Tegelikult mulle Tallinna valimistulemusd täitsa meeldivad

oktoober 19, 2009 at 2:50 p.l. 28 kommentaari

Ei, mitte seepärast, et oleksin ülemäära suur keskerakonna fänn. Pigem vastupidi, arvan teadvat, mis on kõik nende hädad ja patud, olgu see siis läbipaistmatus ja sahkerdamine või sundparteistamine või valimisotsuste kallutamine või abiprogrammi kohatine potjomkinlus, millest Kukupai kõneleb.

Aga kesk on teinud juba aastaid midagi, mida kõik ülejäänud on seni õlgu kehitades pahaks populismiks pidanud. See partei on julgenud olla tugeva sotsiaalse närviga. Olgu see pealegi loosunglik ja praktikas puhuti kuidagi kummaline, aga see on siiski olemas.

Keegi siiski saab reisisaatjana tööd, keegi saab paarsada krooni lisaraha, keegi saab oma talvepuud. See võib muidugi tunduda jube tühine ja ajutine, kui endal elu veel jonksus, aga uskuge, kui inimene on parasjagu täiesti hädas, on see vähemalt midagigi.

Ja kui teised pakuvad ainult ükskõikset õlakehitust, ebamääraseid muinasjutte eurost (mida rääkijad ise ka enam ei usu) ja kriisi üle minekust kunagi ning kärpeid, kärpeid ja kärpeid, kuid mitte ühtki plaani, kuidas asjalood võiksid reaalselt paremaks minna ja mitte mingit arvestatavat abi neile, kes on juba hädas, siis…

Noh, siis ei ole midagi imestada, et inimesed valivad selle, kes näikse neile õlakehituse asemel leivatükki pakkuvat. Muidugi võib neid inimesi ju lolluses ja ahnuses süüdistada, aga see oleks üsna nõme ja mõttetu.

Ega kerjus, kellele te midagi ei anna, sest see ei too lähemale maailmarevolutsiooni, mis kerjamise üldse kaotaks, ei hakka teiega koos maailmarevolutsiooni ootama, ta võtab parem leiba või suitsuraha sellelt, kes seda pakub. Meie auväärsed paremparteid on aga seni just sellised maailmarevolutsiooni pakkujad olnud.

Tallinna valimistulemused meeldivadki mulle just seepärast, et need annavad selge sõnumi: rahval on friedmanlikust kõrkusest siiber, aeg on tulla maapeale, oma aina suureneva “teise Eesti” juurde ja olla märksa sotsiaalsem.

Eks näis, kuidas meie parempoolne raudvara, reform ja IRL, reageerivad. Kas muutuvad kuidagi pehmemaks ja inimnäolisemaks või jätkavad kangekaelselt oma kohati küüniliseks muutuvat üliliberaalset majanduspoliitilist liini.

Eriti huvitab mind aga, mida teevad sotsid, kes näikse olevat masu tõttu avastanud, et võiks ka päriselt sotsid olla mitte püüdlikult paremerakonda mängida.

Ma isiklikult arvan, et praegu Tallinnas kesikutega ühte paati minna oleks hea mõte. See voodikaaslus annaks neile pikemas perspektiivis võimaluse olla märksa sotsimad, kui nad püüdlikult reformi ja IRLiga koos sörkides iganes saaksid.

Muidugi on oht, et Savisaar sõidab sotsidest lihtsalt teerulliga üle, aga samas on ka võimalus, et ehk Pihl (just tänu oma vastikutele omadustele) suudab omakorda Savisaart lõa otsas hoida.

Igatahes on võimalus, et meie poliitpilti tuleb senisest palju enam sotsiaalsemat mõtlemist ja tegutsemist ja see on tegelikult tore.

Tänan lugemast! Nüüd võite lööma hakata. 🙂

Entry filed under: Uncategorized.

Epule täienduseks ehk miks mina ei taha tuumajaama Suur-Pakrile Kuidas Ella hea südame pärast vangi pannakse

28 kommentaari Add your own

  • 1. kukupai  |  oktoober 19, 2009, 3:40 p.l.

