne kui mingi mõte või fakt teiste hambu, see tähendab kõigile kontrollimatult tõlgendada, hinnata ja levitada anda, tasub eneselt küll küsida, mida ma tahan öelda, miks ma tahan öelda, kas ma ikka tahan seda öelda ja milliseks tagasisideks ma valmis olen.  

Vastasel korral võib lihtsalt aidata enesele mööda hambaid virutada. Hea veel, kui selleks ootamatuks lõuahaagiks on ainult mõni kuri kommentaar. Paraku võib ka olla, et kolm aastat hiljem tööintervjuul öeldakse, et mõni aeg tagasi oli teil pereprobleeme, me teame, me lugesime, ja üldse jätsite endast blogides labiilse mulje vms.  

Aga jätaks nüüd meie pisikese blogosfääri ja puudutaks korraks ka tänast päevaskandaali ehk Leedo kohtukaklust Delfiga, mis ju samuti netimaastikul sõnavabaduse piire kombib.   

Ütlen ausalt, selles loos olen ma naha ja karvadega Delfi poolel ja hoian pöidlaid ja varbaid, et Leedo kohtus oma tahtmist ei saaks. Mitte, et Leedot võiks karistamatult mõnitada, aga ma olen veendunud, et iga mees peaks oma sõnade eest ikka ise vastutama. Kui keegi on Delfis kõnealust kodanikku mõnitanud ja ähvardanud, siis on kodanikul võimalus nõuda selliste kommentaaride kustutamist või kaevata laimaja ja ähvardaja kohtusse. Nõuda aga, et Delfi vastutaks, on tõepoolest sama hea kui tahta, et EMT maksaks valuraha, sest keegi kasutas moblat sõimamiseks.  

Igatahes mitte ei tahaks, et kui tulevikus näiteks Mari sõimab mu blogis Jüri, siis ei kaeba Jüri kohtusse mitte Mari vaid hoopis mind.

Pealegi, kui see sõimamine toimuks reaalselt minu elutoas, ei arvaks ju keegi, et politsei tuleb kutsuda mulle kui korteriomanikule. Või kuis? 

Nõnda et lõpetada julgen küll ühe oma lemmikmõtte (või kinnisideega?), et virtuaalilm ja päriselu ei ole erinevad ega eraldiseisvad, vaid ühe sama maailma osad. Neis kehtivad samad kirjutatud ja kirjutamata (üldnimlikud) seadused ning sõnadel, mis netimaastikul lendu lastakse, on täpselt sama kaal, vabadus ja piirid, mis neil, mida päriselus öeldakse.  

Lisaks: mis on leim ja kuidas sellega võidelda, saab vaadata näiteks siit.   

Entry filed under: sotsiaalne närv.

Ära õpi eesti keelt, kui sa ei taha olla eestlaste vaenlane Titt majas, maja … eee … ehk mitte põhjas?

22 kommentaari Add your own

  • 1. Oop  |  märts 18, 2008, 7:16 p.l.

    “Sõbra karuperses asuva maakodu wifi” ei ole jah anonyymne. Suvaline rohke rahvamassiga netikohvik, mida sa kasutad ainult konkreetse kommentaari edastamiseks ja rangelt ei millekski muuks, on palju anonyymsem.

    “Kati on…” võib käsitleda kuulutusena. Kui Sa just soovid, võin selle kenasti ära disainida, välja printida ja kuhugi yles panna kyll. Aga enne oleks ikkagi ilus pinna omanikuga kokku leppida. Kodus tapeedil pole sest jälle kasu.

    Kolmas konks on, et yhe laim on teise ausus. Kui ma ytlen (puhtteoreetiliselt), et Reiljan on korruptant, siis Indrek Tederi kinnistatud väite põhjal, et kohtus syydi mõistmata jäädes ei ole sult salamisi rahakoti võtnud isik varas, ei päästa mind kohtus isegi see, kui ma väidan, et pidasin silmas ÄP ajakirjanikku Piret Reiljanit.

    Vasta
  • 2. lassie  |  märts 18, 2008, 8:12 p.l.

    Lugesin kirjutist üle ridade ja mis meelde jäi – Kati on lits.
    Üleüldisest infomürast leitakse ikka üles see, mida ise leida tahetakse.

    Vasta
  • 3. CV  |  märts 18, 2008, 8:17 p.l.

