Hulkurijäljed Euroopa tolmus

aprill 16, 2008 at 1:06 p.l. 19 kommentaari

Haa, Larko mant leidsin sellise laheda kaardi, kus suurelt ja punaselt saab ära märkida, millistes Euroopa riikides keegi käinud on.

Minu pilt on selline.

create your personalized map of europe
Kaardil on küll see puudus, et ta ei lase märkida linnu, veel enam mingeid väiksemaid kohti, vaid ainult tervet riiki. Seega piirikolka külastamisest piisab, et väita end olevat riigis viibinud.

Aususe huvides peangi seega mainina, et Valgevenest olen vaid mingeid ääre-alasid mööda läbi sõitnud. Ukrainas nägin küll põhjalikult imekauneid  Karpaate ja Užgorodi hotellist on mul hellakesed mälestused sellest hoolimata, et vannivesi oli külm, kelner kirvenäoga ja lihatükk osa saapatallast. Ikkagi oli hea pärast kahtteist tundi tolmustel külavaheteedel olla kohas, kus oli vähemalt voodi. Kiiev seevastu on mul kahjuks senini nägemata.

Poolast olen küll sootumaks enam näinud, kui külavaheteid, aga viimastega on mul ikka üsna soojad suhted, sest nende ääres on magatud, kohalikelt vett küsitud, aga ka hääletajaid peale võetud.

Igavesti vist mäletan memme, kes oli hästi lopsakas nii kogult kui jutult ja seletas, kuidas ta läheb suurde linna poja juurde, kel on telekas, kust saab seebikaid vaadata, ja et ta jäi bussist napilt maha ja nüüd peab hääletama, et ikka järjekordse seeria alguseks jõuda. Või siis noorukest ohvitseri, nii pingul, nii padupoolalikult viisakat, kes soostus kraenööbi avama pärast seda, kui talle oli umbes kuus korda kinnitatud, et see ei solva meid. Lahkudes suudles teine veel kõigil naistel kätt. Eh, ja siis veel need vanamehed, mustas ja hobustega ning peaaegu alati natuke napsised. Neid jätkus ka vanasti igale Poola kolka teele.

Ja kui juba rääkida Euroopa kolgastest ja külateedest, siis see kiirtee, mis lärmas Kölni lähedal külakohas nimega Neuss, otse meie nunnu nunnakloostri akna taga, nõnda, et ma esimesel ööl arvasin väljast tuleva müha tormi olevat. Tegelikult olid need muidugi autod.

Ja siis …oot, ma ju ei pidanud siin tegelikult eurokülateede poeesiat viljelema.

Võtke parem kaart ja märkige, kus teie olete käinud.

PS Ma Eestit ei märkinud, sest siin ma ei ole turist, vist

Entry filed under: Uncategorized.

Kurat, hapuks läinud pelmeenisupp ja uus kirjanduslik mäng Õnnistatud (blogi)puhkus

19 kommentaari Add your own

  • 1. Punane Hanrahan  |  aprill 16, 2008, 1:27 p.l.

    Millal sa Norras käisid? Ma ep teadnudki, et sa seal ka kanna maha saanud.

    Vasta
  • 2. Kati  |  aprill 16, 2008, 1:33 p.l.

    ööö…ammu, enne meie ühist aega, koos vana Kurikuga.

    käik jääb tegelt samasse skandinaaviatuuri, mille raamesse mahtus ka taanlasest vasakpoolne ja pikajalgne linnapea, kes väidetavalt alati kuninganna vastuvõtul oma kootidega laua ümber ajas.

    Vasta
  • 3. Larko  |  aprill 16, 2008, 3:16 p.l.

    Ja Eesti pind on Su jalast puudutamata? 😛

    Vasta
  • 4. Kati  |  aprill 16, 2008, 4:43 p.l.

    no ma ju kirjutasin sinna alla, et Eestit ei märkind, sest ma ei ole seda riiki kunagi külastanud, kui muidugi mitte mu siia sündimise fakti üheks suure külaskäigu alguseks pidada. 🙂

    Vasta
  • 5. Taliesin  |  aprill 16, 2008, 7:18 p.l.