    Mis siin lüüa, eks see sotsiaalne pool on oluline küll. Aga mõtlema peab ka sellele, et me ei saa lõpmatuseni jätkata õpitud abituse kultiveerimist, mida senine abiprogramm jõudsalt kultiveerib.
    Mõtlemisainet peaks siin olema paljudele ja enne Riigikogu valimisi tuleb nii mõnedki asjad ümber hinnata. Loodaks väga, et seda ka tehakse, kui haavad lakutud saavad…

    Vasta
    • 2. Anneli  |  oktoober 19, 2009, 8:01 p.l.

      Kukupai, õpitud abitusest on praegusel hetkel paljude abivajajate puhul asi ikka väga kaugel. Pigem näen ma väga palju inimesi, kes vaatamata raskele olukorrale rabelevad selleks, et peret vee peal hoida, hoopis rohkem, kui paljud ettegi suudaksid kujutada. Kellele ei peaks mitte ütlema, et nad on ise süüdi, kui hakkama ei saa, vaid keda peaks kiitma, sest nad on selle tõepoolest ära teeninud. Ja kui nad siis Keskerakonnale tänulikud on selle toetuse eest, mida nad sel hetkel saavad, kui poleks enam kusagilt üldse abi lootnud, siis ei ole selle üle imestada.
      Ja isegi kui nad ei saa materiaalset abi – Keskerakond on üks väheseid, kes neid selle eest ei hurjuta, et neil raske on, vaid hoopis julgustab. Aga kui inimesel on kriitiline olukord, siis võib tema hakkamasaamist otsustavaks õlekõrreks saadagi see julgustus, see kinnitus, et temast hoolitakse. Kas hoolitakse ka tegelikult või mitte, ei hakka ma siinkohal arutlema.
      Teiste erakondade ja nende pooldajate panus selleks, et valitaks neid ja mitte Keskerakonda on seisnenud juba aastaid eeskätt kinnituses: “Kes Edgariga mängib, on loll ja temaga enam ei suhelda!” Tulemuseks ongi see, et ega siis keegi tunnista, et ta Keskerakonda valib, sest seda pole popp teha, aga… Salaja mängib ikka Edgariga. Nagu näitavad valimistulemused. Nii et lause “Ma ei tunne kedagi, kes tunneks kedagi, kes valis Keskerakonda” võib ekslikuks osutuda.

      Vasta
      • 3. kukupai  |  oktoober 19, 2009, 9:44 p.l.

        Olen nõus, et paljud rabelevad ja pingutavad nagu ei iial varem, et end vee peal hoida. Aga paljud neist ei lähegi linnavalitsusest abi küsima, sest nad ikka veel ei kvalifitseerugi sellesse ringkonda. Samas esimeste hulgas tormavad toetusi küsima just need, kes ilma enam ei oskagi hakkama saada. See on kurb.
        Tean minagi päris mitut niisugust inimest, kes ütlevad, et küll Savisaar aitab…
        Keskerakond ise pole sugugi paha, seal on hulk tõsiseid tegijaid, kellest tõesti lugu pean. Samas on nad selles parteis tihti sundkorras, muidu ei saakski midagi teha ja see on minui meelest miinus – ainult meie oleme need õiged, ainult meil on head ideed ja keegi väljastpoolt ei tea ega oska midagi. Lisaks veel Suure Juhi isikuomadused ja käitumine – see vajutab ju oma pitseri kogu erakonnale, määrib selle mainet enamgi kui võiks oodata.

  • 4. Wild  |  oktoober 19, 2009, 3:57 p.l.

    Jah, Su jutus on iva.
    Meie “parempoolsed” räägivad pidevalt riigist ja on selle pärast hirmus mures (põhjusega) ning annavad riigile oma parima, aga abstraktne mõiste riik? Väheks jääb.
    Kesk on mingi läbiproovitud personal touch lähenemise omandanud, kaasates inimese ja nagu näha, see töötab.