    Teemast hoopis mööda kommentaar. Pigem mõeldud ainult blogipidajale ning vabalt kustutamisele.

    Väga nõme (vabandust!) on viidata kohtuasjale läbi ajaleheartikli! Eestis on kõik kohtulahendid avalikud (http://www.kohus.ee/1527). Antud juhul on artikkel, millele viitad, kirjutatud enne lõpliku lahendi tegemist Hannula asjas. Tema asjas võib-olla tõesti lõplik lahend ei erinenud esimesest lahendist, aga printsiibis ei tohiks selliseid viited teha, sest need on eksitavad ning kogemata võid tõesti kriminaalse laimuga hakkama saada. Kõike, mida ajalehed kirjutavad, ei saa ega tohigi uskuda. Ajakirjanikud “mõistavad” nii mõnigi kord ilma oma juriidilise hariduseta erinevaid kohtuasju “omapäraselt”. Vajadusel võin ka konkreetseid näited tuua.

    Vasta
  • […] anda või täpse seisundi määrata. Lisaks Elsale nakatusid blogijad Ramloff, Larko, Karuema, Kati (kes on puudu kisagu) ja terve hulk blogardeid, kes nakkusallika ümbrust omapoolsete […]

    Vasta
  • 5. Oudekki  |  märts 18, 2008, 8:27 p.l.

    Mina olen jätkuvalt arvamusel, et blogis/avalikus foorumis sõnumite kustutamine ei piira sõnavabadust – see, et mõningaid sõnumeid kustutatakse tuleb lihtsalt avalikult reeglitesse kirjutada. Seni kuni internet on vaba ja avalik, võib igaüks panna püsti oma nurga ja seal rääkida, mida tahab.

    Kommentaaride täielik keelamine piiraks sõnavabadust. Samuti kommentaarikeskkonda kommentaaride sisu eest vastutavaks tegemist – kohe tekib see juriidiline probleem, et mida teha sellesama wordpressiga, mis ei ole kuidagi eestis asuv entiteet – kõik kommenteerijad kolivad sinna ära 🙂

    Ja parem sõimaku Delfis kui et tulevad tänaval kallale või sodivad seinu, sest Delfi kommentaare lugemata on mul võimalik avalikus ruumis toimida, aga Viru keskusest kipun ikka mööda minema (ja peksa ei taha hoopiski saada)

    Vasta
  • 6. Wild  |  märts 18, 2008, 8:32 p.l.

    Tapeeti ma ei tahaks sodida ja seintele ka ei taha midagi kirjutada, aga kui mul mingi õelushoog peale tuleb … kas ma võiksin Su esihambad markeriga mustaks värvida…

    Vasta
  • 7. Ramloff  |  märts 19, 2008, 7:34 e.l.

    Noh, wordpressis on võimalus need õelutsevad kommentaarid spämmiks määrata ning edaspidi läheb mingitele tingimustele vastav kommentaar juba automaatselt spämmiks ning ei ilmugi enam. Olen seda kasutanud paari püsispämmari vastu, ehkki väga järjekindel inimene on hakanud kasutama iga kord uusi nimesid ja IP’sid, aga noh see on juba tema vaev.

    Aga selle diskussiooni juures on oluline määratleda kuivõrd on blogi isiklik ruum või kodu ja kuivõrd avalik ruum (ilmselt segu mõlemast – parooliga kaitstud postitus on juba isiklik ruum rohkem kui avalik). Sedavõrd kuivõrd me saame blogipinda võrrelda oma koduruumiga võime me ka käituda nagu kodus: oma koju me reeglina ropendajaid ja labatsejaid tagasi ei kutsu ning suleme nende ees uks – julgemad seda neile otse välja üteldes, vähemjulgemad igasuguseid ettekäändeid leiutades.

    Ma olen jätkuvalt seisukohal, et keegi ei saa mind sundida suhtlema ja lugema inimest, kes on liiga labane või küüniline ning blogipidajal on õigus oma blogi sellisest sobimatust sisust puhastada.

    Vasta
  • 8. Kati  |  märts 19, 2008, 8:50 e.l.

    wild,
    kurat, hambad jäta rahule!
    sodi parem seina. isegi tüki tapeeti võin sulle tuua, isiklikest varudest, odava hinnaga.

    cv,
    igati õige märkus, vahetasin lingi taga lehe kohtulahendiks.

    kõigest muust nüüd järgemööda.

