Tänapäeval on igal korralikul inimesel blogi

märts 22, 2007 at 12:36 p.l. 19 kommentaari

Ja kellel pole, käivad vähemalt usinalt teiste omi lugemas. Sest kui see nii ei oleks, ei pühendaks naistekad blogimisele toimetajaveerge, nagu emand Tiina Lang seda värskes Annuškas* teeb.  

Esilagu me loeme sealt muidugi, et: 

“Miks nad seda teevad? Ja kuidas nad viitsivad sellega pidevalt tegelda? 

“On see blogipidajate vajadus pakkuda uudset, eriilmelist tõsieluseriaali, koguda tuntust ja jagada pseudolähedust alaliste või ka juhulugejatega, …” 

Kuuleb kurtmist, et enamik jutust on tühine ning kirja pandud piinlikult vigases keelepruugis ja küsimust, et äkki see on kirjutamisteraapia ning hüüatust, et kas ikka maksab kõike teistega jagada.  

Khm…mjah. 

Ma ei taha nüüd algatada (järjekordset, issand ise teab kui mitmendat) arutelu teemal, miks keegi veebipäevikut peab.  

Tahan hoopis natukese pihku muiata selle üle kui armas-tõrksalt suur ja värviline klantsmeedia läheneb oma kaugetele pisisugulastele, mis friigivärgist popiks saama hakkavad.   

Hiilib juurde sedasi seljakarvad turris ja nuhutab areldi. Jookseb mitu ringi ümber. Haugub natuke. Ja võtab omaks.  

Sest, niipalju kui mina mäletan, kohtas samalaadset kriitikat omal ajal nii kodulehekülgede kui foorumite kohta. Nüüd on need nagu iseenesest mõistetavad asjad.  

Seega, ei taha küll ennustades pead panti panna, aga, tibid, olge valvsad, küllap on Annel varsti ka blogi. (:

___________

* võrgus on ülal vanad materjalid, seega kõnealust teksti sealt ei leia, aga viisakusest otsustasin ikka linkida.

Entry filed under: elu (pole vajagi osta).

Kuradi punased, …3. osa. Kõrvaltegelastega Ei näpi kella!

19 kommentaari Add your own

  • 1. Siiri  |  märts 23, 2007, 2:24 e.l.

    Jälle inimesed pandud kasti – korralikel on blogi, kellel pole, on mittekorralik 🙂
    Ma kunagi tegin omale ämbrit – kommenteerisin ühte kodu: “neil on arvuti, järelikult on intelligentsed inimesed”. Mu kunstnikest sõbrad, kes arvutist kauge kaarega mööda püüavad käia (neid tõepoolest absoluutselt ei huvita mingi eeeemail või koduleht), jäid mulle pikalt otsa vaatama. Siis sain aru, mida olin öelnud 🙂

    Vasta
  • 2. nipitiri  |  märts 23, 2007, 8:42 e.l.

    Kati,

    sõnasta parem see “korralik” ümber…:D
    endast lugupidav?
    iseseisva mõtlemisega?
    väljundit otsiv/vajav?
    mhh?

    Vasta
  • 3. noiaelu  |  märts 23, 2007, 9:26 e.l.

    jumaluke, seda pealkirja tuleks nüüd siiski natukese huumoriga võtta. 🙂

    Vasta
  • 4. Ramloff  |  märts 23, 2007, 9:36 e.l.

    Kevadväsimuses inimestel tundub olevat huumoriga raskuseid. Ise olen ka läinud pöördesse pisiasjust 🙂

    Vasta
  • 5. ieska  |  märts 23, 2007, 10:54 e.l.

    ieska ka seda meelt, et igal korralikult edeval inimesel on oma blogi 🙂

    Vasta
  • 6. Jürka  |  märts 23, 2007, 11:51 e.l.

    Miks peab Epp Petrone blogi?
    Miks teeb seda Sirje, Isemõtleja?
    Miks ieska
    või
    nõiaellad?

    Igalühel on oma põhjus. Loe, mida nad arvavad ja saad kohe teada, miks nad blogi peavad. Epp selle pärast, et temas on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiii palju, mis sisse jäädes ei oleks mõttekas.
    Isemõtleja tahtis poliitikasse ja nüüd lihtsalt on maigu suhu saanud, et blogi on üks äraütlemata mõnus koht , kus sind alati ära kuulatakse.