    Iseasi kuhu maani, sest Keski majandamine tuletab paratamatult meelde Thatcheri sotside kohta käiva tõdemuse “they always run out of other people’s money”.

    Refi ja IRLi järgmine nägu aga selgub siis, kui kõigile on üheselt selge, et 2011 ei tule eurot, tahes-tahtmata peavad nad uue trummi kätte haarama. Elame, näeme.

    Vasta
    • 5. Kati  |  oktoober 19, 2009, 7:33 p.l.

      ma kardan, et kui need erakonnad midagi palju varem ei muuda, on nad lihtsalt surnud, kui see euro tulemata jäämise tõehetk koidab.

      Vasta
  • 6. zen  |  oktoober 19, 2009, 5:26 p.l.

    Teiste häda ärakasutamise oma propagandaks ei ole mu meelest sotsiaalse närvi väljendus. Pigem oskus tabada nõrka kohta ja neid Eestis ju jagub. Kõik valitsuse tegematajätmised üritab Keskerakond pöörata enda kasuks, süüdistades, süüdistades ja veelkord süüdistades (vaata või viimaseid valimis-sloganeid, -plakateid). Aga süüdistada oskab ju igaüks.

    Need kartulite ja küttepuude jagamise aktsioonid on lihtsalt järjekordsed propaganda manöövrid, ei muud. Tõesti vaid näitlikud, potjomkinlikud. Selleks, et siin riigis midagi muutuks tuleks teha väga julgeid otsuseid, mitte jagada suure reklaamiga paari halgu. Ja inimesi, kellelt on kõik röövitud, kuid kes siis neilt samadelt röövlitelt tänumeelest pisar silmas almust vastu võtavad, pean ma tõesti rumalateks.

    Niikaua kui Savisaar on eesotsas, ei muutu Keskerakonnas midagi. Ja arvan, et sotsidest sõidetakse tõesti teerulliga üle, nagu mainisid. Sotsid on ju siiani olnud täiesti selgrootud – kust tuul, sealt meel.

    Vasta
  • 7. Kati  |  oktoober 19, 2009, 7:31 p.l.

    nojah, pmst võibki ju jääda ette heitma, et Savisaar ei paku mitte õnge, vaid kala, aga tuhka see tema kala nii hästi peale läheks, kui kellelgi teisel oleks siis pakkuda üht tõhusat õnge. paraku praegu pole.

    ja nüüd ongi kõigil teistel võimalik jääda peaga vastu seina peksma ja nutma, et öööüüüäää, loll rahvas valis paha Etsi, õõõüüüäää, või anda endale aru, et see on selge märk sellest, et enda senistes tegudes ja sõnades on midagi kapitaalselt ebaadekvaatset.

    kui endale sellest aru antakse, võib elu palju ilusamaks minna. kui ei anta, valitseb meil varsti ainult Savisaar.

    tegelikult oleks ka mõistlik loobuda Savikat otse saatanaks pidamast. ta on üks igavene juurikas ja sahkerdaja, aga see ei tähenda, et kõik tema ideed on läbini halvad.

    näiteks reisisaatjate projekti ei pea mina põhimõtteliselt üldse halvaks. idee panna inimesed kriiside ajal suht ebafeketiivseid ja tööjõumahukaid asju tegema, pärineb ju algselt üldse rohelistest ringkondadest. mõte ikka selles, et hoida inimesed töövõimelised, ühiskonnas sidusad ja anda neile mingi raha, mis jällegi ringlusse tagasi tuleb.

    meil lihtsalt Ets tegi selle ära. ja ega see ju pmst ei ole ka nõmedam kui mistahes muu tööharjutus, ntx õmblemine või puutöö nokitsemine, mida meil tavaliselt vist pakutakse

    jah, loomulikult oleks kordi parem, kui keegi suudaks tööpuudust vähendama hakata. aga kuniks õnge pole, on kala ikka parem kui tühjad peod.

    Vasta
    • 8. Wild  |  oktoober 20, 2009, 12:29 e.l.