    Vasta
  • 9. Kati  |  märts 19, 2008, 10:11 e.l.

    ramloff,
    ma arvan, et päris kodu ja kutsutud külalistega saab võrrelda ikkagi ainult salasõnaga kaitstud blogi, kuhu kutsudki ainult valituid.
    kui miski ikkagi on avalikult kättesaadav, siis ta ei ole päris sinu suletud kodu.

    muidugi on ka avalikus kohas koha omanikul õigus otsustada, mis reeglid seal täpsemalt kehtivad ja reeglite rikkujaid karistada, ntx välja visata. või blogi puhul lihtsalt kustutada jutt, mis ei meeldi.

    minu meelest on tegelikult kõige olulisem hoopiski, et inimesed annaksid enesele aru, et avalik koht on avalik koht ning seal on igasugu vaatajaid ja hindajaid, ka ebasõbralikke. ja nad on olemas ka siis, kui nad üldse ei kommenteeri. lihtsalt, et pärast ei tuleks üllatusena, et mina ainult oma blogis kirjutasin, aga nüüd pool eestit räägib ja annab hinnaguid. paraku olen päris mitmel korral just sellist valusat üllatust või jahmatust kohanud.

    oop,
    ma olen vahel mõelnud, kui kaua ja sagedasti saaks kedagi netikohvikutest terroriseerida? et kas millalgi tuleks hetk, kus kohvikud hakkavad kahtlaselt korduma ja nägu hakkab ikkagi kohvikupidajatele meelde jääma ning lõppeks tekkib mingi seos teele saadetud sõimuga.

    Vasta
  • 10. ekstaole  |  märts 19, 2008, 12:37 p.l.

    Minu silmis on Delfi meediaväljaanne, millel on toimetus, mitte “infoühiskonna teenuse pakkuja”. Ehk siis pigem ikka ajaleht kui paberivabrik. Ja kommentaar on nagu lugejakiri. Paberlehe toimetus ju ei lase trükki lugejakirju, mis sisaldavad mõttetusi, roppust, sõimu ja personaalseid mõnitusi? Ka eelpoolmainitud Delfi võiks oma reklaamitulude juures vabalt mõned toimetajad juurde palgata, kes kommentaare modereeriks. Seda tööd saaks muuhulgas teha ükskõik kust metsatalust, nii et oleks igati positiivne ja kaasaegne samm. Jutt sõnavabadusest on minu silmis selles kontekstis silmakirjalik, kõige taga on ikka klikid ja raha.

    Vasta
  • 11. Kati  |  märts 19, 2008, 1:20 p.l.

    nojah,
    laias laastus ongi kaks võimalust. kas öelda, et see siin on minu ruum inetrnetis, mina toodan siinset sisu ja vastutan selle eest sada prossa. ja kui ma annan mingitele muudele tüüpidele üldse võimaluse seal midagi avaldada, siis ainult minu hekaskiidul.

    aga on ka võimalik otsustada, et mina pakun kolmandatele isikutele võimalust toota kas osa või kogu sisu.

    delfi ütlebki, et kolmandate isikute kirjutatud kommentaarid pole nende sisu. kommetaarid on ka selgelt delfi enda loost eraldatud ja kirigi juures, et need ei väljenda toimetuse seisukohti.

    samas on iga kommentaari juures ju võimalus selle sobimatusest teatada, seega on nad nõus võtma vastutuse hetkest, kui keegi halvast kommentaarist teatab.

    põhjalik eeltsensuur oleks ilmselt sügavalt mõttetu, sest esiteks tuleb neil kommentaare tõenäoliselt väga palju, teiseks on neist sisuliselt leim väidetavalt ikka murdosa. oleks ilmselt täielik raha ja inimeste raiskamine, kui päevas tuleks läbi lugeda sadu kommentaare, et avastada nende hulgast üks leimav.

    pealegi, kui praegu Leedo võidaks, ei tähendaks see ju ainult, et Delfi peab edaspidi kommentaare enne ilmumist toimetama hakkama. samavõrd võib nõuda, et mina seda oma blogis teeksin. aga võib ka nõuda, et ntx wordpressis loeks keegi enne avaldamist läbi kõik blogisissekanded ja kui nad ei loe, siis äkki võiks Eestis ligipääsu wordpressile sootumaks keelata.

    ma saan aru, et Delfi, mis toodab ise kollast sisu, ei tekita erilist sümpaatiat. aga kohtuotsus, mis kotiks prageu Delfit, hakkaks tõenäoliselt kohe kottima üsna paljusid meist.