    Ieska muidugi edevusest.

    Mina pean blogi, sest kallim peab. Kes ei tahaks oma armsamaga sarnaneda?

    Vasta
  • 7. jyri  |  märts 23, 2007, 12:03 p.l.

    kuulge, see Jürka siin 11.51 ei ole mina. st. ta ei ole see kes kirjutab blogger.ee/jyri
    miks ta nii lingib – ma ei tea. minu arvates pole see ilus.

    minu kallim ei pea blogi.

    Vasta
  • 8. nipitiri  |  märts 23, 2007, 12:33 p.l.

    tont võtaks…:D
    kui ma oma eelmise kommiga just Ramloffi peale ei mõelnuks…

    Vasta
  • 9. noiaelu  |  märts 23, 2007, 12:42 p.l.

    teate, jyrid ja jyrkad selle te peate nüüd küll omavahel selgeks tegema, kes on kes. ma ei oska teid aidata. kahjuks.

    aga, jürka, ma pean tunnistama, et minu puhul oli see, et vanamehel on ja oli enne mind blogi ja üsna popp, üks põhjusi, miks ma tükk aega endale blogi ei tekitanud. no et mõjub nagu pereäri või ahvimine äkki.

    a mulle tundub, et on siiski õnnestunud omanäoline asi käima panna. vist.

    (kiitke mind, kiitke, eks :-D)

    Vasta
  • 10. jyri  |  märts 23, 2007, 12:55 p.l.

    “teate, jyrid ja jyrkad selle te peate nüüd küll omavahel selgeks tegema, kes on kes. ma ei oska teid aidata. kahjuks.”

    mis mõttes omavahel? üks on anonüümne tegelane kellest ma tean nii palju, et ta kasutab minu nime ja viitab minu blogile? mis mõttes ei saa aidata? sa võid tema postituse (ja minu oma) kustutada.

    tegelikult piisab ka sellest, et ma sain siia oma õienduse panna. mulle ei meeldi, et minu nimel esitatakse valesid – on’s see imelik?

    Vasta
  • 11. noiaelu  |  märts 23, 2007, 12:57 p.l.

    ei ole imelik.
    täitsa normaalne, et õiendad.
    ja ega ma libamist kindlasti ei poolda.

    aga jürkat ma kustutada ka ei tahaks, sest tal siiski oli teemakohast juttu.

    Vasta
  • 12. Tatsutahime  |  märts 23, 2007, 1:37 p.l.

    Mina pean blogi selle pärast, et lahe on:) Sügavamat tagamõtet ja metafüüsikat ei olegi vaja arendada:P

    Vasta
  • 13. jyri  |  märts 23, 2007, 1:44 p.l.

    ja et vastata teemasse – mina pean blogi sest see on minu isiklik väike ruum minu pisikeste kirjanduslike katsetuste jaoks. muud midagi.

    Vasta
  • 14. Siiri  |  märts 23, 2007, 2:53 p.l.

    Mina võtangi seda pealkirja (ja lugu ennast ka)huumoriga. Lihtsalt tuli meelde, mis juhtus, kui ma ise kunagi inimesi liigitasin 🙂 Pärast kukkusin selgitama, mida ma tegelikult mõtlesin ja see ajas asja veel segasemaks 🙂
    Mina tegin pildiblogi sellepärast, et mulle meeldib pildistada ja meiliga piltide laiali saatmine oli jube tüütu. Nüüd saavad tuttavad blogist vaadata, et mida ma siin näen. Ise nad ütlevad, et neid huvitab 🙂
    Ja kuna mul on aega laialt käes olnud, siis olen ise hakanud paljusid blogisid lugema. Kui väga palju järjest loen, siis hakkab kummitama küsimus, et kas see teiste blogide lugemine tähendab, et elan teiste elusid enda elu asemel. Või hoopis täiendan kuidagi oma elu 🙂 No järgmisest nädalast hakkab mul palju vähem aega olema, eks siis jääb blogindust ka vähemaks.
    Olen avastanud, et kui satun mõnele uuele blogile, siis on see jälle ajakirjaniku oma. Kas ajakirjanikel jääb meediast väheks, et oma mõtteid avaldada, et lisaks ka blogidesse oma mõtteid tuleb kirja panna 🙂 Selles mõttes, et blogisid me loeme rõõmsalt tasuta, aga meedias oma mõtete aaldamise eest saaks ajakirjanik ju raha.