      Õngega peab rohkem vaatama, kellele on mõtet anda.
      Inimeste, kes õnge ruttu ja odavalt maha müüvad ning kala ja viina ostavad, osakaal on paraku ajas kasvav suurus.

      Vasta
      • 9. Kati  |  oktoober 20, 2009, 10:05 e.l.

        ei tea, kas see asi nii hull on.
        pigem võib kasvada nende osakaal, kes enam õnge olemasollu üldse ei usu ja kui see tunne neil kaua kestab, ei jaksa nad enam õnge võtta, kui seda kord ka antakse.

  • 10. Oudekki  |  oktoober 19, 2009, 7:38 p.l.

    Minul on ka hea meel, mitte ainult nende siin postituses mainitud asjaolude pärast vaid ka samal põhjusel, miks mul oli hea mjeel, kui härra Rüütel esimest korda presidendiks valiti.

    Lihtsalt, kui mõni poliitik mõtleb, et rahva soovid, mõtted, igatsused ning tahe on miski, mida võib ignoreerida, siis see kipub ikka tagasilöögi andma. Elitistlikud poliitikud väärivad kolakat. Savisaar vastandus seekord edukalt elitismile ning tulemus räägib enda eest (kirjutasin oma blogis ka:
    http://tatsutahime.diaryland.com/september09.html#2009-10-19_20:04 )

    Vasta
    • 11. tavainimene  |  oktoober 20, 2009, 4:09 e.l.

      Rahva soovid, mõtted, tahe ja igatsused on tuhat krooni sularahas peo peale. Valimised on üldse elitistlikud. Rahva igatsustega läheks paremini kokku enampakkumine.

      Vasta
    • 12. Oudekki  |  oktoober 20, 2009, 4:27 p.l.

      Kui rahval on selline tahe, siis ei näe ma kedagi, kellel oleks õigust ütelda, et nad ei tohi seda tahta. Ise otsustavad ise vastutavad. Kui ei saanud hea valik, siis otsustavad ümber. /Koos selle piiranguga, et enamuse diktatuuri ei tohi tekkida, ka vähemustel on teatud õigused. Sõnavabadusele, näiteks/

      Vasta
  • 13. BC  |  oktoober 19, 2009, 9:25 p.l.

    Sotsiaalsete loosungitega on hea vehkida opositsioonis olles. See ei nõua ju neilt miskit väljaminekut. Ole mees ja tee seda siis kui pead otsustama kust raha kärpida.

    TLN tasandil on ka lihtne “tegijat” mängida – võtad aga laenu ja laenu ja laenu.. küll riik kinni maksab kui jamad kaelas

    Vasta
  • 14. kukupai  |  oktoober 19, 2009, 9:34 p.l.

    Selles see häda ongi, et Savisaare valimispropaganda koosnes suures osas riigile vastandumisest. Muidugi, ega Toompeal ka parimaid võimalikke otsuseid tehtud ja seda oli hea ära kasutada.
    Ükskord tuleb aeg, kus peab hakkama KOOS midagi tegema, aga millal ometi? Ma siiski lootsin, et tuleb hakata kompromisse otsima, kuid lähema nelja aasta jooksul seda ilmselt ei juhtu. Siis aga on olukord äkki veel hullem?
    Laenuraha kohta oli meie esivanematel mõndagi head ütelda…

    Vasta
  • 15. Larko  |  oktoober 20, 2009, 6:17 e.l.

    Sotsidel oleks kindlasti kergem kaalukeelepositsioonist koalitsiooni minna. Keski lihtenamuse puhul ei saa nad kergelt oma nõudmisi esitada, kuna Kesk võib koostöö igal hetkel lõpetada ja kas partneri välja vahetada või omapäi valitseda. Sotsid seda Väikse Peetri rolli juba korduvalt Toompeal mänginud, vaja veel siis all-linnas?