    Vasta
  • 12. Nirti  |  märts 20, 2008, 10:27 p.l.

    Örgh.

    Kati, muidugi on see siin sinu ruum ja kui keegi sind siin hakkab litsiks sõimama (ainus assotsiatsioon – lits nimega Kati oleks midagi väga armast, enamasti on nad Candy’d ja Svetad…), siis on see sinu ja sõimaja vaheline asi ja kedagi ei kotiks.

    Aga kui sinu blogis keegi kirjutab, et “Hundioru Nirti on lapsevägistaja ja ümberlõigatud mees” või et “Hundioru Nirti ema ja isa on joodikutest autovargad ja lapseröövlid, selle pärast ta vanaemaga elabki” ning – pane nüüd hästi tähele! – sa ei kustuta neid kommetnaare ära, siis sa sisuliselt kiidad öeldu heaks.

    See on täpselt seesama võrdlus et kas sina oled süüdi kui sinu naaber sinu aiamaal kasvatab kanepit ning sa vaatad seda aknast pealt ja politseile ei teata?

    Vasta
  • 13. heli  |  märts 21, 2008, 2:12 p.l.

    Vaat selle kustutamisega on nii ja naa.
    Kui Kati blogisse peaks keegi kirjutama, et Nirti on lapsevägistaja ja ümberlõigatud mees ning Kati ei kustuta seda ära, siis võib tähendada see ka näiteks seda, et Kati on arvutist parajasti tükimat aega eemal ja ei näe seda kolekommetaari, seega ei peaks seda tõlgendama kohe teise sõnade heaks kiitmisena.

    Aga üldiselt määratleksin ma sellised keissid kõik netivägivalla alla.
    Hiljaaegu lugesin ajakirjast “Haridus” väikese uurimustöö kokkuvõtet. Uurimus oli läbi viidud küll kooliõpilaste seas, kuid enamus järeldusi laieneb ka täiskasvanud netikasutajatele, seega probleem on täiesti olemas ja seisukohad tundub, et alles kujunemisjärgus.
    Väljavõtteid mainitud kirjutisest leiab sealt:

    http://www.poogen.ee/?SubID=16&AID=1501

    Vasta
  • 14. heli  |  märts 21, 2008, 2:20 p.l.

    Kui isiklikumalt, siis olen kokku puutunud netivägivalla kõige vastikuma poolega: räige sõim, ähvarduskirjad ja just selliste kuulujuttude a la “N. on valetaja, laimaja silmakirjatseja, manipulaator, ärakasutaja, teeb igasugu alatusi ja inetusi” levitamine sõprade seas.
    Selle tulemuseks on, et uskujad lähevad jutulevitajaga kaasa, igaüks paneb midagi omalt poolt juurde vastavalt oma fantaasia lennukusele ja keegi ei julge lõpuks enam kedagi usaldada.
    Kuidas selliste asjadega toime tulla ja neid vältida – mina ei teagi.
    Enda jaoks lahendasin asja sedasi, et enam lihtsalt ei blogi. Pole mulle vaja probleeme, millega ma hakkama saada ei oska.

    Vasta
  • 15. Nirti  |  märts 21, 2008, 9:10 p.l.

    Jah, kui teda kodus või arvuti taga pole. Aga kui on, on tema asi hoida oma aed ja kodu ja elutuba kuriteovaba.

    Ma võiksin ju sama moodi oma koju lasta näiteks lapsevägistajad ja vaadata tuimalt pealt kuidas nad viieaastasele riista sisse ajavad ja enese õigustuseks öelda, et “Aga mis siis, kui mind poleks kodus olnud?” ja “Pole minu mure” ja keelduda politseid kutsumast.

    Eks.

    Krt, saage ometi kainest mõistusest aru teinekord.

    Vasta
  • 16. heli  |  märts 22, 2008, 4:04 e.l.