    Tartut oled ju ometi külastanud :P.

    Endal kuidagi kurb vaadata, kus kõik teised käind on ja mina võin noid käidud riike vist ühe käe sõrmedel üles lugeda.

    Vasta
  • 6. Wild  |  aprill 16, 2008, 8:55 p.l.

    Esimene pilk kaardile – mis ajast see kõik Venemaa on… jäta veel uudised lugemata.

    Vasta
  • 7. mr.Costello  |  aprill 16, 2008, 10:13 p.l.

    Mul tekkis jälle esimese pilgu järel küsimus, et mis ajast Suurbritannia osad iseseisvad riigid on? 🙄

    Aga muidu, kui tahad ainult linnu märkida, siis Facebookis vist oli selline kaart. Jube tüütu minu arust – ma küll ei mäleta kõiki linnu, kus ma olen olnud. Ja pealegi, mis tähendab “olnud”? Et kui sealt kiirusel 120 läbi sõidan, siis läheb kirja või? 😆

    Vasta
  • 8. notsu  |  aprill 16, 2008, 11:38 p.l.

    Iseseisvusega on, nagu on, aga riigid on nad küll. Ega Suurbritannia ilmaasjata Ühendkuningriik ei ole.

    Vasta
  • 9. ahaa  |  aprill 17, 2008, 6:50 e.l.

    mind täitsa ausalt üllatas, et sa pole itaalias käinud. seda suisa peab tegema, kolmel põhjusel: a) no kultuurast ei saa ikka üle ega ümber… b) toidust ei pea kah vist rääkima ja c) õhustikku peab ka oma nahal ja rakkudega kogema

    🙂

    Vasta
  • 10. Kati  |  aprill 17, 2008, 6:57 e.l.

    itaaliasse võiks minna, kui oudekki külla kutsub. 🙂
    tõsiselt ka.

    seda kultuurat ma turistiviis ei suudaks vist vaadata enam. liig palju teist kooliraamtuist üksipulgi pähe aetud. ei jaksaks enam turismiteatmik pihus mööda kirikuid ja muuseume ringi lasta.

    aga inimesi ja olustikku vaataks küll. aint selleks peab olema oma jopesid kohapeal. neid, kes näitavad sulle päris elu, mitte piltpostkaarte.

    ja veel – kreekasse tahaks ka pms kunagi.

    Vasta
  • 11. Kati  |  aprill 17, 2008, 7:01 e.l.

    costello,
    ma märgiks oma aruga linnu, kus mul on midagi vahvat ja inimlikku olnud. no kasvõi kohaliku korstnapühkijaga suitsu tehtud. sest siis ma olen seal olnud. päriselt.

    läbisõit ülehelikiirusel ei lähe mu meelest arvesse ja kaks tundi muuseumikülastust ka mitte.

    Vasta
  • 12. ahaa  |  aprill 17, 2008, 8:44 e.l.

    teadsa, täiesti tõsiselt
    vaatamata õpikutele ja muule taolisele.. on ikka hoopis teine asi, kui lähed sellesse kirikusse või väljakule (oma teatmiku võid kotti jätta), võtad endale aega, et olla ja tunnetada.
    ja no itaalias väga paljudes kohtades on see ikka täiesti fenomenaalne.
    ma saan aru, et mõeldakse, et “turisti viisi” jne… aga tegelikult on sellega nii, nagu jõuludegagi.. igaüks ise otsustab, millise lähenemise ta valib – kas ta märkab ja tunneb seal seda, mis on.. või laseb ennast “turistico’st” ja muust pealispinna tilulilust ära eksitada

    Vasta
  • 13. Kati  |  aprill 17, 2008, 9:44 e.l.