    Vasta
    • 16. Kati  |  oktoober 20, 2009, 10:09 e.l.

      sotsid on paraku praegu just nii nõrgad, et ega nad midagi muud kui Väike Peeter ei saa üheski kambas olla.

      keski külje all oleks lihtsalt lootust, et mingid seisukohad ka päriselt klapivad. paremparteidele Väikest Peetrit tehes kaotavad oma näo paraku lõplikult.

      minu meelest on neil praegu valida, kas surra välja või hakata päriselt vasakpoolseks parteiks. ja kui nad otsustavad viimast teha, ei ole neil paraku muid mänguseltsilisi võtta, kui need sarvninalised loomad. kurb aga haledalt paratamatu.

      Vasta
  • 17. analyytik  |  oktoober 20, 2009, 9:51 p.l.

    Sotsidega on vigur siis selles, et ehk võiks tõesti nende poolt hääletada. See oleks igati parem kui Kesk üksi ei ruuliks. Aga probleem selles, et sotsid teevad seda, mida natsionalistlik tagurlus käsib. Ja seda IGA KORD. Vähemalt seni.

    Kui sotsid käituksid oma pealkirjale vastavalt, siis peaksid nad ju hoopis Keski vasakult pommitama. Ja kui see tulemust ei anna, siis võib teha tõesti mõnikord valitsust üle Keski. (Soomes nimetatakse seda varianti vist sini-puna hallitus – Kokoomuus+Sotsdem ja Kesk jääb välja. Seda on mõni kord tehtud.)

    Aga sotsid+parempoolsed peaks olema siiski erandvariant. Kui nüüd selgub, et sotsid teevad linnavalitsust koos keskiga, siis … maeitea, järsku selguks siis, et hoopis suur hulk valijaid, kes seni ON SUNNITUD Keski hääletama – kuna nad üritavad kauboikapitalismist pääseda – et need inimesed hakkavad hääletama hoopis sotse. Kuna paremäärmuslaste hädaohtu enam ei ole, siis oleks ju hea Keski tasakaalustada.

    Mingi sama loogika käiks nagu roheliste kohta ka. Ja selline huvitav tähelepanek muidugi, et sotsid, kes valitsusest väljusid, said valimistel tulemuse kirja. Erinevalt rohelistest, kes natsionalistlikku tagurlusat toetades nüüd praktiliselt kõigest ilma jäid.

    Ja küsimus kui selline: MIKS peaks üldse hääletama sotse/rohelisi, kes on näidanud, et nad teevad seda, mida parempoolsed käsivad. MIS PÕHJUSEL? Siis võib ju otse IRL/Ref poolt hääle anda. Ehk siis ma tahan öelda, et sotsid ja rohelised EI OLE seni kujutanud endast mingit valikuvõimalust õigupoolest. Kuigi kaalukeelena oleks neil mõnigi kord olnud võimalus palju tugevamalt esineda.

    Vasta
    • 18. Kati  |  oktoober 21, 2009, 9:58 e.l.

      noh, meie rohelised on muidugi end algusest saati pigem paremparteiks pidanud. neist ei ole selles mõttes küll parempoliitikale suurt tasakaalu loota. kui, siis pisut värskemat lähenemisnurka, aga prageu see küll kahjuks kuskilt ei paista.

      Vasta
  • 19. Liis  |  oktoober 22, 2009, 12:21 p.l.

    esimest korda Su blogis loen ega usu oma silmi. Mitte et ma keskparteis üldse midagi head ei leiaks aga see plakatikampaania, millega 200 perele anti naatuke näpuotsaga ja selle reklaamimiseks kulutati 20 korda samapalju- no ma ei tea. Ei näe siin küll midagi sotsiaalset.

    Vasta
    • 20. Kati  |  oktoober 22, 2009, 6:51 p.l.

      ega ma ju ei ütlegi, et see, mida kesk tegi (või teeb) on jube tõhus ja parim võimalik, aga nad vähemalt võtavad selle abi vajamise ja andmise teema üles, teised ju ei tee sedagi. ja see, et kesk saab seda asja ajada täpselt nii populistlikult, kui tajab, tulebki sellest, et mingeid alternatiive nagu polegi.

      keski võidu juures ongi hea see, et see sunnib teisi mõtlema, mida nad ise ses osas teha saaksid või tegema peaksid.

      ja veelkord, kõigil on ju võimalus teha kõike paremini,. mis aga ei müü, on sotsiaalteemade üleolev tõrjumine.