    Tuginesin vaid oma isiklikule kogemusele. Meenus, kuidas ma ise olen saanud korralikult sõimata, et ma inimese küsimustele ei reageeri ja huvitaval kombel sõimajal ei tulnud pähegi, et ainus põhjus, miks ma ei reageeri, on see, et ma olen tööl ja ei saa sellal arvutisse.
    Ja meenus seegi, kuidas mu abikaasa on kunagi saanud süüdistusi, et ta 24/7 ei jaksa ühel foorumil silma peal hoida ja piisavalt kiireti ei reageeri, kui kellelgi põletavad pretensioonid on tekkinud. Ei tuldud nagu selle pealegi, et inimesel on reaalelu ka.

    Seega kui räige või laimu levitav kommentaari pole kustutatud, siis võib see tähendada, kuid ei pea tingimata tähendama, et see on heaks kiidetud selle poolt, kes võiks reageerida ja midagi ette võtta.

    Vasta
  • 17. Kati  |  märts 22, 2008, 4:13 p.l.

    Nirti,
    seep see ongi, et mulle laieneb vastutus hetkest, kui ma tean, et selline kommentaar on olemas.

    minu blogis ilmsesti pole nii palju kommentaare, et ma neid kõiki ei märkaks. aga kuskil delfis juba on. selleks ongi teata ja võta maha süsteem. ehk siis vastutust hakkaks sel juhul hetkest, kui Nirti mulle kirjutaks, et kuule, sihuke jama, kui ma siis seda maha ei võta, võime kohut käia.

    mida kodanik Leedo tahab, on eeltsensuur. talle nimelt ei piisanud, et kurjad kommid tema kirja peale maha võeti ega tulnud talle pähe ka kommenteerijat kohtusse kaevata, vaid hoopiski delfi.

    see on siis umbes nii, et kui keegi kanepi naabri maale kasvama sokutab, vastutab naaber, mitte kanepikasvataja.

    minu meelest mitte just väga tervemõistuslik.

    mis minusse isiklikult puutub, siis mõistagi ma olen nõus iga kell kustutama kommi, mis on laimav või muidu seadusevastane, aga ma ei taha küll kut kolmepäine põrgukoer kommentaare enne blogisse ilmumist läbi lugeda, et ikka nende sündsust valvata.

    mulle üldiselt sobib põhimõte, et karistatakse konkreetset pätti konkreetse teo eest, mitte ei kohelda kõiki inimesi juba ette kurjategijatena. see kommentaaride eeltsensuuri lugu käib ka jällegi selle vastu.

    Vasta
  • 18. Nirti  |  märts 23, 2008, 5:05 e.l.

    OT märkus:

    Miks on leim parem sõna kui “laim” & kas see on seotud kuidagi üleüldise vaimustusega eesti keele solkimisest?

    Vasta
  • 19. oHpuu  |  märts 23, 2008, 11:42 e.l.

    netikohvikutest:

    põhimõtteliselt on sedakaudu ka inimesi kinni nabitud, aga see eeldab juba põhjalikku ja proffi jälitustööd. Rootsi salapolitsei olla yhe saami poliitaktivisti kinni võtt, sest samast avalikust arvutist, mida tema tarvitanud olla, tehti kuhugi pommiähvardus. loo rääkija rääkis seda muidugi näitena Rootsi salapolitsei usinusest ja saami poliitilise aktivismi pelgusest (sellest on ka muid märke old, mitte et mul praegu viiteid oleks).

    Vasta
  • 20. Kati  |  märts 23, 2008, 4:09 p.l.

    nirti,
    ega mina põle seda leimi välja mõeld, eksole.

    aga ma saan aru, et mõtlejad mõtlesid sellega tähistada just ineternetis levivat laimu. internetilaim või laim internetis oleks suht pikad ja kohmakad ju. internet pole just väga omasõna ka mitte. e-laim ehk? a katsu sa sellest rääkida. ikka elaim ja elaim. no poleks mõnus vist.

    see leim on seega mu nappi aru mööda üsna aaviklikus vaimus uudissõna. või kuis?

    Vasta
  • 21. Nirti  |  märts 23, 2008, 6:58 p.l.

    Ühesõnaga leim tähendab poppide & noortepäraste inimeste keeles laimu.

    *harib ennast*

    Ah, ma niisama tögan natuke, ei maksa solvuda kohe 🙂

    Vasta
  • 22. Kati  |  märts 23, 2008, 7:03 p.l.

    a kesse solvus?
    🙂

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

märts 2008
E T K N R L P
« veebr.   apr. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