    ahaa, sina ei ole pidand miskeid kirikulagesid jupphaval pähe õppima, nii et veremaik mokkadel. 🙂

    tegelikult ma vaataksin muidugi arhitektuuri ka, aga siis mulle jälle meeldiks seda juba mõne väga asjatundjaga koos teha, nagu Kräsuga Berliinis või isand Pekka Korvenmaaga Helsingis.

    kusjuures ikkagi ei tekita see linnaga sellist suhet, kui inimesed. sest ma just mõtlen, et see, kuidas ja kuhu Korvenmaa meid omal ajal Helsingis vedas, oli ju vinge. ta murdis trepikodadesse ka, kui seal midagi vaadata oli. ometi, armastus (jah, vist võib juba nii öelda) on mul selle linna vastu tulnud palju hiljem ja hoopis lähedasemalt inimlikel põhjustel.

    linna teevad inimesed, arvan ma.

    Vasta
  • 14. ahaa  |  aprill 17, 2008, 11:06 e.l.

    inimesed ka
    aga ntx ravenna, veneetsia… seal teeb see õhustik. kui ikka natuke tunnetust on, siis sa tunned neid sajandeid seal.. see ON teistmoodi, ükskõik, kas sulle on guntsiraamat pähe löödud v mitte 🙂

    Vasta
  • 15. ahjualune  |  aprill 20, 2008, 12:09 e.l.

    Tervitused Brüsselist!
    Siin ma praegu istun ühe köögilaua taga, vean suitsu, rüüpan mõrkjat veini ja mõtlen, mida ma täna sellest linnast näinud olen, kerin linti tagasi, üritan seda linna tajuda ja leida temaga suhet.
    Algus oli eile hullumeelse taksojuhiga lennujaamast kesklinna poole kimades ja vaevu märgata jõudes, et kirsid ja õunapuud õitsevad.
    Aga täna veetsime päris mitu tundi täikal, siis jõime tänavakohvikus veini. Mulle meeldib siinsete inimeste pilk.
    Linn on idülliline. Aga nii selle linna kui kogu Belgia maastikus on mingit varjatud karmust ja jõudu, mis näitab end kohe inimesest tugevamana. Kuskilt puhuks otsekui kogu aeg jahedat tuult. Ja ma mõtlen, kuidas neil on siin kodus olla…

    Vasta
  • 16. mr.Costello  |  aprill 21, 2008, 9:55 e.l.

    Notsu, see, et riigi nimi on Suurbritannia ja Põhja-Iirimaa Ühendatud Kuningriik ei puutu asjasse. Kõlagu ma pealegi nüüd kui paadunud imperialist, aga Šotimaal, Walesil, Inglismaal ja Põhja-Iirimaal puuduvad riigi tunnused! Jah, jalgpallis võivad nad kõik eraldi EM-ile või MM-ile pürgida, kuid seal on see nii pigem traditsioonide pärast, kui muudel põhjustel.

    Vasta
  • 17. notsu  |  aprill 21, 2008, 3:21 p.l.

    Mis on riigi tunnused?
    Kas Euroopa Liidul on riigi tunnused?

    Vasta
  • 18. Kati  |  aprill 21, 2008, 5:24 p.l.

    tervitused ahjuakusele ka!
    muide, täna just mõtlesin, et sadamalinnatagune loodus on ju samuti omajagu jahedalt karm. alguses veidi häriivgi. aga saab siiski üsna pea omaseks ja see, et ta inimesest iga kell üle võiks olla, on tegelikult voorus. vahets tunnevad nemad seal ka midgai sellist.

    Vasta
  • 19. ahjualune  |  aprill 23, 2008, 2:37 p.l.

    Jahah…
    Nüüd juba tagasi olles – ei, tegelikult juba seal ja tihti – mõtle(si)n ma sellele, et mis koht see on,kus mina kodus olen.
    Kuidagi on need ärakäimised ikka ka vägagi eneseidentifitseerimisreisid…….

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


On hiljuti kirjutatud

Kalender

aprill 2008
E T K N R L P
« märts   mai »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