      Vasta
  • 21. Gallacher  |  oktoober 23, 2009, 3:43 p.l.

    Kati:”Tallinna valimistulemused meeldivadki mulle just seepärast, et need annavad selge sõnumi: rahval on friedmanlikust kõrkusest siiber, aeg on tulla maapeale, oma aina suureneva “teise Eesti” juurde ja olla märksa sotsiaalsem.”

    Ma saan küll aru, mida Kati oma jutuga öelda tahab ja kohati olen nõuski aga kõik need katrulikoormad, halgudevirnad ja reisisaatjad mängisid siiski teisejärgulist rolli.
    Otsustavat rolli mängis ikkagi lihtne fakt, et Tallinnas on venelasi peaaegu pooled ja neist 80-90 protsenti hääletasid kesikute poolt. Lihne matemaatika näitab, et eestlased kuigi massiliselt nende poolt ei hääletanud.
    Mis aga siiski eestlaste poolt KEle antud häältesse puutub, siis arvan, et sotsiaalsest temaatikast ehk olulisematki rolli mängisid õigel ajal avatud Vabaduse väljak, uus Nõmme turg ja muu säärane.

    Vasta
  • 22. Oudekki  |  oktoober 23, 2009, 6:45 p.l.

    Jajah, pool rahvast on venelased ja neil on siiber… Ega venelased ka ei sünni keskerakonna lipp suus, eks 🙂

    Vasta
  • 23. ann  |  oktoober 24, 2009, 9:45 e.l.

    kus see keski sotsiaalne närv on kui võetakse lasteaedadelt raha, koondatakse sealt arstid, eriõpetajad, kokaabid jne, kasvatajad on osalise töökohaga ja lapsi solgutatakse?

    aga õigus jah, lapsed ju ei vali.

    ja see et lasteaias tööd tehakse, seda ju laiem avalikkus ei näe, laiem avalikkus näeb bussisõitjaid.

    ja uus nõmme turg nüüd keski tulemust eriti ei mõjutanud, nõmmel ja pirital ei võitnud keskerakond!

    Vasta
  • 24. Liis  |  oktoober 27, 2009, 8:07 e.l.

    Anniga nõus.

    Paljud ei tea sedagi, et reisisaatjate palk tuleb bussijuhtide taskust. Vaestelt võtmine ja vaestelt andmine on muidugi jah, poliitiline geniaalsus.

    Vasta
  • 25. Kati  |  oktoober 27, 2009, 7:28 p.l.

    Liis ja Ann,
    aga inimesed tajuvad seda siiski sotsiaalsena ja minu meelest ei ole mõistlik teistel neid inimesi lihtsalt lolluses süüdistada, vaid pigem mõelda, kuidas ise nendeni jõuda. see mu point algusest peale ongi.

    Vasta
  • 26. Della  |  oktoober 30, 2009, 12:11 e.l.

    Õigust räägid… mõtlen sama… ja lüüa ei kavatse, pigem kallistaks

    Vasta
  • 27. zen  |  oktoober 31, 2009, 4:14 p.l.

    mkhmm. “Savisaare abikartulid söödetakse sigadele”
    http://www.tallinnapostimees.ee/?id=182157

    Vasta
  • 28. nipi  |  detsember 31, 2010, 5:21 p.l.

    Kas peale Burešini valimiskampaania jaoks Jakuninilt rahaküsimist kõik mõtted ikka samas paadis on?
    Mu meelest said sotsid linnaviletsuses korralikult lutti. Täieliselt ebaõnnestunud üritus, ainult plekk jäi külge,

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

oktoober 2009
E T K N R L P
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031