    Vasta
  • 15. Ivar Sild  |  märts 23, 2007, 3:20 p.l.

    Meenutades SL Õhtulehes töötamist, siis palgalises meedias oled sa ajakirjanik vastavalt väljaandele. Blogis aga, misiganes põhjusel seda ka ei pea, lihtsalt sina ise koos kõigi oma oskuste ja teadmistega või vähemalt iseenda kogemuste baasil loodud roll. Palgalisena, saad sa niiehknii ainult osa oma isiklikust maailmast või rollist realiseerida.
    Kindlasti on minu blogipidamise juures suur roll edevusel, ent hoopis suurem roll on enda väljendusoskuse ja -kiiruse arendamisel. Et kui luuletust ja novelli ikka ei tule, siis vähemalt mingigi kirjatüki olen oma oskuste elushoidmiseks kribinud… Ja keegi salapärane jumal näeb, et minu lapsikutel arvamistel on pikk tee käia, enne kui neist esseed vormuvad… oeh… Igatahes, ei saa inimesi ühe küünrapuuga lüüa…põhjusi ja vajadusi on liiga palju. Eks muidugi netis viibimise juurde kuulub kindlasti sortsuke edevust ja suhtlust kiire tagasisidega, kuna lehes avaldatud lood otsesuhtlust lugejaga ei paku, nii nagu ka raamatud või arvustused seda ei anna…

    Vasta
  • 16. leheneeger  |  märts 23, 2007, 3:24 p.l.

    “Kas ajakirjanikel jääb meediast väheks, et oma mõtteid avaldada, et lisaks ka blogidesse oma mõtteid tuleb kirja panna”

    See pole ju üldse seesama! Oma arvamust saad lehes avaldada ehk arvamusküljel, ei mujal. Lisaks leidub suhteliselt sageli materjali, mis lehte ühel või teisel põhjusel ei pääse, kuid mille avalikkuse eest varjujäämisest oleks väga kahju. Blogi on selliste asjade jaoks aga just paras koht.
    Blogimaailm on minu jaoks isemoodi paik, kus Issanda Loomaaed oma ereduses väljanäitusele on pandud, ent samas on sellega tutvumine piisavalt ohutu: muud isiklikku kontakti peale IP-aadressi ei teki. Selles on teatav võlu.

    Vasta
  • 17. abele  |  märts 23, 2007, 7:14 p.l.

    minu töö on ka kirjutamine – mingi osa sellest klassifitseerub ilmselt ka ajakirjanduse alla. tükk aega mõtlesin, et blogipidamine on seetõttu mõttetu. no mis jamate – ma ju nagunii pean pidevalt mingit teksti loopima vasakule ja paremale.

    mingi hetk sain aru, et mingid mõtted jäävad sellest hoolimata kummitama. palju rahulikum on, kui saab need kuhugi kirja panna. saab kaelast ära ja kui eriti hästi läheb, võib mõni kommentaar aidata asjad selgemaks mõelda – rääkimata sellest, et kirjutamine ise teeb asjad klaarimaks.

    Vasta
  • 18. otsija  |  märts 23, 2007, 8:50 p.l.

    Mind ei aja ükski vägi blogi pidama. 😀
    Aga sellele vaatamata loen teiste blogisid huviga. Nii et nobedat näppu ja mõttele lennukaart!
    Et mul oleks, mida lugeda. 🙂

    Vasta
  • 19. Ingrid  |  märts 24, 2007, 11:02 e.l.

    Ma ei saanud algul aru sellest libamise asjast, aga nüüd taipasin: wordpressis võid oma Website’i aadressiks kirjutada mistahes aadressi. Bloggeris sisseregistreerituna lööb aga automaatselt sinu õige aadressi, libada ei saa.
    Eks siis wordpressi autori otsustada jääb, kas lubab libekeelseid libasid või ei.

    Miks mina blogisid pean?
    Mul on sihukesed temaatilised blogid: üks nõuannete blog, üks maailmavaateline blog, ühes kirjutan oma elulugu, ühesse riputan 4,5 aastase lapselapse pildistatud esimesi pilte ja käesolevas on lihtsalt
    üksikud hõredad mõttekillud.

    Vasta

Lisa kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Inimestele meeldib

Kalender

märts 2007
E T K N R L P
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031